Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uke 8 med nr 2 her. 
Var utrolig dårlig i første trimester med førstemann, og nå har denne forbaska kvalmen meldt seg igjen, enda verre enn sist. 
Men selvom jeg er dødskvalm og uvel, så er jeg sulten. Det hjelper å spise. 

Så jeg lurer på, hva spisere dere som hadde det slik? Går mye i knekkebrød her, men trenger liksom noe litt lettere. Frukt er digg, så går en del i det også 

Anonymkode: 225eb...ae6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiste mye flatbrød og salte kjeks 

Anonymkode: 9df8c...79a

AnonymBruker
Skrevet

Drakk mye eplejuice, og spiste nesten bare nudler og appelsiner. Det var det jeg cravet og klarte å holde nede.

Det hjalp også å spise ofte, før sulten meldte seg, da var det mindre sjanse for å kaste opp. 

Anonymkode: d2f4d...b75

Skrevet

Ritz kjeks og frosne grønne druer. På natten spiste jeg kalde, kokte poteter med litt salt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte ha mat med skikkelig høyt næringsinnhold. Egg, bananer, avokado, fisk… Selv om det i utgangspunktet er sunne ting, spiste jeg så mye av det at jeg la på meg 30 kg ila svangerskapet ;D Men er helt overbevist om at det var kjempebra for barnet mitt. Og kiloene forsvant av seg selv innen et år etter fødsel. 

Anonymkode: d6591...bd8

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting 

Anonymkode: e0307...229

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg måtte ha mat med skikkelig høyt næringsinnhold. Egg, bananer, avokado, fisk… Selv om det i utgangspunktet er sunne ting, spiste jeg så mye av det at jeg la på meg 30 kg ila svangerskapet ;D Men er helt overbevist om at det var kjempebra for barnet mitt. Og kiloene forsvant av seg selv innen et år etter fødsel. 

Ikke mye kvalm du da

• Liker 1
Skrevet

Du kan få tabeletter som hjelper mot kvalme på apoteket. Ellers gikk det mye i toast, ostesmørbrød, chips, frukt osv i første trimester. Spiste det jeg klarte å få ned😅 Hva med smoothie? Gir mye næring og lett å få ned. 

AnonymBruker
Skrevet
Laura84 skrev (47 minutter siden):

Du kan få tabeletter som hjelper mot kvalme på apoteket. Ellers gikk det mye i toast, ostesmørbrød, chips, frukt osv i første trimester. Spiste det jeg klarte å få ned😅 Hva med smoothie? Gir mye næring og lett å få ned. 

Ikke ts, men fikk beskjed at disse typiske kvalmestillende ikke var regnet som helt trygt for gravide. Prøvde meg på ingefærtabletter, men hjalp ingenting. Var helt grusomt. Kunne ha tenkt meg tre barn, men hadde aldri orket en 3. Graviditet! Føler virkelig med deg, ts!❤️

Anonymkode: 76381...285

AnonymBruker
Skrevet

Lyse knekkebrød, ristet loff, frukt, juice og smoothie. Ellers hadde jeg kjempegod effekt av vitamin b6. Brukte antihistaminer om kvelden i perioder samt afipran av og til. 

Anonymkode: 81a36...ceb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 5.15):

Ikke mye kvalm du da

Jeg var ekstremt kvalm med mye oppkast hele svangerskapet, og det eneste som var mulig å spise og holde nede var ren mat med mye proteiner. 

Anonymkode: aea0f...e2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var ekstremt kvalm med mye oppkast hele svangerskapet, og det eneste som var mulig å spise og holde nede var ren mat med mye proteiner. 

Jeg måtte også spise ofte og mye da det lindret kvalmen, Tom mage var det værste. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ikke ts, men fikk beskjed at disse typiske kvalmestillende ikke var regnet som helt trygt for gravide. Prøvde meg på ingefærtabletter, men hjalp ingenting. Var helt grusomt. Kunne ha tenkt meg tre barn, men hadde aldri orket en 3. Graviditet! Føler virkelig med deg, ts!❤️

Anonymkode: 76381...285

Ingefærtabletter er jo kjempeskummelt mtp at for mye ingefær kan fremme spontanabort. 

Nå har de egne kvalmestillende laget for gravide xonvea heter de. 

tips til mat: jeg slet med svangerskapskvalme og spiste en del raspet gulrot, eplebiter, innmaten i lyse rundstykker, salt chips og frus. Noen få dager klarte jeg få ned biter med banan også, men det var maks to dager i uken. Når formen ble bittelitt bedre så kunne jeg spise tørrgrillet kylling. 

Anonymkode: 0b58e...612

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 5.15):

Ikke mye kvalm du da

Jo, det var for å stille kvalmen. Jeg kvalifiserte for alvorlig svangerskapskvalme faktisk. Var så kvalm at jeg ikke kom meg ut av huset de første seks månedene. Har møtt andre som hadde det likt. I den graviditeten jeg er i nå, så kaster jeg opp isteden. Jeg foretrekker det. Da er det jo over med en gang, når man er ferdig med å spy. Også legger jeg ikke på meg like mye. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jo, det var for å stille kvalmen. Jeg kvalifiserte for alvorlig svangerskapskvalme faktisk. Var så kvalm at jeg ikke kom meg ut av huset de første seks månedene. Har møtt andre som hadde det likt. I den graviditeten jeg er i nå, så kaster jeg opp isteden. Jeg foretrekker det. Da er det jo over med en gang, når man er ferdig med å spy. Også legger jeg ikke på meg like mye. 

Samme her. La på meg i første trimester fordi jeg måtte spise ofte, selv om ingen mat fristet og jeg ikke klarte gå inn på kjøkkenet en gang pga lukt. Lå mest inne på et mørkt rom, klarte knapt sitte oppe i det hele tatt. Skulle gitt MYE for å kunne kastet opp i stedet for og fått den lille ‘’pausen’’ fra kvalme rett etterpå, for det var ren tortur. 

forskjellen var at ren mat/proteiner var helt uaktuelt. Gikk i kjeks, druer og poteter/potetgull. Never again!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...