NatNat Skrevet onsdag kl 17:43 #21 Del Skrevet onsdag kl 17:43 Katten.2.0 skrev (12 minutter siden): Dette blir for dumt. Russlands overgrep mot menneskeheten er betraktelig verre enn Israels. Ikke fordi handlingene er så utrolig forskjellige, men omfanget er vesentlig større. ikke bare for dumt men det blir mer og mer kjedelig å argumentere med pro-Pal. Når man forstår at de egentlig hater Israel men bryr seg ikke mer om palestinere enn meg... 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet onsdag kl 17:46 #22 Del Skrevet onsdag kl 17:46 NatNat skrev (2 minutter siden): ikke bare for dumt men det blir mer og mer kjedelig å argumentere med pro-Pal. Når man forstår at de egentlig hater Israel men bryr seg ikke mer om palestinere enn meg... Jaha? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet onsdag kl 17:48 #23 Del Skrevet onsdag kl 17:48 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): Jaha? de bryr seg ikke om Palestinere mer enn jeg gjor. Ren hykleri. Israel er USA venner, USA er fienden, derfor er Israel fy og fiender av Israel er snille.. Det er omtrent slik det går.... 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet onsdag kl 17:56 #24 Del Skrevet onsdag kl 17:56 Majer skrev (1 time siden): Så lenge Israel ikke lar journalister dokumentere der må man jo ta utgangspunkt i Hamas som faktisk ønsker mediene dit. Hadde Israel godtatt medier så kunne man stolt mer på tallene. Hamas overdriver helt sikkert, men det er de tallene vi har Hamas ønsker bare medier de selv er en del av. Selv BBC er Hamas infiltrert. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet onsdag kl 17:57 #25 Del Skrevet onsdag kl 17:57 TS' påstand er så historieløst på alle måter, at jeg antar hen har et annet motiv med tråden enn hva som står i HI. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet onsdag kl 17:58 #26 Del Skrevet onsdag kl 17:58 NatNat skrev (9 minutter siden): de bryr seg ikke om Palestinere mer enn jeg gjor. Ren hykleri. Israel er USA venner, USA er fienden, derfor er Israel fy og fiender av Israel er snille.. Det er omtrent slik det går.... Hvilken relevans har dette til hva jeg skrev? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet onsdag kl 18:08 #27 Del Skrevet onsdag kl 18:08 NakenPanda skrev (1 time siden): Tror du trenger å lese deg litt opp på hva som egentlig foregikk i en konsentrasjonsleir. For det det var svakt. Hva gjorde jøder i konsentrasjonsleir? Jo, de døde. B.l.a. av sult. Hva skjer med palestinere som er samlet/fanget på små arealer uten mulighet til å komme seg noe sted? Uten mat og vann. Jo, de dør. Helt grei sammenligning, godt for noe. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet onsdag kl 18:15 #28 Del Skrevet onsdag kl 18:15 PITTY skrev (5 minutter siden): Hva gjorde jøder i konsentrasjonsleir? Jo, de døde. B.l.a. av sult. Hva skjer med palestinere som er samlet/fanget på små arealer uten mulighet til å komme seg noe sted? Uten mat og vann. Jo, de dør. Helt grei sammenligning, godt for noe. de mangler mat men de er ikke helt uten mat. Omg vann... uten det, hadde de vært død for lenge siden.. Man dør av mangel på vann langt før man dør av sult. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet onsdag kl 18:23 #29 Del Skrevet onsdag kl 18:23 NatNat skrev (Akkurat nå): de mangler mat men de er ikke helt uten mat. Omg vann... uten det, hadde de vært død for lenge siden.. Man dør av mangel på vann langt før man dør av sult. Og hvor lenge lever de? Hva jeg har fått med så har Israel ordnet det slik at de ene og alene skal få ansvaret for rasjonering til palestinerne. De har gått ut offisielt med rasjonerings mengde de vil forære palestinerne. Det er ca 10% av det den internasjonale nødhjelp har. Og nødhjelpen sier klart at en slik rasjonering er synonymt med død. Ikke har jeg fått med meg at Israel har sluppet inn noe som helst.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet onsdag kl 18:26 #30 Del Skrevet onsdag kl 18:26 (endret) PITTY skrev (11 minutter siden): Og hvor lenge lever de? Hva jeg har fått med så har Israel ordnet det slik at de ene og alene skal få ansvaret for rasjonering til palestinerne. De har gått ut offisielt med rasjonerings mengde de vil forære palestinerne. Det er ca 10% av det den internasjonale nødhjelp har. Og nødhjelpen sier klart at en slik rasjonering er synonymt med død. Ikke har jeg fått med meg at Israel har sluppet inn noe som helst.. de har vært" i ferd til å dø" siden november i fjor... dette bildet er fra februar.. de var allerede "i ferd å dø" unnskyld meg for å virke kynist men når jeg ser på de, virker de ikke som overlevende fra Auswitch : https://www.adressa.no/nyheter/utenriks/i/0Q5bx0/fn-israelsk-angrep-rammet-hjelpesending-med-mat-paa-gazastripen en til.. fra slutten av avril : https://www.panoramanyheter.no/gaza-israel-palestina/matlagrene-i-gaza-er-tomme/389617 og en fra en tysk kamp mot slutten av krigen for sammenligning : kilde : https://www.wunc.org/education/2015-03-27/70-years-after-liberation-a-north-carolina-holocaust-survivor-tells-his-story Endret onsdag kl 18:34 av NatNat 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet onsdag kl 18:32 #31 Del Skrevet onsdag kl 18:32 Åja, så nazistene var bare snille de? 🙄 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet onsdag kl 19:05 #32 Del Skrevet onsdag kl 19:05 (endret) PITTY skrev (1 time siden): Hva gjorde jøder i konsentrasjonsleir? Jo, de døde. B.l.a. av sult. Hva skjer med palestinere som er samlet/fanget på små arealer uten mulighet til å komme seg noe sted? Uten mat og vann. Jo, de dør. Helt grei sammenligning, godt for noe. Ja for det var det som tok livet av mest folk i tyske konsentrasjonsleirer totalt ikke Zyklon B, CO eller rett og slett skyting. Gaza matsituasjonen er ingen konsentrasjonsleir og hvis man bare tenker seg en faktisk sult katastrofe så tenk Live Aid, Etiopia der opp mot 1 million direkte av sult på midten av 80 tallet. Fakta er at ingen vil ha palastinere som nabo eller flyktninger i landet sitt, hverken Israel, libanon og ihvertfall ikke Egypt,Tunis og Jordan som allerede har hatt problemer opp til halsen med militante palestinere før de kastet dem alle ut. Så nå står de der med ryggen mot veggen og skylder på at Israel var problemet og klar til å motta penge hjelp igjen. Det er donert 30 milliarder dollar de siste 30 år til palestinerne i de ulike områdene, og det eneste de har klart er å bygge opp ,militante muslimske grupperinger og formere seg mer en noe annet land i verden. Kun Qatar har donert penger til dem til hjelp og Iran har selvfølgelig hjelpet dem å bygge raketter og militært utstyr som trengs for folk som er "fredelige". Ingen andre arabiske stater (Sunni) utover Qatar gjør noe annet en å snakke om det fordi de driter i palestinerne som er ironisk da Palaestinerne er primært Sunnier og ikke Shia som Iran. Sympatien fra de fleste er nå tynnslit og lav. Endret onsdag kl 19:12 av NakenPanda 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet onsdag kl 19:29 #33 Del Skrevet onsdag kl 19:29 NakenPanda skrev (12 minutter siden): Ja for det var det som tok livet av mest folk i tyske konsentrasjonsleirer totalt ikke Zyklon B, CO eller rett og slett skyting. Ok. Så det faktum at de så ut som strikkepinner har ingenting med sult å gjøre? Svært mange rakk ikke frem til noe gasskammer før de kreperte av underernæring. Det er sikkert mange innfallsvinkler til å hate Hamas. Men slik sivilbefolkningen blir presset sammen nå og med mangel av nødhjelp lever de ikke lenge. FN spår hungersnød/død på høyt nivå. Om de ikke er identiske historier så er det fler og fler som står i kø for å trekke paralleller mellom Holocoust og palestinernes utsikter til overlevelse. Jeg synes ikke det er det minste rart. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet onsdag kl 19:55 #34 Del Skrevet onsdag kl 19:55 velociraptor skrev (På 10.5.2025 den 20.15): Hvordan i all verden gir det mening å regne ondskap på areal? 🫠 Du får enten regne antall døde person, eller prosent av befolkningen hvis det skal gi noen mening å sammenligne. Ondskap er intensjon, handling, konsekvenser.. vanskelig å definere helt direkte hva det er i grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet torsdag kl 08:38 #35 Del Skrevet torsdag kl 08:38 Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet fredag kl 20:29 #36 Del Skrevet fredag kl 20:29 (endret) Virkelig? Vet ikke hvorfor ikke NRK melder dette, men HAMAS feirer nå at de drepte en kvinne som var på vei til sykehuset for å føde. https://www.seattletimes.com/nation-world/hamas-celebrates-death-of-israeli-mother-gunned-down-en-route-to-deliver-baby/ https://pjmedia.com/catherinesalgado/2025/05/16/israeli-mother-killed-by-terrorists-while-going-to-give-birth-n4939850 https://www.nzherald.co.nz/world/hamas-celebrates-death-of-israeli-mother-gunned-down-en-route-to-deliver-baby/ITLOQ7IFEJDQ5BOIGJ3X2YE4PA/ https://gellerreport.com/2025/05/terror-in-israel-hamas-celebrates-murder-of-jewish-mother-en-route-to-hospital-to-give-birth.html/ Endret fredag kl 22:18 av Peters 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet fredag kl 20:40 #37 Del Skrevet fredag kl 20:40 Peters skrev (5 minutter siden): Virkelig? Vet ikke hvorfor ikke NRK melder dette, men HAMAS feirer nå at de drepte en kvinne som var på vei på sykehuset for å føde. https://www.seattletimes.com/nation-world/hamas-celebrates-death-of-israeli-mother-gunned-down-en-route-to-deliver-baby/ https://pjmedia.com/catherinesalgado/2025/05/16/israeli-mother-killed-by-terrorists-while-going-to-give-birth-n4939850 https://www.nzherald.co.nz/world/hamas-celebrates-death-of-israeli-mother-gunned-down-en-route-to-deliver-baby/ITLOQ7IFEJDQ5BOIGJ3X2YE4PA/ https://gellerreport.com/2025/05/terror-in-israel-hamas-celebrates-murder-of-jewish-mother-en-route-to-hospital-to-give-birth.html/ NRK melder ingenting som kan sette palestinere i et dårlig lys. Det er masse terrorangrep nærmest ukentlig i Israel og også missilangrep fra Yemen som vi ikke får høre noe om. NRKs kommentator nevnte ingenting på tirsdag om at artisten fra Israel overlevde 7. oktober ved å gjemme seg blant lik. Det passer ikke. Og hvis du er så uheldig at du sier noe om dette, får du med en gang høre om x antall drepte på Gaza. Info rett fra Hamas-kontrollerte helsemyndigheter. 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet lørdag kl 05:56 #38 Del Skrevet lørdag kl 05:56 (endret) Bacteria skrev (9 timer siden): NRK melder ingenting som kan sette palestinere i et dårlig lys. Det er masse terrorangrep nærmest ukentlig i Israel og også missilangrep fra Yemen som vi ikke får høre noe om. NRKs kommentator nevnte ingenting på tirsdag om at artisten fra Israel overlevde 7. oktober ved å gjemme seg blant lik. Det passer ikke. Og hvis du er så uheldig at du sier noe om dette, får du med en gang høre om x antall drepte på Gaza. Info rett fra Hamas-kontrollerte helsemyndigheter. Du bruker jo Nrk som kilde selv, og henter informasjon i fra facebook-grupper...NRK blir brukt i større grad i fra pro-netanyahu side i denne debatten. Jeg har til og med sett et eksempel på at en 100 år gammel artikkel i fra en ukjent amerikansk lokalavis ble brukt i et forsøk for å trigge polarisering og svartmale palestinere... Hva er greia med dobbeltstandardene her? Kan dere ikke lage en "For oss som hater NRK -trad" så dere slutter med den voldsomme forsøplinga av alle andre tråder med denne nrk- sutringa. Hjelpes.... Endret lørdag kl 05:58 av Bigote 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet lørdag kl 06:01 #39 Del Skrevet lørdag kl 06:01 Bigote skrev (3 minutter siden): Du bruker jo Nrk som kilde selv, og henter informasjon i fra facebook-grupper...NRK blir brukt i større grad i fra pro-netanyahu side i denne debatten. Jeg har til og med sett et eksempel på at en 100 år gammel artikkel i fra en ukjent amerikansk lokalavis ble brukt i et forsøk for å trigge polarisering og svartmale palestinere... Hva er greia med dobbeltstandardene her? Kan dere ikke lage en "For oss som hater NRK -trad" så dere slutter med den voldsomme forsøplinga av alle andre tråder med denne nrk- sutringa. Hjelpes.... Jeg sier ikke at NRK lyver. Men det er helt åpenbart at de ikke forteller hele sannheten. Trenger bare å gå til BBC eller DR før du oppdager det. Gratulerer med dagen forresten! 🇳🇴🇳🇴🇳🇴 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet lørdag kl 06:05 #40 Del Skrevet lørdag kl 06:05 Bacteria skrev (1 minutt siden): Jeg sier ikke at NRK lyver. Men det er helt åpenbart at de ikke forteller hele sannheten. Trenger bare å gå til BBC eller DR før du oppdager det. Gratulerer med dagen forresten! 🇳🇴🇳🇴🇳🇴 Nrk har et pro-palestinsk bias og vi har ALLE fått med oss dette hundrevis av ganger.. Det er ikke nødvendig å påpeke dette og gå etter NRK hele tiden. ( PS Har brukt BBC som en av hovedkildene siden krigen startet) Grattis til deg og!🥳 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå