AnonymBruker Skrevet 10. mai #1 Skrevet 10. mai Hvorfor tillater hester å bli ridd når okser og kuer blir helt gale? Hvorfor gidder de å ha oss på sin rygg? Anonymkode: fa06e...747
AnonymBruker Skrevet 10. mai #2 Skrevet 10. mai Hvem sier at okser og kuer blir helt gale? Jeg er vokst opp på gård med melkekyr, og vi hadde stadig noen favoritter som vi satt på ryggen til. Men spesielt godt egna eller behagelige som ridedyr er kuer ikke 😜 Anonymkode: 5b9ac...c8f 2
BuffyTheVampire Skrevet 10. mai #3 Skrevet 10. mai Det har vel med hva de blir lært opp til. Villhester vil jo ikke ha folk på ryggen. I tillegg er det vektgrense for rytter, noen på 150 kg kan ikke ri en shetlandsponny f.eks. Dermed er det ikke ubehagelig for hesten å ha en rytter. 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai #4 Skrevet 10. mai Fordi de blir trent til det. Og det gjør man normalt ikke med kuer og okser. Noe forteller meg også at du aldri har vært med på innridning av unghester. Anonymkode: d4a76...5b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #5 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi de blir trent til det. Og det gjør man normalt ikke med kuer og okser. Noe forteller meg også at du aldri har vært med på innridning av unghester. Anonymkode: d4a76...5b3 Jeg har, og stort sett er det skikkelig kjedelig og lite action om man har gjort grunnarbeidet godt. Anonymkode: 5b9ac...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #6 Skrevet 10. mai Fordi de tvinges til det... Anonymkode: 55231...e17 2
Myrmica Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Man kan like fint ri på kyr som på hester, de blir ikke mer eller mindre gale av å ha mennesker på ryggen. I mange deler av verden er det ganske vanlig å bruke kyr som trekk- og ridedyr. Det kommer bare an på hva de er trent til, vant med og komfortable med. Rent anatomisk sett er det egentlig bedre å ri på en ku enn på en hest - kyr har en bygning og skjelettstruktur som gjør dem bedre egnet til å bære ting på ryggen enn det hester har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå