Gå til innhold

Perioral dermatitt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med dette og blir ikke bra. Blir fint på antibiotika, som jeg har tatt 2 kurer av med et års mellomrom. Men det kommer alltid tilbake. Skinoren osv. Funker ikke. Noen som har tips til meg? Føler jeg ikke er alvorlig nok angrepet til å begynne på iso (gått på det for mange år siden pga acne), men trives virkelig ikke med huden min nå. 

Anonymkode: 54997...688

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger influencer Helle Nordby  (har podcasten "chitchat med Helle") som sliter med dette i perioder, og hun har bruket en krem fra Elixir og en fra Laroche Posay som visstnok er fantastisk.

Anonymkode: 2800c...10e

Skrevet

Jeg ville gått gjennom hvilke produkter du bruker til munnhygiene, ansikt og hår. Jeg får f.eks. veldig lett PD av visse tannkremer (colgate), jeg vet også at mange kan slite med det pga hårprodukter eller sminke og kremer. Jeg får det ekstremt lett dersom jeg ved uhell får kortison i ansiktet, jeg sliter med atopisk eksem på forskjellige steder, og må vaske hendene grundig før jeg tar meg i ansiktet. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er snart ferdig med Tetracyclin nå og føler ikke at det har blitt helt bra. Noe forbedring er det, men ikke sånn som jeg hadde håpet. Har prøvd Skinoren og en krem til( husker ikke navnet) og det hjalp ingenting.

Endret av hvaduikkeser
AnonymBruker
Skrevet

Elixir Acticleal er en fin krem. For meg hjalp det også å unngå gjær og sukker. Alkohol kuttet jeg helt ut. Og du må for all del ikke benytte kortisonkremer, av noe slag, noe sted.

Anonymkode: e7531...80b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. 

Bruker ikke noe kortison. Sminke og ansiktskrem er samme som jeg har brukt "alltid". Dvs jeg byttet ansiktskrem en gang, den jeg bruker er ganske dyr, og valgte en fra La Roche Posay. Det var omtrent samtidig som jeg fikk dette problemet. Men jeg har i ettertid byttet tilbake til min vanlig hudkrem uten at det har hjulpet. Bruker ikke Colgate lenger, kun Zendium. Har også brukt en ny shampo i det siste uten at det har hatt noe å si heller.

Anonymkode: 54997...688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...