AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:37 #41 Del Skrevet søndag kl 08:37 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Meningen med livet ditt er å få barn?? Anonymkode: 41860...ae2 Er det en mer opphøyd mening med ditt liv, mener du? Anonymkode: 86825...497 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:44 #42 Del Skrevet mandag kl 19:44 Hadde det veldig stille og rolig.. Dagen jeg fødte så var mannen der litt sammen med oss, før han kjørte hjem for å hente eldste i barnehagen så de kunne komme på en liten visitt. I mellomtiden fikk jeg dusjet og stelt meg etter fødselen og ellers gikk tiden i amming, byssing, kosing, bleieskift, og litt hvile. Var veldig stille og rolig å være der nå med nr 2. ingen som maste om ditt og datt😅 Anonymkode: 32a50...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:50 #43 Del Skrevet mandag kl 19:50 Følte meg helt lost på barsel. Det var første barnet da. Jeg hadde godt av å få veiledning på bading av baby, skift av bleier etc. jeg var så dårlig og sliten etter fødsel at jeg klarte ikke å gjøre noe annet enn å bare ligge i senga. Jeg sov ingenting heller på 50 timer etter fødsel. Var helt knust. Med engang vi kom hjem fant jeg roen mer og mer og fikk hentet meg inn. Syns barsel bare var noe kav. Anonymkode: db775...6c9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:52 #44 Del Skrevet mandag kl 19:52 AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 12.51): Vi hadde lang vei til sykehus og ble der til rett etter 48 timers kontrollen. Dette var nr 2 og barsel var dritkjedelig. Vi bestilte mat med Wolt (maten på barsel var ikke noe å skryte av), så på serie på ipaden når babyen sov. Ellers gjorde vi ikke så voldsomt mye Anonymkode: b1464...6dc Hvor underholdt er man vandt til å bli i dag da, når noen dager på barsel blir kjedelig? Etter en fødsel er vel hvile godt og ellers er det mye nytt med en baby, hvordan er det mulig å kjede seg? Jeg var nesten en uke på barsel, for en del år siden, og jeg kan ikke huske at å kjede seg var et tema. Og den gang hadde vi ikke mobil eller internett heller. Rart vi i det hele tatt overlevde! Anonymkode: 5c9e4...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:32 #45 Del Skrevet mandag kl 21:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor underholdt er man vandt til å bli i dag da, når noen dager på barsel blir kjedelig? Etter en fødsel er vel hvile godt og ellers er det mye nytt med en baby, hvordan er det mulig å kjede seg? Jeg var nesten en uke på barsel, for en del år siden, og jeg kan ikke huske at å kjede seg var et tema. Og den gang hadde vi ikke mobil eller internett heller. Rart vi i det hele tatt overlevde! Anonymkode: 5c9e4...06f Jeg ville heller hjem 🤷🏼♀️ jeg var ikke sliten, ikke fikk jeg rifter, ikke hadde jeg vondt, det var barn nr 2. Vi hadde en 2 åring hjemme som jeg heller ville dra hjem til. Fint for deg at du ikke kjedet deg da. Jeg ville heller hjem til hverdagen. Er det noen som har sagt at man dør av å kjede seg altså? Jeg forstår jo at den forige generasjonen er opptatte av å overdramatisere (tenk at vi overlevde!!!) men altså. Anonymkode: b1464...6dc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:57 #46 Del Skrevet tirsdag kl 06:57 AnonymBruker skrev (På 11.5.2025 den 3.12): Ble fanget på barsel i nesten en uke mens de prøvde å finne riktig balanse av blodtrykksmedisin grunnet alvorlig svangerskapsforgiftning som endte i hastekeisersnitt. Utrolig kjedelig og følte jeg var nærmest i fengsel. Hater sykehus enda mer etter oppholdet. Skjønner de måtte fikse medisinene, men ugh det var ikke noe kjekt der. Fikk ikke gå ut en gang. Holdt på å bli gal av brakkesyke. Anonymkode: 7b538...7ee Du kunne fått eklampsi og i verste fall dødd på utsiden av sykehuset. Det er verre enn litt brakkesjuke Var selv innlagt 1 uke etter hastesnitt pga truende eklampsi og hadde på nytt truende eklampsi 2 dager etter snittet. Det kom helt plutselig mens jeg tok en lur midt på dagen og da stod jeg både på stor dose trandate og nifedipin, så det kan skje fort. Anonymkode: 6ad5f...70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:26 #47 Del Skrevet tirsdag kl 07:26 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ville heller hjem 🤷🏼♀️ jeg var ikke sliten, ikke fikk jeg rifter, ikke hadde jeg vondt, det var barn nr 2. Vi hadde en 2 åring hjemme som jeg heller ville dra hjem til. Fint for deg at du ikke kjedet deg da. Jeg ville heller hjem til hverdagen. Er det noen som har sagt at man dør av å kjede seg altså? Jeg forstår jo at den forige generasjonen er opptatte av å overdramatisere (tenk at vi overlevde!!!) men altså. Anonymkode: b1464...6dc Vel,nå er det ikke jeg som overdriver. Er jo du som klager over et par timer på barsel som om det skulle være et år. Rastløshet er et tegn i tiden som jeg ikke har kjent på. Å være i nuet og nyte det er en kunst som er sunn å kunne. Anonymkode: 5c9e4...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:55 #48 Del Skrevet tirsdag kl 07:55 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vel,nå er det ikke jeg som overdriver. Er jo du som klager over et par timer på barsel som om det skulle være et år. Rastløshet er et tegn i tiden som jeg ikke har kjent på. Å være i nuet og nyte det er en kunst som er sunn å kunne. Anonymkode: 5c9e4...06f Et par timer på barsel? Ja jeg kunne lett dratt hjem samme dag som fødsel (fødte 00.24) men det var desverre ikke et alternativ. Skjønner ikke hvorfor du har et problem med at jeg hadde lyst til å dra hjem til hverdagen jeg altså. Er like mye i nuet hjemme med behge barna mine Anonymkode: b1464...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:56 #49 Del Skrevet tirsdag kl 09:56 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et par timer på barsel? Ja jeg kunne lett dratt hjem samme dag som fødsel (fødte 00.24) men det var desverre ikke et alternativ. Skjønner ikke hvorfor du har et problem med at jeg hadde lyst til å dra hjem til hverdagen jeg altså. Er like mye i nuet hjemme med behge barna mine Anonymkode: b1464...6dc Du har vel noen som passer dem? Jeg har ikke problemer med deg jeg, men med de som alltid må haste videre og ikke unne seg ro noen gang. Anonymkode: 5c9e4...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:32 #50 Del Skrevet tirsdag kl 11:32 Det kommer jo litt an på deg og babyen Med min første var det ekstremt hektisk på barsel. På en jævlig måte. Babyen var undervektig, sugesvak, og jeg var tungammet, og de ansatte på jobb var ammenazier. Jeg fikk et stramt tidsskjema å forholde meg til, hvor jeg måtte sitte og massere og kna på puppene en halvtime før jeg så skulle prøve og amme, og det tok gjerne minst en time - og dette måtte gjøres annenhver time, så jeg hadde en halvtime hvor jeg hadde "fri" hvor jeg stort sett satt og grein, og så var det halvannen time med amme-tortur. Og så fikk mannen komme på besøk en time hver kveld. Måtte være der i fem døgn, og det var helt jævlig. Med andremann var det covid, og da var jeg der i under et døgn. Det var helt greit. Ammingen gikk som en drøm, og babyen sov rolig inntil meg, mens jeg lå og leste bok mesteparten av tiden. Ikke lov å gå ut av rommet pga covid, men altså, det var jo heller ikke akkurat noen grunn til å gå ut av rommet, er ikke så mye å gjøre på der akkurat. Anonymkode: 5f926...351 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:36 #51 Del Skrevet tirsdag kl 11:36 Begge gangene har jeg dratt hjem etter seks timer. Anonymkode: 98954...1f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:42 #52 Del Skrevet tirsdag kl 11:42 Jeg lå der og så på baby. Vugget baby, luktet på baby. Jeg og tidvis far. Jeg prøvde å amme, og innså at det ikke var så lett. Du er snart helt alene med den lille og har nettopp født, så det er ikke sånn at du ligger og kjeder deg. Eller jeg gjorde ikke det. Jeg hadde nok med å venne meg til et helt nytt menneske jeg hadde ansvar for. Anonymkode: 389e5...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:55 #53 Del Skrevet tirsdag kl 11:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har vel noen som passer dem? Jeg har ikke problemer med deg jeg, men med de som alltid må haste videre og ikke unne seg ro noen gang. Anonymkode: 5c9e4...06f Men da skjønner jeg ikke hvorfor det er meg du går etter? Jeg haster ikke. Vi hadde pass, selvfølgelig(?) men jeg må da få lov til å ønske å dra hjem til barnet allikevel eller? Gi deg nå Anonymkode: b1464...6dc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:00 #54 Del Skrevet tirsdag kl 19:00 På barsel hadde jeg fullt opp med å ta meg av den ungen som jeg faktisk hadde fått 😁 Og det bare fortsetter jo hjemme, da man i tillegg er på egenhånd 😁 Anonymkode: 238ba...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:18 #55 Del Skrevet tirsdag kl 20:18 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men da skjønner jeg ikke hvorfor det er meg du går etter? Jeg haster ikke. Vi hadde pass, selvfølgelig(?) men jeg må da få lov til å ønske å dra hjem til barnet allikevel eller? Gi deg nå Anonymkode: b1464...6dc 😅 Anonymkode: 5c9e4...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:12 #56 Del Skrevet i går, 00:12 Etter alle fødslene har vi bare spist og sovet i barsel. Kost og ammet, og sett masse på babyene 😍 Anonymkode: 2c211...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #57 Del Skrevet 16 timer siden Hehe, ja jeg skjønner at du lurer. Men vi var i alle fall totalt uforberedt på hvor heltisk livet er med baby, hvir sliten man blir og hvor mye det krever. Alle sa «det er helt umulig å forberede seg på det». Og nå skjønner jeg hva de mente. Jeg har snart en toåring og klarer fremdeles ikke å finne tid til å dusje oftere enn en, kanskje maks to ganger i uka. Det har jo litt med mannen min sin arbeidssituasjon å gjøre, også. Men du kommer ikke til å ha «fritids» etter fødsel. Miste deg selv og livet du hadde før - ja. Problemer med å fylle tida - nei. Men det er helt fantastisk:) Anonymkode: 145ea...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå