Gå til innhold

Råd om Fwb?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har chattet endel med en mann, la oss kalle ham Nils. Jeg har ikke truffet han, men han virker som en allright type. (Kjenner til familien hans) 

Jeg er ulykkelig singel, og ikke over min eks. (Dette vet ikke Nils) 

Jeg har "stående invitasjon" til uforpliktende sex med Nils. Men jeg har aldri hatt sex med andre enn eksen min. (Langvarig forhold) Jeg er litt frem og tilbake på om jeg har lyst å takke ja, bare ha sex uten noe mer, og håpe det kan hjelpe meg til å komme videre. Men er samtidig redd om jeg da kan utvikle følelser for Nils. 

R det noen som har brukt sex for å komme over kjærlighetssorg? Og er det fort å få følelser for fwb? Kan man få en følelse av selvtillit og mestring av fwb?

Vil veldig gjerne ha erfaringer herfra. Vi bor forøvrig nærme hverandre, men treffer aldri hverandre tilfeldig i nabolaget. 

Anonymkode: b6852...b3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere fuckbuddy forhold, men også fwb

Fwb er jo venner du puler, og man kan fort falle for en venn man puler på. Det har med at man både tilbringer tid (altså man prater jo med venner, har en god relasjon), også har man jo sex. 

Fuckbuddy er noen du stort sett møter kun for sex.

Jeg ville tatt det litt som det kom om jeg var deg trådstarter, med mindre du tenker "YES, HAN VIL JEG PULE NÅ! OG BARE GI FAEN I HAN ETTERPÅ" - for sannheten er jo at fwb er sjeldent en god ting når man har kjærlighetssorg. Du er sårbar. Du kommer til å få følelser for Nils om du skal være venner som puler, det har med at sist du hadde sex, var med din eks. Kroppen og hjernen vår er programmert til å gå i samme mønster.  

Anonymkode: 28561...9a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Personlig har jeg hatt mye moro med FF/fwb, men det hjalp meg ingenting med å komme over ekser. Mye bedre ting å gjøre hvis det er hovedmålet. (Og ja, naturligvis kan man få følelser for fwb)

Anonymkode: f219a...bd7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, da må du holde det kun til sex. Ikke kontakt i mellom for annet enn sex, ellers er det fort du bare flytter sorgen over til en rebound… 

Har hatt et vellykket FF forhold og to mislykka. De to mislykka hadde vi masse kontakt utenom, dvs han ene er jeg fortsatt med og jeg vet ikke helt. Ikke FF og ikke kjærester, men følelser absolutt!

Anonymkode: e62d4...96c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har chattet endel med en mann, la oss kalle ham Nils. Jeg har ikke truffet han, men han virker som en allright type. (Kjenner til familien hans) 

Jeg er ulykkelig singel, og ikke over min eks. (Dette vet ikke Nils) 

Jeg har "stående invitasjon" til uforpliktende sex med Nils. Men jeg har aldri hatt sex med andre enn eksen min. (Langvarig forhold) Jeg er litt frem og tilbake på om jeg har lyst å takke ja, bare ha sex uten noe mer, og håpe det kan hjelpe meg til å komme videre. Men er samtidig redd om jeg da kan utvikle følelser for Nils. 

R det noen som har brukt sex for å komme over kjærlighetssorg? Og er det fort å få følelser for fwb? Kan man få en følelse av selvtillit og mestring av fwb?

Vil veldig gjerne ha erfaringer herfra. Vi bor forøvrig nærme hverandre, men treffer aldri hverandre tilfeldig i nabolaget. 

Din "Nils" trenger å være din aller beste venn.. en du kan stole på, en du kan inngå intime betroelser, og holde ting hemmelig med. Dere blir så gode venner, at dere kan prate om alt.. uten at noen tar ting ille opp. Dere kan komme med ønsker i sex, og få gleden av å oppleve dem sammen. Det er noe fint som setter spor i hjertet av vennskapet, dere blir litt uskillelige som venner

Dette bør jo selvsagt være gjensidig, så legg all sjalusi og fordommer bak dere. Nyt hvert bidige sekund, skap spenning og adrealin, og les dere opp hvordan man maksimerer nytelsen og orgasmene. Dette FWB-forholdet, trenger ikke vare evig, men vennskapet gjør det.. Tenk hvor hærlig å tenke på senere i livet, at faktisk du skapte så mye glede.. bare pga av det magiske uskillelig gode vennskap💞🪄

Jeg er som din "Nils" TS.. Jeg har ikke skrevet dette, hvis jeg ikke har erfart at dette var sant❣️

• Hjerte 1
Skrevet

Alle mine knullevenn-forhold har vært helt topp, med ett unntak. Vi har møttes for sex, kanskje tatt litt snacks og pratet sammen og kost, gått ut og tatt ett glass og lignende. Ting har faset ut gradvis, ofte glidd over i rent vennskap.

Siste tilfellet gikk ikke helt etter planen. Vi forelsket oss i hverandre, og slik har det forblitt i over 20 år.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste råd angående fwb, er å la være. Det er alt for ofte at det oppstår følelser man ikke hadde tenkt skulle oppstå og ting blir vanskelig. La sexen tilhøre faste forhold hvor man man tillates, og foreventes, å ha følelser for hverandre, og unngå "følelsesløs" sex. For mange er sex så tett integrert i følelseslivet at det er umulig å skille sex og følelser, og da blir det lett problemer om følelser ikke skal være tillatt i "forholdet".

Anonymkode: 5cc99...639

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min egen erfaring med fwb-er er at det ikke er noen fare for å forelske seg i dem, så lenge du ikke er over eksen. 
Jeg hadde selv mange over flere år, og hadde det supert med dem. Dro på ferier, hytteturer, hotellweekender osv. Uten at det oppsto noen følelser på min side. Jeg var jo ikke emosjonelt tilgjengelig  

Det er deilig med uforpliktende nærhet, etter at man har brutt ut av et forhold som ikke fungerte. 

Men: det hjelper deg ikke til å komme over eksen! Den jobben gjøres ikke i senga. Det må du gjøre med deg selv. 

Anonymkode: b9ad0...9f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er å ha sex kun med mennesker det en har Gjensidige følelser. Er redd du kommer til å føle deg brukt fordi du trengte intimitet i en vanskelig situasjon. 

Anonymkode: 74482...dfa

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er altfor sårbar nå. Du må vente til du er mer over din x. Gir du en mann tilbudet om uforpliktet sex, så har han vunnet i lotto. Og koser seg med det. Og hold deg unna opptatte menn som «er på vei ut av forholdet»

Anonymkode: bcef1...9e9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er altfor sårbar nå. Du må vente til du er mer over din x. Gir du en mann tilbudet om uforpliktet sex, så har han vunnet i lotto. Og koser seg med det. Og hold deg unna opptatte menn som «er på vei ut av forholdet»

Anonymkode: bcef1...9e9

Ja, jeg hadde holdt meg langt unna menn "på vei ut av forhold", eller menn i forhold. Det hadde jeg aldri gjort mot noen. 

Hilsen TS, som selv opplevde å bli kasta ut på grunn av bytte til ny og yngre modell😭

Takk for svar alle sammen. Kjenner fortsatt litt på en lyst til å takke ja. Har et veldig behov for nærhet og fysisk kontakt akkurat nå, så føler nesten jeg hadde brukt han like mye som han hadde brukt meg.. Vet ærlig talt ikke om jeg noen gang kommer skikkelig over ham. Binder jeg meg til noen, er det livslangt som regel. Selv om han har gjort meg stor urett i ekteskapet. (Men vi var absolutt to om å ikke få det til, så jeg føler stor skyld selv) 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv det en gang, så kan du vurdere. Etter én gang blir du uansett ikek hekta eller ulykkelig forelska.
Jeg har en fwb og det funker ikke så innmari bra, for jeg blir altfor følelsesmessig investert. Jeg vil ikke ha han som kjæreste, men jeg vil ha han hele tiden, og jeg klarer ikke å ikke ha noen følelser. Usikker på om det er verd det, men det var også ekstremt frustrerende å gå uten sex, så jeg er litt usikker på hva som er beste løsning...

Anonymkode: 07b8a...364

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...