Gå til innhold

Gi invitasjon til syk bestemor som ikke kan komme i konfirmasjonen?

AnonymBruker

Ville du gitt invitasjon selv om du vet at en gjest er for syk til å komme?   

75 stemmer

1. 1. Ville du gitt invitasjon selv om du vet at en gjest er for syk til å komme?

• Ja, gir invitasjon uansett
      72
    • Nei, vet jo allerede at hun ikke kommer
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er riktig å gjøre? Og hva ville du selv gjort? 

1. Sende invitasjon uansett, for å vise at man tenker på henne.

2. Ikke sende invitasjon, fordi man allerede vet at hun ikke kommer. 

Anonymkode: 7b771...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et tredje alternativ er å snakke med henne. Si at det er konfirmasjon og spørre om hun orker. Og om det er helt utelukket grunnet forholdene, kan man si at man skulle ønske at hun var der, men forstår at det ikke går.

Endret av Brunello
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vondt dilemma! Men jeg hadde snakket med henne før du sendte ut invitasjon og sagt at hun får invitasjon men at du skjønner hvis det er for slitsomt for henne å komme. Hvis det er bryllup, konfirmasjon eller noe så kan dere filme eller streame seremonien til henne. 

Anonymkode: 4fd87...d1f

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig sendt invitasjon. Det er tanken som teller❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (2 timer siden):

Et tredje alternativ er å snakke med henne. Si at det er konfirmasjon og spørre om hun orker. Og om det er helt utelukket grunnet forholdene, kan man si at man skulle ønske at hun var der, men forstår at det ikke går.

Det er dessverre helt umulig for henne å delta. Hun er veldig syk. 

Jeg er ikke vertskapet men et annet familiemedlem, og er både skuffet og sint over at de ikke har gitt bestemor en invitasjon. Jeg tenker at det hadde kostet så lite å inkludere bestemor og vise at de gjerne skulle hatt henne med, og jeg vet at det hadde betydd mye for bestemor. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er dessverre helt umulig for henne å delta. Hun er veldig syk. 

Jeg er ikke vertskapet men et annet familiemedlem, og er både skuffet og sint over at de ikke har gitt bestemor en invitasjon. Jeg tenker at det hadde kostet så lite å inkludere bestemor og vise at de gjerne skulle hatt henne med, og jeg vet at det hadde betydd mye for bestemor. 

Men vet du om vertskapet har snakket med henne da? 

Anonymkode: 63d7e...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man vet 100% sikkert at det er uaktuelt å komme, ville jeg vurdert å heller ta en telefon, men generelt mener jeg at man skal invitere og la den enkelte ta avgjørelsen om å eventuelt melde avbud selv.

Jeg har blitt invitert i selskap hvor vertskapet var helt innforstått med at jeg ikke kunne komme (...men det føltes så feil å ikke invitere deg...) og jeg har blitt utelatt for vertskapet regnet med at jeg ikke kunne (jeg antar hvertfall at det var grunnen, jeg hørte aldri noe). Det første var varmende, det andre overraskende sårt.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har 4 oldeforeldre. Der ble alle invitert, selv om 3 av dem er alvorlig syke og ikke kan komme. Jeg tenker at det er fint å få en invitasjon (med bilder av konfirmanten, de setter stor pris på bilder). Og det å bli tenkt på, og inkludert. Vi ringte dem selvsagt også, og har pratet med dem før og etter invitasjonen. Det koster så lite, men betyr så masse. 

Hadde de bodd i nærheten (4t å kjøre) hadde vi besøkt dem på kvelden i fin stas, men desverre gikk ikke det). 

Anonymkode: 1793a...b9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ba nå min far selv om vi viste han ikke kunne komme. Var alvorlig dement og lang reise veg. Syns det var det eneste rett, 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vondt dilemma! Men jeg hadde snakket med henne før du sendte ut invitasjon og sagt at hun får invitasjon men at du skjønner hvis det er for slitsomt for henne å komme. Hvis det er bryllup, konfirmasjon eller noe så kan dere filme eller streame seremonien til henne. 

Anonymkode: 4fd87...d1f

Står jo at det er konfirmasjon 

Anonymkode: 4bd63...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er riktig å gjøre? Og hva ville du selv gjort? 

1. Sende invitasjon uansett, for å vise at man tenker på henne.

2. Ikke sende invitasjon, fordi man allerede vet at hun ikke kommer. 

Det verste jeg vet som kronisk syk er å ikke bli bedt fordi folk regner med jeg ikke kommer, å bli glemt helt bort. Så send invitasjonen 

Anonymkode: d450c...5ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frukthage skrev (16 timer siden):

Selvfølgelig sendt invitasjon. Det er tanken som teller❤️

Det var vel det de tenkte de som sendte dåpsinvitasjon til oldemor (min mor) Hun fikk totalsammenbrudd og jeg brukte alle mine «verktøy» for å få henne over kneika. 
Holder en knapp på @Brunellos forslag. 

Anonymkode: 986e9...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville invitert. Om det ikke gikk at hun kom ville jeg filmet litt sånn bestemor kunne sett senere. 

Anonymkode: 367cb...08c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde ikke sendt invitasjon, den kan jo bare være vond å få i og med at hun ikke er i stand til å komme. 

Men jeg hadde selvsagt hatt en dialog med henne rundt det. Sagt direkte at hun er ønsker men at dere forstår at det ikke er gjennomførbart.  Er hun engasjert besteforelder så ville jeg fortalt henne mest mulig om hvilke planer det er for dagen, hvilke forberedelser dere driver med, hva slags ønsker konfirmanten har. Hvem som kommer, hvilke kaker, bekledning osv. Slik at hun får følelsen av å være en del av det. 

Jeg ville også dokumentert dagen mest mulig og latt henne få se det. 

Dette ville jeg ha gjort for min mor om det var slik situasjonen var her, men hun var også en person som hadde mye glede av barna og deres liv. 

Anonymkode: 5040f...6cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig sende invitasjon!  Ser ingen grunn til å ikke invitere? Koster omtrent ingenting 

Hun vet vel om konfirmasjonen.  Og kan vise bildet til andre. 

Så kan man jo selvsagt snakke med henne om at dere forstår hun ikke kan komme

Anonymkode: fe40e...048

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var skikkelig syk noen år, og ikke kunne delta på ting, så var det skikkelig vondt å bli utelatt.

Spesielt når det gjelder en bestemor og en konfirmasjon, så synes jeg det er merkelig at man ikke synes det er verdt printe og levere/sende invitasjon... Har ikke bestemor stilt opp for dem igjennom hele oppveksten?

Endret av Taluno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker man ber uansett, det er en vond følelse å bli utelatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...