AnonymBruker Skrevet i går, 08:39 #1 Del Skrevet i går, 08:39 Sitter man bare åå rommet til man kan dra hjem? Anonymkode: df7d0...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:40 #2 Del Skrevet i går, 08:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sitter man bare åå rommet til man kan dra hjem? Anonymkode: df7d0...fc0 Du kan dra hjem når du vil, etter legesjekken ca timer etter fødsel. Anonymkode: 6ce26...c15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:40 #3 Del Skrevet i går, 08:40 Du kan gå rundt hvis du vil altså Anonymkode: 41860...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #4 Del Skrevet i går, 08:48 Første gang på barsel var vi begge der, da gikk tiden fort, hadde litt besøk nede i lobbyen, koste oss med baby, så litt serie. Andre gang var jeg alene mest, hadde litt besøk av storebror og mannen, ellers bare kosa jeg med baby, kikket på Netflix. Var så sulten og momsete så jeg satt mye å spiste 😆😆 Anonymkode: 5563e...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:50 #5 Del Skrevet i går, 08:50 Man sover, spiser, blir kjent med baby, mater baby, skifter bleier og alt som følger med å ha ansvar 24/7 for et hjelpeløst lite vesen. Om du har tid, kan du jo se tv eller surfe på nett eller spille på mobilen? De fleste er ganske fysisk slitne etter en fødsel, og mentalt litt overveldet (derav barseltårer) og opplever det å ha ansvaret for baby som noe veldig nytt som må læres fort. Om du er frisk og fin og har kontroll på baby og mating og sånt, så er det normalt ikke noe problem å få reise hjem. Anonymkode: f741e...d9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:53 #6 Del Skrevet i går, 08:53 Sover, spiser, dusjer, drikker kaffe med de andre mødrene, har besøk osv. Jeg var også en tur ute både for å handle inn vogn Anonymkode: cfe0c...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:31 #7 Del Skrevet i går, 09:31 Man har jo en baby å ta seg av, så det er ofte nok å gjøre. Trene på å amme, skifte bleier, bysse babyen osv. Og så bør du prioritere å sove når du kan det. Mange får besøk, og det er selvfølgelig lov å gå litt rundt på sykehuset. Er du og babyen friske, kan du reise hjem når du vil etter legesjekk. Anonymkode: 86825...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:49 #8 Del Skrevet i går, 10:49 Tar seg av og blir kjent med baby, men du trenger ikke være der, bare å dra hjem når du har født. Anonymkode: b4483...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:51 #9 Del Skrevet i går, 10:51 Vi hadde lang vei til sykehus og ble der til rett etter 48 timers kontrollen. Dette var nr 2 og barsel var dritkjedelig. Vi bestilte mat med Wolt (maten på barsel var ikke noe å skryte av), så på serie på ipaden når babyen sov. Ellers gjorde vi ikke så voldsomt mye Anonymkode: b1464...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:57 #10 Del Skrevet i går, 10:57 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Første gang på barsel var vi begge der, da gikk tiden fort, hadde litt besøk nede i lobbyen, koste oss med baby, så litt serie. Andre gang var jeg alene mest, hadde litt besøk av storebror og mannen, ellers bare kosa jeg med baby, kikket på Netflix. Var så sulten og momsete så jeg satt mye å spiste 😆😆 Anonymkode: 5563e...233 Fikk du lov til å se på netflix? Vi fikk kjeft for å være på mobilen når baby SOV, fremfor å kose ned baby (vi glodde på baby hele tiden, vi skulle bare ha en liten halvtime hvor vi kunne tenke på noe annet. Anonymkode: 6e320...fee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:59 #11 Del Skrevet i går, 10:59 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk du lov til å se på netflix? Vi fikk kjeft for å være på mobilen når baby SOV, fremfor å kose ned baby (vi glodde på baby hele tiden, vi skulle bare ha en liten halvtime hvor vi kunne tenke på noe annet. Anonymkode: 6e320...fee What? Hvor var dette? Må jo ha hatt svært lite å gjøre på de jordmødrene som har tid til å stikke innom dere for å se hva dere gjør på sålenge baby virker tilfreds? 😅 Anonymkode: bf361...f9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:59 #12 Del Skrevet i går, 10:59 Mener du barsel eller barselhotell? Da jeg var innlagt på barsel: Sov og ammet så klart. Ble kjent med baby. De kom med medisiner og smertestillende 3-4 ganger i døgnet. Måtte prøve å tisse til faste tidspunkt (husker ikke helt hvor ofte, men ofte), fikk det ikke til og måtte få kateter. Var på kontroll til gynekolog. Helsesjekk av baby. Fikk lov til å dra på dag 3 fordi jeg fikk til å tisse, eller så måte jeg ha blitt der lenger. På barselhotell: Fikk være mer i fred enn på barsel. De kom innom et par ganger om dagen og spurte om det gikk bra. Ellers var det soving, amming og bli kjent med baby. Spilte og så på serier på ipaden. Legesjekk av baby. Var litt kjedelig, kunne likegjerne bare dratt hjem. Hadde en mye enklere fødsel enn nr 1 og ingen komplikasjoner i etterkant. Anonymkode: 95870...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:01 #13 Del Skrevet i går, 11:01 Forsøke å amme, sove, kose, stadige undersøkelser fra leger og sykepleiere, sove, amme, besvime på do, amme, pumpe, sove. Jeg følte det var ganske travelt på barsel, fordi vi hadde noen komplikasjoner som måtte følges opp. Jeg skulle ønske jeg kjedet meg på barsel! Anonymkode: 0524a...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #14 Del Skrevet i går, 11:09 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fikk du lov til å se på netflix? Vi fikk kjeft for å være på mobilen når baby SOV, fremfor å kose ned baby (vi glodde på baby hele tiden, vi skulle bare ha en liten halvtime hvor vi kunne tenke på noe annet. Anonymkode: 6e320...fee Hva mener du med fikk lov, man er da voksne mennesker som velger selv? Om man lar seg kjefte på eller ikke velger man også selv, det er bare å gi beskjed om «takk for forslaget, men dette er sånn vi gjør det akkurat nå. Vi skal si fra hvis vi vil ha flere forslag.» Anonymkode: 6ce26...c15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Forsøke å amme, sove, kose, stadige undersøkelser fra leger og sykepleiere, sove, amme, besvime på do, amme, pumpe, sove. Jeg følte det var ganske travelt på barsel, fordi vi hadde noen komplikasjoner som måtte følges opp. Jeg skulle ønske jeg kjedet meg på barsel! Anonymkode: 0524a...69e Signerer. Kan legge til bli vekket ca. en gang i timen fra morgen til kveld av ansatte som bare skulle hilse på, måle blodtrykk, måle temperatur en time senere, gi en jernpille en time etter der igjen, osv. Men tilstrekkelig ammehjelp ville de ikke gi. Helt ubrukelig, de gjorde mer skade enn nytte. Anonymkode: 07c59...7a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sitter man bare åå rommet til man kan dra hjem? Anonymkode: df7d0...fc0 Du hviler, tar deg av babyen og venter på å bli klar til å dra hjem. Om det blir noen timer eller noen døgn, kjenner du på kroppen. Anonymkode: 0885d...556 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden Hvorfor vil folk, spesielt kvinner ha barn? Anonymkode: 12929...441 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk du lov til å se på netflix? Vi fikk kjeft for å være på mobilen når baby SOV, fremfor å kose ned baby (vi glodde på baby hele tiden, vi skulle bare ha en liten halvtime hvor vi kunne tenke på noe annet. Anonymkode: 6e320...fee Lol 😂 noen av de har for lite å gjøre om de skal fly rundt å «oppdra» pasienter Anonymkode: b1464...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor vil folk, spesielt kvinner ha barn? Anonymkode: 12929...441 Jeg vil ha fordi jeg synes det er meningen med livet og det aller beste som har skjedd meg noen gang😊 Anonymkode: 33458...fa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden Begge ganger har jeg hatt tid og ro og overskudd til å lese og strikke litt. Men ellers går jo tiden med til amming, soving, spise, kontroller av mor og barn, bleieskift og korte visitter av nærmeste familie. Anonymkode: c770e...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå