AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:15 #1 Del Skrevet lørdag kl 12:15 Jeg har et seriøst problem når det gjelder det å faktisk gjennomføre en planlagt date. Jeg er en mann på 26 som aldri har hatt kjæreste eller gått på dates. Jeg har brukt datingapper og har fått matches med det som virker som flotte damer. Vi har god kommunikasjon, en del til felles osv. Jeg foreslår date, men ender opp med å kansellere dager før fordi jeg blir ekstremt nervøs, såpass nervøs at jeg sliter med søvn. Den seneste jeg har chattet med fra Hinge fortalte jeg at jeg skulle komme tilbake til med sted og dato til date, men det har nå gått 1 uke og jeg har vært for nervøs til å foreslå noe siden jeg mest sannsynlig kommer til å kansellere igjen. Denne jenta er en del høyere enn meg, så kanskje jeg frykter at det vil bli merkelig eller at hun vil bli skuffet når hun ser meg i virkeligheten. Jeg vet at det er normalt å være nervøs, men det føles ikke helt riktig at det skal være såpass ekstremt? Jeg er en ellers helt normal og oppegående person. Anonymkode: 8fa33...003 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:17 #2 Del Skrevet lørdag kl 12:17 Terapi er på sin plass. Du står jo i veien for deg selv. Anonymkode: e70a2...9f6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:22 #3 Del Skrevet lørdag kl 12:22 Jeg slet litt med det samme, bare at jeg kom ikke engang så langt som å spørre om date. Og eneste som faktisk hjelper er å gjennomføre, så du oppdager at det ikke er så skummelt som du tror Anonymkode: fcf85...d0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:28 #4 Del Skrevet lørdag kl 12:28 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg slet litt med det samme, bare at jeg kom ikke engang så langt som å spørre om date. Og eneste som faktisk hjelper er å gjennomføre, så du oppdager at det ikke er så skummelt som du tror Anonymkode: fcf85...d0b Støtter denne. Du kan også vurdere å si at du er nervøs, fortelle at du er lavere enn henne. Du brenner jo broen uansett når du ender med å ikke følge opp planlagt date, eller lar henne vente. Og så må du både forvente og tåle å bli avvist. Sannsynligheten for det er større enn av dere blir kjærester og er en del av prosessen for å finne en god partner. Anonymkode: d277a...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:30 #5 Del Skrevet lørdag kl 12:30 Dating gjennom apper er jo veldig kunstig for det første og for det andre veldig bruk og kast. Det skal ingenting til før man avvises, så du må nok komme deg til et punkt hvor du synes det er ok å bli avvist noen ganger. Ville meldt meg inn i en eller annen lokal klubb og småpratet litt med random folk der av begge kjønn, blitt mer komfortabel der først og så prøve app-dating etterpå (hvis du absolutt må). Anonymkode: 750d8...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet lørdag kl 12:32 #6 Del Skrevet lørdag kl 12:32 (endret) Du spenner ju bein på deg selv. Du må i terapi og/eller utsette deg for eksponeringsterapi. Altså lære deg å være rundt kvinner i NATURLIGE settinger. Dropp appene! Kvinner er faktisk MENNESKER. Spesielt å ha gått en hel barndom og ungdomstid og ungt voksenliv uten å klare å omgåes 50% av befolkningen uten å freake ut. Du må ta tak nå! 26 er fortsatt såpass ungt at det kan passere, men "plutselig" er du 36 og da er det ikke like eeh, "sjarmerende" lenger.. Endret lørdag kl 12:36 av Perle leifer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet lørdag kl 12:33 #7 Del Skrevet lørdag kl 12:33 Handler om livserfaring i kombinasjon med selvfølelse. Som mann (26) har du så vidt begynt reisen din. Les bøker, lytt på podcaster, tilegn deg kunnskap. Tren, spis sundt, finn deg en jobb du trives med. Mye handler kun om å være bitte litt bedre enn den du var i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:35 #8 Del Skrevet lørdag kl 12:35 Perle skrev (2 minutter siden): Du spenner ju bein på deg selv. Du må i terapi og/eller utsette deg for eksponeringsterapi. Kvinner er MENNESKER. Spesielt å ha gått en hel barndom og ungdomstid og ungt voksenliv uten å klare å omgåes 50% av befolkningen. Du må ta tak nå. 26 er fortsatt såpass ungt at det kan passere som uerfarenhet, men "plutselig" er du 36 og da er det ikke like eeh, "sjarmerende".. Kan ikke ta har skrevet at det er vanskelig å omgås kvinner? Anonymkode: d277a...562 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:39 #9 Del Skrevet lørdag kl 12:39 Hvorfor er du nervøs? Er det på grunn av dårlig selvtillit, redd for å bli latterliggjort, ikke vandt til å snakke med andre kvinner og du tenker at de er fryktelig annerledes enn menn? Tro det eller ei, men vi er ikke så ulike dere. Man trenger ikke å snakke til oss på en spesiell måte eller oppføre seg på en annen måte. Vi er bare mennesker. Du er mann og sårbar, og jeg er redd du skal få uriktige råd og bli dratt ned i dragsuget av menn som hater kvinner. Så vær kritisk til rådene du får. Kvinner flest er verken horer, illojale, slemme eller grusomme, på datingmarkedet har alle forskjellige preferanser og om du møter noen som ikke har dine kvaliteter som sin preferanse så er det uproblematisk, da betyr det bare at dere ikke er en match og ikke at det er noe galt med deg. Det er skummelt å bli avvist og det svir også. Men det betyr i det lange løp ikke noe særlig. Husk at når du snakker med en dame så er hun èn av mange millioner. Og de er alle forskjellige på sin måte. Angående det med høyde, om hun vet at du er lavere enn henne så betyr ikke det noe. Da kan hun ikke bli skuffet. Om du ikke har noe problem med det så har sannsynligvis ikke hun noe problem med det heller, jeg er over gjennomsnittet høy som kvinne og jeg dater ikke menn som er lavere enn meg fordi jeg har erfart at de blir kjempe usikre og snakker ned meg og min høyde for å hevde seg selv. Med andre ord dater jeg ikke lave menn fordi de er lave, men fordi de så og si alltid er kjempe usikre og lar det gå utover meg. Jeg driter da i hvor høy mannen er. Det ordner seg! Prøv deg frem, det gjør ikke noe om du driter deg ut eller ikke finner drømmedama på første forsøk. Det går bra! Anonymkode: 6bc8a...e62 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykkelkopp Skrevet lørdag kl 16:35 #10 Del Skrevet lørdag kl 16:35 Når du får flere matcher på tinder som vil på date er du rimelig kjekk. Jeg vedder på at du kan være helt ærlig med dem og møte forståelse og aksept. Si til dem at du ikke har vært på date på en stund og er litt nervøs men du har lyst til å møte dem. Så foreslår du en aktivitet du er ok med å gjøre. Ikke kafe, ta en tur f.eks. Når du er ærlig om at du er nervøs slipper du nervøsitet rundt det å bli dømt for å være nervøs. Og hun vil være tålmodig med deg siden du er kjekk og hun du har forklart situasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet lørdag kl 16:45 #11 Del Skrevet lørdag kl 16:45 Si det som det er 🤷♀️ «Vet ikke hvorfor, men jeg blir supernervøs før dater» med litt humor. Ang nervøs for høyde: oppgi i bio så er den ute av veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:56 #12 Del Skrevet lørdag kl 16:56 Nå dater jeg ikke så det er lett for meg å bare si, men de gangene frykten for om jeg møter noen dukker opp tenker jeg- Det blir ikke skummelt å møte den som er riktig. Om det blir skummelt å møte dem som ikke er det, går bra, for de skal ikke vare for god grunn. Anonymkode: a5612...8d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:52 #13 Del Skrevet mandag kl 16:52 AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 14.15): Jeg har et seriøst problem når det gjelder det å faktisk gjennomføre en planlagt date. Jeg er en mann på 26 som aldri har hatt kjæreste eller gått på dates. Jeg har brukt datingapper og har fått matches med det som virker som flotte damer. Vi har god kommunikasjon, en del til felles osv. Jeg foreslår date, men ender opp med å kansellere dager før fordi jeg blir ekstremt nervøs, såpass nervøs at jeg sliter med søvn. Den seneste jeg har chattet med fra Hinge fortalte jeg at jeg skulle komme tilbake til med sted og dato til date, men det har nå gått 1 uke og jeg har vært for nervøs til å foreslå noe siden jeg mest sannsynlig kommer til å kansellere igjen. Denne jenta er en del høyere enn meg, så kanskje jeg frykter at det vil bli merkelig eller at hun vil bli skuffet når hun ser meg i virkeligheten. Jeg vet at det er normalt å være nervøs, men det føles ikke helt riktig at det skal være såpass ekstremt? Jeg er en ellers helt normal og oppegående person. Anonymkode: 8fa33...003 Hvis du har fått flere matcher på tinder tilhører du de få menn som blir sett på som attraktive , så lurer virkelig på hvorfor du ikke har hatt kjæreste eller vært på date før, eller hva som har skapt datingangsten🤔 Anonymkode: 3adc6...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:06 #14 Del Skrevet mandag kl 17:06 Du kan gå på noen tulledates bare for å trene. Velg noen.. Spiller ingen rolle hvem. Gå på date. Send dem en høflig melding etterpå og si at de var hyggelig å møte men at du ikke synes det er noe kjemi å jobbe videre med og ønsk dem lykke til videre. Det er god folkeskikk og god dating trening. Utover det tror jeg ikke du kommer utenom at såpass sterk angst bør behandles med terapi. Det vil bedre livskvaliteten din på sikt. Anonymkode: d3ac0...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:14 #15 Del Skrevet mandag kl 17:14 Ikke relatert til dating men angst. Har angst, og sliter bestandig med å sove før jeg skal det jeg er redd for. Etter å ha hoppet i det og prøvd, selv i søvnig oppmøte, var det virkelig ikke så skummelt. Nesten flaut hvor lett det kunne gjennomføres etter å ha kviet seg og utsatt så lenge. Nå er jo dating nervepirrende, men det å møte angsten hjelper 😊 Foreslå en date på et sted du liker å være? Du overlever og det er det viktigste, det og å komme fremover. Har tro på deg 🌞 Anonymkode: a5612...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:41 #16 Del Skrevet mandag kl 17:41 Kanskje apper ikke er noe for deg. Jeg er slik selv, bare at jeg tvinger meg gjennom da. Men får ofte panikkanfall først og tror aldri jeg har dratt på en første tinderdate uten ett glass vin. Jeg har MASSIV presentasjonssngst, og høres ut som du har det samme? For det er jo veldig unaturlig å møte et helt fremmed menneske fra en app man ikke aner om man har kjemi med eller om vedkommende er et stort rasshøl, helt ærlig tenker jeg man er langt mer rar om man er helt avslappet til noe så unaturlig. Jeg har merket det passer meg mye bedre å treffe noen helt tilfeldig, for da er det ikke press og forventninger. Og da er jeg blid og ikke nervøs i det hele tatt. Men jeg vet, i disse elektroniske dager er det ikke enkelt. Og jeg har virkelig troen på deg, du er åpenbart attraktiv og virker som du har reflektert også. Men vurder om fremmede på apper er noe for deg, i det minste ta en øl det første møtet. Anonymkode: 6e106...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:19 #17 Del Skrevet mandag kl 18:19 TS her. Da har jeg spurt hun fra Hinge om å møtes, nå på fredag. Sitter og skjelver nå, haha. Håper nesten på at hun sier nei, men dersom det blir ja, så skal jeg ikke kansellere denne gangen!!! Anonymkode: 8fa33...003 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:51 #18 Del Skrevet mandag kl 18:51 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): TS her. Da har jeg spurt hun fra Hinge om å møtes, nå på fredag. Sitter og skjelver nå, haha. Håper nesten på at hun sier nei, men dersom det blir ja, så skal jeg ikke kansellere denne gangen!!! Anonymkode: 8fa33...003 Så flink du er 🥳 Oppdater etter daten! Anonymkode: 6e106...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 00:33 #19 Del Skrevet tirsdag kl 00:33 AnonymBruker skrev (6 timer siden): TS her. Da har jeg spurt hun fra Hinge om å møtes, nå på fredag. Sitter og skjelver nå, haha. Håper nesten på at hun sier nei, men dersom det blir ja, så skal jeg ikke kansellere denne gangen!!! Anonymkode: 8fa33...003 😄😄😄😄!!!! Du er så modig! Heier på deg! 😊 Anonymkode: a5612...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:05 #20 Del Skrevet tirsdag kl 05:05 Kan du ikke finne noen som er hyggelige å snakke med - tenke at bare en liten prosentandel dates bør føre til noe mer uansett - og at det er fint å være ute i forsommeren med en trivelig person? Anonymkode: 481f7...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå