Gå til innhold

Ingen land slår Israel mht ondskap mot mennesker

Proaktiv

Anbefalte innlegg

NatNat skrev (3 minutter siden):

middle east eye ? ummm.... De er på hva det ser som et fint sykehus og de lar dem dø ? sorry, men fra hva jeg ser, de fleste barn og voksne lider ikke av sterk sult. Og hvis noen gjør, snakk med Hamas, de har masse mat ned i de sine tunneler

Hamas har mulighet til å unngå dette, men vil ikke. Martyrdom i praksis. Dette barnet har for Hamas mer verdi død enn levende, DET er ondskap satt i system. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julebrunost skrev (10 minutter siden):

Men ser du ikke det syke i at Hamas ikke bare gir dem det de trenger? De har lagret det, og unndratt det fra slike uskyldige barn. 

NatNat skrev (9 minutter siden):

middle east eye ? ummm.... De er på hva det ser som et fint sykehus og de lar dem dø ? sorry, men fra hva jeg ser, de fleste barn og voksne lider ikke av sterk sult. Og hvis noen gjør, snakk med Hamas, de har masse mat ned i de sine tunneler

Nå viste jeg til barn som dør av sult i Gaza, som dere benektet. Og når jeg viser til det, så er det rett over på skyldfordelingen igjen.

Jeg holder som tidligere nevnt verken med Hamas eller Israel, dette har de lagt opp til begge veier. Er kun opptatt av de uskyldige ofrene i det hele. Problemet er at dere gjør alt dere kan for å forsvare Israels handlinger 

Endret av Tutte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peters skrev (1 time siden):

Er Gjest Zodiac.xx en admin? I så fall bryter du med deres egne retningslinjer.

Hadde du hengt deg opp i det samme hvis vedkommende delte din mening? Makan til hersketeknikker.

Det er for øvrig ellers interessant å se hvordan innleggene til flere pro-Israelere her inne gjennomgående bærer preg av personangrep, upassende smil og latteremojies, benektelser  skyldfordeling og manglende empati.

Endret av Tutte
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (2 timer siden):

Ja veldig merkelig å slenge ut påstander om sult når det er fakta

https://www.unicef.no/nyheter/krig-konflikt-og-overgrep/barn-dor-av-sult-i-gaza

Hvorfor finnes det ikke bedre bildedokumentasjon av det da? Det finnes masse grusom bildedokumentasjon av barn som er sprengt i fillebiter, jeg er sikker på at hadde det vært så mange utmagrede barn hadde de klart å dele bildene.

Julebrunost skrev (1 time siden):

Alle nyklipte, og med rene klær også. Og mobil med nettilgang. Utallige gazanere er streamere på Tiktok. Mener å huske Israel tok strømmen deres i 2023?🤔

Ja de har jo hverken hatt vann, mat, strøm eller medisiner siden 2023 i følge mange

Tutte skrev (1 time siden):

Var det beviset ditt på at barn ikke sulter i Gaza? Da forstår jeg at du har sett alt ja.

Da får jeg vise litt mer da

Og du tror vel at UNICEF også bare lyver 

Du bekrefter her poenget om at det gjelder de kronisk syke barna. Det er selvsagt veldig trist at kronisk syke barn blir underernærte, men det betyr ikke at det generelt er sultkatastrofe i Gaza, sånn som det er/har vært i Etiopia, Jemen, Sudan.

Tutte skrev (1 time siden):

Nå viste jeg til barn som dør av sult i Gaza, som dere benektet. Og når jeg viser til det, så er det rett over på skyldfordelingen igjen.

Jeg holder som tidligere nevnt verken med Hamas eller Israel, dette har de lagt opp til begge veier. Er kun opptatt av de uskyldige ofrene i det hele. Problemet er at dere gjør alt dere kan for å forsvare Israels handlinger 

Nei, tvert i mot skrev jeg nettopp et innlegg som var ganske kritisk mot Israel, så jeg forsvarer absolutt ikke alt de gjør. Men jeg er uenig med deg i at man skal tro blindt på all kritikken, og dette med utsultingen er et godt eksempel.

Sultet enkelte? Helt sikkert. Man kan sikkert finne bilder av utmagrede norske barn også. Anoreksi, matvegring, kreft, tarm-sykdommer, eller bare dårlige foreldre som bedriver omsorgssvikt, som den grusomme moren i Bergen som nettopp ble frikjent etter å ha holdt sin 39 kilo tunge tenåring stengt inne i åresvis 😵‍💫

(https://www.nrk.no/vestland/mor-frifunnet-for-grov-mishandling-mot-egen-sonn-i-bergen-1.17416948)

De fleste gazanere er ikke utmagrede og på vei til å dø av sult. Faktisk ser mange av dem direkte velfødde ut på mange av bildene av bombeskader. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (5 timer siden):

I denne krigen er det to parter, og bakgrunnen er kjent for de som har satt seg inn i det. Israel er heller ingen uskyldig part, og nå handler det om å få stopp på alt vi ser. Holder selv ikke med noen av partene. Psykopatiske, maktsyke og gale ledere skulle vært utryddet for lenge siden, det hadde spart mange liv.

Vi er mange som har satt oss inn i situasjonen her.

Du er tydeligvis en av de som ikke forstår situasjonen. Du kjøper bare den venstrevridde propagandaen med skylapper på.

Tenker du at våre folkevalgte også er blant de du har diagnostisert som psykopater her - eller gjelder det kun de du misliker?🤔

For de sponser jo hele bøtteballetten med både oljefondet og dine og mine skattekroner - men akk så vanskelig for enkelte å forstå.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (3 timer siden):

Hvorfor finnes det ikke bedre bildedokumentasjon av det da? Det finnes masse grusom bildedokumentasjon av barn som er sprengt i fillebiter, jeg er sikker på at hadde det vært så mange utmagrede barn hadde de klart å dele bildene

Aner ikke hvorfor det ikke er lagt ut bedre bildedokumentasjon rundt det. Men hvis du ikke stoler på rapport fra FN, så får det være opp til deg. Det får ikke jeg gjort noe med.

https://unric.org/no/gaza-nesten-en-halv-million-star-overfor-katastrofal-sult/

Det du tydeligvis tror på ihvertfall, er at barn der lider og at denne krigen rammer og dreper unødvendig mange sivile, som var mitt hovedpoeng. Det er en grusom krig som følge av Israels angrep. Forstår derfor ikke behovet for å gjøre så mye ut av manglende bildedokumentasjon når det gjelder sult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sportydame skrev (8 minutter siden):

Vi er mange som har satt oss inn i situasjonen her.

Du er tydeligvis en av de som ikke forstår situasjonen. Du kjøper bare den venstrevridde propagandaen med skylapper på.

Tenker du at våre folkevalgte også er blant de du har diagnostisert som psykopater her - eller gjelder det kun de du misliker?🤔

For de sponser jo hele bøtteballetten med både oljefondet og dine og mine skattekroner - men akk så vanskelig for enkelte å forstå.

Slutt og bland venstre og høyre siden inn i det her. Det har blitt en uting og splittelse rundt det også de siste årene. Er utover det så langt i fra venstrevridd man kan komme, og har mine sterke meninger om de folkevalgte her også. Men det er en annen diskusjon

Endret av Tutte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (3 minutter siden):

Slutt og bland venstre og høyre siden inn i det her. Det har blitt en uting og splittelse rundt det også de siste årene. Er utover det så langt i fra venstrevridd man kan komme, og har mine sterke meninger om de folkevalgte her også. Men det er en annen diskusjon

Var dette et svar på det jeg siterte deg på? 

Eller kun et forsøk på å spore av tråden...av mangel på argumenter?

Endret av Sportydame
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (7 minutter siden):

Var dette et svar på det jeg siterte deg på? 

Eller kun et forsøk på å spore av tråden...av mangel på argumenter?

Da må du nesten presisere bedre hva ditt spørsmål egentlig var? Klarte ikke å se noe saklig og konkret spørsmål i ditt innlegg 

Endret av Tutte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (18 minutter siden):

Aner ikke hvorfor det ikke er lagt ut bedre bildedokumentasjon rundt det. Men hvis du ikke stoler på rapport fra FN, så får det være opp til deg. Det får ikke jeg gjort noe med.

Det du tydeligvis tror på ihvertfall, er at barn der lider og at denne krigen rammer og dreper unødvendig mange sivile, som var mitt hovedpoeng. Det er en grusom krig som følge av Israels angrep. Forstår derfor ikke behovet for å gjøre så mye ut av manglende bildedokumentasjon når det gjelder sult.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (6 timer siden):

hvorfor ? fordi vi har hørt i snart 6 måneder at folk i Gaza ER I FERD TIL å sulte. Derfor jeg henger med opp i det med sult :) 

Så Hamas stjeler ikke maten allikevel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (11 minutter siden):

Så Hamas stjeler ikke maten allikevel? 

jo, de stjeler så mye de kan. De og andre som selger det igjen på svart marked, bare mye dyrere. En av gislene som ble løslatt for noen uker siden sa at Hamas i tunnelene spiste som konger.

og

The United Nations said armed men stole food and other aid from 98 trucks over the weekend, the largest single incident of its kind since the start of the war. It did not say who was behind the theft.

U.N. spokesman Stephane Dujarric said the convoy of 109 trucks was instructed by the Israeli military to take an “alternative, unfamiliar route” after the aid was brought in through the Kerem Shalom crossing, and that the trucks were stolen near the crossing itself.

https://www.nbcnews.com/news/world/israel-gaza-war-aid-trucks-theft-prices-soaring-rcna180761

og (med video "stills") https://nypost.com/2024/10/10/world-news/hamas-steals-humanitarian-aid-trucks-from-gaza-strip/

Endret av NatNat
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (4 timer siden):

Det er for øvrig ellers interessant å se hvordan innleggene til flere pro-Israelere her inne gjennomgående bærer preg av personangrep, upassende smil og latteremojies, benektelser  skyldfordeling og manglende empati.

manglende empati ?? i motsetning til deg og andre pro-Pal som er full av empati ikke sant ? Det har vi merket i oktober..

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (3 minutter siden):

manglende empati ?? i motsetning til deg og andre pro-Pal som er full av empati ikke sant ? Det har vi merket i oktober..

Hvis du har lest hva jeg har skrevet til deg flere ganger i tråden her, så støtter jeg verken Israel eller Hamas. Dette har de lagt opp til begge veier og de lidende er uskyldige sivile.

Det er jo som å skrive til en vegg det her.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (48 minutter siden):

Nei det får du ikke gjort noe med. Jeg tror ikke jeg snakker kun for meg selv når jeg sier at FN har en stor Palestina bias. Jeg trodde alle visste det.

https://hoyer.house.gov/media/press-releases/hoyer-op-ed-united-nations-historic-anti-israel-bias-emboldened-hamas

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proaktiv skrev (På 10.5.2025 den 17.30):

Vi vi tar hensyn til arealet  er Israel verre enn Nazi Tyskland mht henrettelser.
Netanyahu  dreper med ønske om langvarige lidelser av sivilbefolkningen. Hadde Nazi Tyskland gjort det samme i Norge hadde mange flere vært drept her.

Dette er ren ondskap fra deg og ikke noe annet. Israel har ikke bedrevet noen henrettelser ! De har utført krigshandlinger i en krigssone der de bekjemper en motstander som kjemper inne blant andre sivile. Dette er fakta ! Så begås det feilgrep der man angriper feile mål i kampens hete. Ofte der egne styrker og gisler også kan bli rammet. Krig er vanvittig uforutsigbart, og noen enkeltpersoner i felten kan gjøre store feil. Det er ikke noen særegenhet i denne konflikten. Det som gjorde at ikke mange flere ble drept i Norge under 2 verdenskrig var at befolkningen og motstandsbevegelsen var forsiktige. De viste at de stod over for en overlegen fiende og "ventet ut " at tyskerne skulle tape krigen. Noen unntak var det helt klart, men å sammenligne den konflikten med Gaza blir helt absurd.  

For å si det slik hadde Tyskerne stått i den situasjonen hadde de flatet hele Gaza, sendt alle palestinerne i gasskamrene sine og så bare jevnet hele området med jorden. Slik de fakta gjorde med Warszawa gettoen i Polen.  Så igjen du har ikke peiling på historie og lirer av deg rent tull.  

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TomKrus skrev (4 minutter siden):

Dette er ren ondskap fra deg og ikke noe annet. Israel har ikke bedrevet noen henrettelser ! De har utført krigshandlinger i en krigssone der de bekjemper en motstander som kjemper inne blant andre sivile. Dette er fakta ! Så begås det feilgrep der man angriper feile mål i kampens hete. Ofte der egne styrker og gisler også kan bli rammet. Krig er vanvittig uforutsigbart, og noen enkeltpersoner i felten kan gjøre store feil. Det er ikke noen særegenhet i denne konflikten. Det som gjorde at ikke mange flere ble drept i Norge under 2 verdenskrig var at befolkningen og motstandsbevegelsen var forsiktige. De viste at de stod over for en overlegen fiende og "ventet ut " at tyskerne skulle tape krigen. Noen unntak var det helt klart, men å sammenligne den konflikten med Gaza blir helt absurd.  

For å si det slik hadde Tyskerne stått i den situasjonen hadde de flatet hele Gaza, sendt alle palestinerne i gasskamrene sine og så bare jevnet hele området med jorden. Slik de fakta gjorde med Warszawa gettoen i Polen.  Så igjen du har ikke peiling på historie og lirer av deg rent tull.  

Mic drop.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (17 minutter siden):

Joda, pro-Pal er såå empatisk:

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (Akkurat nå):

Nei det får du ikke gjort noe med. Jeg tror ikke jeg snakker kun for meg selv når jeg sier at FN har en stor Palestina bias. Jeg trodde alle visste det.

https://hoyer.house.gov/media/press-releases/hoyer-op-ed-united-nations-historic-anti-israel-bias-emboldened-hamas

Så du har ikke fått med deg at Israel den 2 mars innførte full blokkade av nødhjelp og andre forsyninger til Gaza. Det sier seg selv at det fører til sult. Det er for første gang nå siden 2 mars at FN har fått tillatelse til å sende inn noen få lastebiler med nødhjelp.

Melder meg ut av denne diskusjonen nå, for den gjør meg direkte dårlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (På 14.5.2025 den 21.29):

Ok. Så det faktum at de så ut som strikkepinner har ingenting med sult å gjøre? Svært mange rakk ikke frem til noe gasskammer før de kreperte av underernæring.

Det er sikkert mange innfallsvinkler til å hate Hamas. Men slik sivilbefolkningen blir presset sammen nå og med mangel av nødhjelp lever de ikke lenge. FN spår hungersnød/død på høyt nivå.

Om de ikke er identiske historier så er det fler og fler som står i kø for å trekke paralleller mellom Holocoust og palestinernes utsikter til overlevelse. Jeg synes ikke det er det minste rart.

Folk ble delt i to grupper ved ankomst. De som kunne jobbe eller brukes i medisinske eksperiment og de som ble sendt rett i gasskameret. Det var barn, eldre ,folk med mentale lidelser og handikapp. Disse endte livet i gasskamrene.

Du har virkelig null peiling.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...