Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Mannen jeg er gift med har vært svært fraværende de siste 2 årene da han har drevet eget selskap. Han er alltid på jobb og aldri til stede for meg og barna. Vi har sklidd fra hverandre, og jeg tror kanskje han har et forhold på si. Det virker sånn. 
Jeg har blitt rådet av en venninne til å forberede meg så godt jeg kan på skilsmisse. Både økonomisk men også med tanke på å få barna boende fast hos meg, så mye som mulig slik at jeg kan få mest mulig både tid med dem, men også økonomisk. Jeg er helt avhengig av det. Jeg kommer ikke til å klare meg i hverdagen uten. Han er veldig egoistisk og har ikke vært en god ektemann de siste årene. Jeg har blitt rådet til å lese meg opp på morsmanual.dk. Det har jeg gjort. 
Har noen av dere vært i samme situasjon? Jeg trenger konkrete råd til hva jeg bør gjøre. Jeg har også vært i møte med advokat for å forberede meg best mulig. Det var hun som anbefalte meg morsmanual.dk 

Trenger desperat råd. Jeg vil ikke ende opp med dårlig økonomi og uten barna. Han har ikke vært til stede for noen av oss siden han startet firma. Vi har snakket om skilsmisse litt løst, og da var han veldig tydelig på at han skulle ha barna 50/50. det er uaktuelt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Advokat. 

Anonymkode: 5c0c8...2dd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Advokat. 

Anonymkode: 5c0c8...2dd

Ja jeg har jo vært hos advokat og fått råd. Jeg fikk jo beskjed om å lese meg opp på den danske siden. Jeg fikk også råd om å slutte å ha sex med han, for det ville øke konfliktnivået hjemme. Også måtte jeg ta kranglene på sms for å dokumentere det. Men jeg trenger litt flere råd. jeg skal ikke komme ut som den tapende part her. Barna skal bo hos meg, så mye som over hode mulig. Han har ikke vært til stede for noen av oss. Han drar på morgenen, og kommer hjem rett før leggetid hver dag. Det er jeg som har vært her for dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Morsmanual dk?

Som råder kvinner til å bevisst eskalere konflikter i stedet for å forsøke å samarbeide om barnets beste?

Hvem har rådet deg til å benytte metodene derfra?

Anonymkode: 950ec...319

AnonymBruker
Skrevet

Så du ønsker å være like egoistisk. Ved å ha barnet mest hos deg, så du kan få mest mulig penger. 

Anonymkode: f2f0d...1ba

AnonymBruker
Skrevet

Du høres jo helt skrullete ut. 

Anonymkode: 2821c...444

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det slik da at bidrag ikke KUN beregnes ut fra samvær men at samvær skal vær en gulerot fordi det får ned bidraget og sikrer at barna har begge foreldrene i sine liv. At du trenger økonomisk bistand for å klare deg er en side men barna har også krav på at far er i deres liv - HVIS han skal ha de 50% må han også være tilstede - jeg tror jeg ville gått inn for å dokumentere at han ikke er tilstede nå, ikke har vært tilstede de siste årene osv og ikke nemt hverken bidrag eller samværsordning men stilt spørsmål ved hvordan han tenker han ved en evt skilsmisse skal kunne følge opp barna som far alene når han ikke klarer det mens dere er to om det. 
Dessuten ville jeg prøvd finne ut om han faktisk har et forhold på si eller ikke og hva han tenker denne evt personen skal være eller ikke være i barnas liv i så fall. Spør rett ut helt ut av det blå "når skilsmissen blir et faktum skal elskerinnen din da være i barnas liv tenker du eller skal du selv ta ansvaret for dem den tiden de er hos deg? (ta opp samtalen og svaret)

Anonymkode: 8ad39...095

AnonymBruker
Skrevet

Du jobber for morsmanual.dk og skal lansere siden her?

Det er ingen norsk advokat som hadde anbefalt dette. Stemmer det at du er i dialog med advokat trenger du ikke KG.

Anonymkode: 822cf...076

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du jobber for morsmanual.dk og skal lansere siden her?

Det er ingen norsk advokat som hadde anbefalt dette. Stemmer det at du er i dialog med advokat trenger du ikke KG.

Anonymkode: 822cf...076

jeg har ikke råd til å bruke advokat før det blir en sak. det koster 2500 pr time. Det var grunnen til at jeg fikk råd om å lese meg opp på den siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Alder på barna?

Har du og mannen forsøkt terapi?

Går firmaet hans rundt? Bidrar han økonomisk til familien, eller står du for alt mens han har firmaet som sin hobby? Legger han faktisk ned nok innsats i å bygge opp firmaet, det er en enorm jobb. 

Anonymkode: a0de2...e6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se deg om etter en jobb med inntekt du kan forsørge barna dine på, det trenger du uansett. Gå med mannen din i familieterapi og se om det kan repareres. To år er veldig kort tid i et liv. 
Er du fast bestemt, tar du ut separasjon og flytter. Forbered deg på at du ikke får barna 100%, kanskje bare 50. 

Anonymkode: 64012...116

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig nysgjerrig på hvilken advokat som rådet deg til å bruke denne siden som "inspirasjon"??

Anonymkode: 950ec...319

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...