Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er et voksent par som skal til Oslo på 17. mai. Det er noe jeg alltid har hatt lyst til. Jeg vet det er ufattelig mye folk rundt Karl Johan og slottet, men er det mulig å se slottet og kongefamilien på balkongen sånn i det hele tatt😅?

Tar gjerne imot tips og råd!

Anonymkode: cc6b2...26b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dere tidlig ute sånn ved 8 tiden er det null problem. Kommer til senere også men må da vente 15-20 minutter på å komme forrest ved sperringen. Mange går når deres barn har passert. 

Anonymkode: 78cb4...355

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem. Bare veldig slitsomt å bevege seg rundt. 

Anonymkode: 70e7e...c07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke behov for å se hele barnetoget, kun de kongelige på balkongen. Nå er jeg kommet der i livet at det er på tide jeg krysser av noen mål på min «bucket list»😅👍

AnonymBruker
Skrevet

Bare gå så nær slottet som dere kommer, så vil dere jo se dem.

Anonymkode: b8a3b...5dd

Skrevet

Da er det lurt å ta t-banen eller toget til Nationaltheatret stasjon og gå ut på t-banesida/mot Nationaltheatret.  Da bør det være mulig å bevege seg oppover mot slottet via Slottsparken, hvis jeg husker riktig.

Toget går opp Karl Johan, foran slottet, svinger ned Henrik Ibsens gate og løser seg opp i området rundt Nationaltheatret.

Alternativt, komme på nordsiden av Karl Johan og bevege seg oppover.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke behov for å se hele barnetoget, kun de kongelige på balkongen. Nå er jeg kommet der i livet at det er på tide jeg krysser av noen mål på min «bucket list»😅👍

I alle dager. Hvorfor er det et mål i livet??

Anonymkode: f18eb...b3b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skjønner deg veldig godt. Det er en fantastisk opplevelse å se kongefamilien på nært hold og vinke til de. I år blir det også ekstra spennende da prins Marius blir å se fra slottsbalkongen. Og hvem vet, kanskje det er siste gang vi ser kongeparet på slottsbalkongen 17. mai. I og med at de begge begynner å få dårlig helse. 
I fjor hadde jeg plass rett nedenfor slottsbalkongen hvor kronprinsesse Mette Marit vinket tilbake til meg. En kjempe opplevelse. 

Anonymkode: c1997...934

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Skjønner deg veldig godt. Det er en fantastisk opplevelse å se kongefamilien på nært hold og vinke til de. I år blir det også ekstra spennende da prins Marius blir å se fra slottsbalkongen. Og hvem vet, kanskje det er siste gang vi ser kongeparet på slottsbalkongen 17. mai. I og med at de begge begynner å få dårlig helse. 
I fjor hadde jeg plass rett nedenfor slottsbalkongen hvor kronprinsesse Mette Marit vinket tilbake til meg. En kjempe opplevelse. 

Anonymkode: c1997...934

Klarer ikke å avgjøre om dette er sarkasme.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint, masse folk - men med litt smidighet og smil går alt. Dere får garantert se kongefamilien. Gå ikke opp fra Karl Johan, men bruk sidegatene ned mot sjøen (heter det Henrik Ibsensgate tro?). 

Anonymkode: 04bac...fc4

AnonymBruker
Skrevet
Tomas77 skrev (27 minutter siden):

Klarer ikke å avgjøre om dette er sarkasme.  

🤣🤣🤣

Anonymkode: 03616...d12

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I alle dager. Hvorfor er det et mål i livet??

Anonymkode: f18eb...b3b

Jeg er selv republikaner, og har ingen interesse av å se de kongelige. Alle er forskjellige, og selv om du og jeg ikke har noe interesse av dette, så synes jeg at det er mulig å respektere at vi er forskjellige, uten å komme med sarkastiske svar. 🙂 Dette var ikke et svar til vedkommende som ønsket å se Marius, regner med at det var muligens tull.

Endret av Callista
La til setning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...