AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:34 #1 Del Skrevet lørdag kl 15:34 Hei! Jeg, min sønn på 11 år og min mor på 75 år vurderer å reise på ferie i utlandet i juli. Vi vil ha sommer, men ikke alt for varmt. For noen år siden var vi på gran canaria i august i 40 varmegrader. Det ble alt for varmt og vi måtte bare sitte inne hele dagen. Er det noen som har noen steder å anbefale som har sommer, varme, men ikke over 30 grader? Gjerne syden et sted. Men er åpen for andre steder. et sted med strender, markeder og gjerne andre ting for barn. Mine topp favoritt steder er egentlig gran canaria og Tenerife, men de blir nok altfor varme i år også regner jeg med. Anonymkode: b46e9...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:37 #2 Del Skrevet lørdag kl 15:37 Portugal, vestkysten av Frankrike, sør i England. Anonymkode: f2342...124 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:53 #3 Del Skrevet lørdag kl 16:53 Problemet med slike steder er at hvis du er uheldig med været, så er det 15-20 grader og regn der i stedet for de 25-27 gradene du ønsker deg. Og langt kaldere i vannet. Det er vanskelig å få i både pose og sekk. Hvis du vil ha under tretti grader i juli, er prisen å betale en ikke ubetydelig fare for dårlig vær. Danmark kan for eksempel være et alternativ. Anonymkode: 03688...e7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:58 #4 Del Skrevet lørdag kl 16:58 Sopot kanskje? Anonymkode: 508da...51a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:00 #5 Del Skrevet lørdag kl 17:00 Zanzibar... Altså, "utlandet" er et ganske vidt område. Men om du ønsker relativt kort reiseavstand: vestkysten i Frankrike, nordkysten i Spania. Anonymkode: 47208...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:05 #6 Del Skrevet lørdag kl 17:05 Med tanke på hetebølgene som har vært i Sør-Europa, så tror jeg det skal godt gjøres å finne «syden» uten fare for 40° i juli. Du kan jo kanskje prøve nord i Frankrike som noen har nevnt, eller Belgia og Tyskland? Muligens nord-øst i Bulgaria? Anonymkode: d3fa0...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:13 #7 Del Skrevet lørdag kl 17:13 Det er veldig fine strender utenfor Riga. Men badetemperatur er ikke garantert. Anonymkode: 5ee4d...9a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:25 #8 Del Skrevet lørdag kl 17:25 Vi reiser lite i sommerferien fordi disse temperaturene er så ustabile og syden i over 30 grader orker jeg ikke. Så jeg følger tråden for å se om de kommer noen gode forslag. Vi holder oss som regel hjemme i Skandinavia for der har vi iallfall en garanti for at det ikke blir for ille. Anonymkode: f5b00...9ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:45 #9 Del Skrevet lørdag kl 18:45 Sør i Karibien er det jevnt 20-30 grader Anonymkode: 6add7...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:52 #10 Del Skrevet lørdag kl 18:52 Vi skal teste øyhopping i skjærgården utenfor Gøteborg. Sykler, bader og spiser god mat håper vi. Anonymkode: 088a3...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:00 #11 Del Skrevet lørdag kl 19:00 Danmark, Sverige eller et midteuropeisk land med noe kyst/innsjø. Har helt slått fra meg å skuøle dra til "syden" i sommermånedene da det er for høy risiko for hetebølge. Anonymkode: 75d9e...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:10 #12 Del Skrevet i går, 01:10 Budapest? Mtp termalbadene der.. Anonymkode: a59e0...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
test1e Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden Jeg vil vel si at lange perioder med 30 - 40 grader er uvanlig på Kanariøyene, så jeg ville kanskje gitt det en sjanse til. gjennomsnittstemperatur på sommeren er 25-30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden Vi flyr ofte nedover i Europa (det går ganske rimelige direktefly til steder som Munchen, Nice, med mer). Uten å ha booket så mye mer enn første stopp. Så kjører vi inn i Dolomittene eller opp i høyden i Østerrike om det er hetebøle. Eller nedover mot kysten, Slovenia og Bled, Rivieraen, Nord-Italia, om været er kaldere i perioden vi er der. Anonymkode: fbe42...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei! Jeg, min sønn på 11 år og min mor på 75 år vurderer å reise på ferie i utlandet i juli. Vi vil ha sommer, men ikke alt for varmt. For noen år siden var vi på gran canaria i august i 40 varmegrader. Det ble alt for varmt og vi måtte bare sitte inne hele dagen. Er det noen som har noen steder å anbefale som har sommer, varme, men ikke over 30 grader? Gjerne syden et sted. Men er åpen for andre steder. et sted med strender, markeder og gjerne andre ting for barn. Mine topp favoritt steder er egentlig gran canaria og Tenerife, men de blir nok altfor varme i år også regner jeg med. Anonymkode: b46e9...7a7 I juli ville jeg unngått de fleste land helt sør i Europa. Er i Portugal i Juli hvert år og vi har veldig sjeldent hatt under 30 grader de siste åra. I fjor hadde vi 35-38 grader de ukene vi var der i Juli. Hva med Sopot i Polen? Blokhus i Danmark? Brighton eller Bournemouth i England? Hetebølger kan komme hvor som helst, så man kan være både heldig og uheldig sånn sett. Ellers ville jeg vurdert å prøve kanariøyene igjen, så varme perioder der i Juli skjer vel ikke så ofte. Lanzarote er veldig fint! Anonymkode: fe3b5...6b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden TS her tusen takk for mange gode svar 😊 Nå har jeg litt å tenke på Anonymkode: b46e9...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Del Skrevet 17 timer siden Hva med Nord-Tyskland? Dette er et område som ikke blir så mye markedsført, men det er faktisk en del fine badesteder utenfor Kiel (langs kysten der) hvor det går an å bade og oppleve mye fint. Anonymkode: cf756...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #18 Del Skrevet 16 timer siden Sydlige land er VARMT midtsommers. Så hvis dere vil unngå varmen og må reise på det tidspunktet, vurder sør i England eller Danmark. Anonymkode: e51be...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sydlige land er VARMT midtsommers. Så hvis dere vil unngå varmen og må reise på det tidspunktet, vurder sør i England eller Danmark. Anonymkode: e51be...dfd Nja. I Brighton har jeg både opplevd 35 grader og vindstille. Og 20 grader og regn i en uke. I Juli. Anonymkode: fbe42...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nja. I Brighton har jeg både opplevd 35 grader og vindstille. Og 20 grader og regn i en uke. I Juli. Anonymkode: fbe42...202 Men det er ikke vanlig at det er 35 grader i brighton, selv om det har skjedd. Anonymkode: e51be...dfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå