AnonymBruker Skrevet 10. mai #1 Skrevet 10. mai Som overskriften spør etter - er det bare innkokt sukker, eller funker disse klemmeposene greit til introduksjon av fast føde, osv? Jeg er på ingen måte hysterisk, og vet at det går bra selv om man bruker slike ferdigprodukter. Kjekt i en travel hverdag, der man ikke alltid får laget opp sånt selv. Er det andre merker som er bedre? Har et større barn fra før, og der gav vi alt mulig av merker. Lillemann på 6 mnd, er litt mer sensitiv i magen, og har melkeproteinallergi. Får Althera-erstatning. Anonymkode: 729b0...184
AnonymBruker Skrevet 10. mai #2 Skrevet 10. mai Sjekk ut merket Gro Gro har det på meny (og kiwi, mener jeg). Er ordentlige ingredienser 👌🏻 jeg er nok litt mer hysterisk på «ferdigmat» til babyer, men syntes dette merket var greit Anonymkode: 0aef6...e4b 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #3 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjekk ut merket Gro Gro har det på meny (og kiwi, mener jeg). Er ordentlige ingredienser 👌🏻 jeg er nok litt mer hysterisk på «ferdigmat» til babyer, men syntes dette merket var greit Anonymkode: 0aef6...e4b Har hørt om dette. Men grøten der, den er vel ikke jernberiket? En svigerinne av meg gav dette til sin baby på 6 mnd her en dag, og han kastet opp alt sammen. Dette er en baby som spiser "alt", uten mageproblemer etterpå. Skal sjekke det ut 😃 Anonymkode: 729b0...184
AnonymBruker Skrevet 10. mai #4 Skrevet 10. mai Alex&Phil https://alexphil.com/no-no/collections Anonymkode: 95e26...5b3
AnonymBruker Skrevet 10. mai #5 Skrevet 10. mai Grogro er et godt forslag. Hvis du vil ha noen klemmeposer som ikke trenger å stå kaldt, har kolonihagen forskjellige med lite sukker i. De får du på rema 1000. Greit at barnet venner seg til at ikke alt smaker søtt. Jeg synes det er fornuftig å være litt "hysterisk" rundt mat til babyer jeg da, og ikke bare gi pulvergrøt og ferdigkjøpte poser. De har godt av å bli kjent med mange forskjellige smaker og teksturer, og fra 6 mnd er det mye de kan spise helt selv. Men skjønner godt behovet for å ha noe enkelt på farten Anonymkode: a3ace...06b 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #6 Skrevet 10. mai Jeg tror sånt er helt OK å bruke innimellom, når man er ute osv., men ikke basere babyens kosthold på det. Alt med måte... Anonymkode: a0dda...778 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #7 Skrevet 10. mai Alt med måte, men jeg personlig styrer unna klemmeposer. Har lest et sted at de kan hemme spiseutviklingen til barnet. Dessuten forsøpler det. Hvis man skal gi klemmepose kan man i hvert kjøpe flergangsposer og fylle dem med hjemmelaget smoothie o.l. Anonymkode: 094a4...963 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #8 Skrevet 10. mai På farten er det greit. Men pass på hvis man skal kjøpe ferdiggrøt og baby er så liten at den ikke spiser typ brødskive med leverpostei, at grøten man kjøper inneholder nok jern! Et barn på 6 måneder skal ha 8 mg jern om dagen. Den grøten vi bruker på farten som er industrifremstilt, har 10 mg jern per 100 g, men har sett noen av disse klemmeposene ha bare 1,2 mg jern per 100 g! Så da må en baby på 6 mnd spise 700 gram grøt for å få i seg dagsbehovet sitt hvis det er så lite jern i det. Det går selvsagt ikke an. Anonymkode: eb36c...327
AnonymBruker Skrevet 10. mai #9 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har hørt om dette. Men grøten der, den er vel ikke jernberiket? En svigerinne av meg gav dette til sin baby på 6 mnd her en dag, og han kastet opp alt sammen. Dette er en baby som spiser "alt", uten mageproblemer etterpå. Skal sjekke det ut 😃 Anonymkode: 729b0...184 Vet ikke om den er jernberiket, men grøten vi lagde selv av jernrike kornsorter (etter oppskrift på Helsenorge/ida gran) var heller ikke jernberiket. Kroppen tar opp syntetisk jern dårligere enn naturlig jern, derfor er grøter som nestle etc. Jernberiket. Anonymkode: 0aef6...e4b 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai #10 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som overskriften spør etter - er det bare innkokt sukker, eller funker disse klemmeposene greit til introduksjon av fast føde, osv? Jeg er på ingen måte hysterisk, og vet at det går bra selv om man bruker slike ferdigprodukter. Kjekt i en travel hverdag, der man ikke alltid får laget opp sånt selv. Er det andre merker som er bedre? Har et større barn fra før, og der gav vi alt mulig av merker. Lillemann på 6 mnd, er litt mer sensitiv i magen, og har melkeproteinallergi. Får Althera-erstatning. Anonymkode: 729b0...184 https://www.kitchn.no/borddekking/flasker-og-kanner/drikkeflasker/squeasy-snacker-drikkeflaske-klemmepose-177-ml-clear-blue/ Kjøp noen slike og fyll på med egen smoothie. Lag opp mengde og frys ned, legg igjen posen en stund før bruk så slipper du å være redd for hva babyen egentlig får i seg. Anonymkode: d363c...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #11 Skrevet 10. mai Hjemme lagde vi ulike grønnsaks- og fruktmoser som søtpotet, mango og avokado, pære og kikerter osv. Ville først og fremst brukt det som introduksjon til fast føde, ikke klemmeposer. De er greie av og til da, såklart 😊 Enig med den som anbefalte kolonihagen! Og jeg er heller ikke hysterisk, men har lest bakpå og unngått klemmeposer med mye karbohydrater og de som inneholder juice. Anonymkode: 992be...a69 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #12 Skrevet 10. mai Og! Kjøp sånne silikonformer med lokk som kan fryses, så kan du fryse ned smaksprøver av ulike frukt/grønnsaksmoser 😊👌 Anonymkode: 992be...a69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå