Gå til innhold

Stemmer det at slik du blir sammen med en mann, forlater han deg også?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det en sannhet i at hvis en mann var utro mot sin eks med deg, kommer han til å være utro mot deg også eller forlate deg på samme måte?

Anonymkode: f8a65...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"The best predictor of future behaviour is past behaviour."

Anonymkode: 254e9...6b3

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke nødvendigvis. Sannsynligheten for det er tilstede, så det er viktig å snakke sammen om nettopp dette. Hvordan forhindre at dette kan skje? Ærlighet er veldig viktig. 

Er han konfliktsky eller viker unna, om du tar opp denne problemstillingen, så hadde jeg ikke turt å satse på han. 

Anonymkode: 64327...748

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Større en noen som ikke har det i seg.

Anonymkode: c17ec...396

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det en sannhet i at hvis en mann var utro mot sin eks med deg, kommer han til å være utro mot deg også eller forlate deg på samme måte?

Jeg var utro med kjæresten min og ble sammen med han slik. Men det var ekstreme spesielle forhold som førte til det.

Jeg er ikke en notorisk utro dust som gjør der igjen. Så jeg skal ikke dømmes på det.

Kjæresten min har strevd mye med det spørsmålet du stiller her. Men han har landet på at det var unntaket, ikke regelen.

Anonymkode: ec6fb...4e5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke nødvendigvis. De fleste lærer jo et og annet i løpet av livet, forhold er enormt forskjellige og noen ganger tar man dårlige beslutninger.

Men det er klart, hadde jeg møtt en fyr som hadde hatt tre-fire lengre forhold som hadde endt med utroskap ville jeg tenkt meg nøye om.

Anonymkode: b63b2...532

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert mange variabler av grunner til utroskap. For all del. 

Men ville likevel vært litt på vakt, da man i Norge er autonome og ikke offer for etc arrangerte ekteskap… og da burde det være mulig å rederlig avslutte forholdet man er i , før man går inn i et nytt. 

Anonymkode: e87de...02a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok tro at det statistisk sett er mer sannsynlig at en som har vært utro før, er det igjen.

De har jo vist at de har et i seg, på en måte. 

Men det blir jo en grov forenkling og er selvsagt ikke en regel.

Om det skjer hvert kvartal at det er en ny dame som overlapper med forrige, så vil jeg jo selvsagt tenke at her er det et mønster.

Men er det en som har vært trofast i 20 år selv om forholdet har vært dødt i 10 og han (eller hun) er på vei ut når de møter sin sjelevenn og forelsker seg på nytt.. da hadde jeg mer tenkt på det som et unntak.

Anonymkode: ea59b...6a3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at alle er utro fordi det ligger i deres natur. Både jeg og min samboer var utro mot daværende ektefeller med hverandre.

Vi er begge to egentlig imot utroskap og ingen av oss trenger å ligge med flere forskjellige for å opprettholde et spennende sexliv eller noe sånt. Det var bare det at det var så vanskelig å gå når det var barn involvert. Det ble mye dårlig samvittighet og mye frem og tilbake, samtidig som vi var så intenst forelsket i hverandre at vi mistet kontrollen noen ganger og var utro, selv om vi egentlig kjempet hardt imot. For min del ble jeg utsatt for mye psykisk vold og trusler av eksen også, som gjorde at jeg ikke turte å gå før etter lang tid. Han fortjente egentlig bare at jeg var utro, selv om jeg visste at det ville bli brukt mot meg hvis det kom ut.

Anonymkode: 9c7ee...fb8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest et sted at det er rundt 95% sjanse for at et forhold som startet med at en var utro ryker. Sikkert mye på grunn av at utroskapen gjentar seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er rimelig sannsynlig ja. Jeg ville aldri tilgitt utroskap, uansett hvordan det skjedde, men jeg ser likevel stor forskjell på et engangstilfelle og en affære. 

Anonymkode: 5999a...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs . Tenker at da var han ikke forelsket i eksen på ekte. Da hadde han ikke gjort det. Så nei vil jeg si. Ikke alltid 

Anonymkode: 54b0f...23c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min psyko eks gjorde det. Startet med med utroskap som han rettferdiggjorde så sterkt at jeg trodde på det, naiv og dum som jeg var, og forlot meg via utroskap. 

Anonymkode: 5daa7...f84

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Traff en stabil og solid fyr, som selv kom fra en kjernefamilie, og aldri skuffet eller hadde noe "på rullebladet", kun godord fra venner og bekjente. Og han er fortsatt her 20 år senere, uten noe tull. 

Anonymkode: 8668b...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ca 30-40% av alle menn (og kvinner) er jo utro én eller flere ganger gjennom livet, så sannsynligheten for at det skjer vil alltid være der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det😅 Eksmannen var utro, jeg håper han får oppleve det også, at partner er utro mot han.

Han mente nok at forholdet var dødt, viser det seg etterpå. Det ga han aldri uttrykk for. Så for de som rettferdiggjør utroskap med at forholdet var dødt og at den de var utro med var lidenskap og ekte kjærlighet, så sier jeg bare «dust, kommuniser med partner». Vær ærlig om hvordan du har det, bryt ut før du er utro. Du skåner ingen ved å ikke si noe og bare holde på på si, for å så slippe tidenes bombe og hoppe rett inn i et nytt samboerskap.

Anonymkode: ba069...623

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt konservativ på dette, på tross av at jeg er et barn som ikke hadde vært unnfanget dersom foreldrene mine ikke hadde kastet sine daværende kjærester og blitt sammen. De har vært trofast hele veien, eller det vet jeg ikke, og er uansett ikke noe jeg roter i.

Men det mest ryddige er å gjøre det på skikkelig vis. Og jo lettere en ser på tilknytning, desto større sannsynlighet for utroskap. Men det er ingen automatikk i at hvis en er utro én gang så er en det alltid. Har vedkommende flere brutte forhold bak seg, og det alltid har skjedd via utroskap tyder det på en person uten ansvarskapapasitet.

Anonymkode: 97504...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 21.56):

Jeg var utro med kjæresten min og ble sammen med han slik. Men det var ekstreme spesielle forhold som førte til det.

Jeg er ikke en notorisk utro dust som gjør der igjen. Så jeg skal ikke dømmes på det.

Kjæresten min har strevd mye med det spørsmålet du stiller her. Men han har landet på at det var unntaket, ikke regelen.

Anonymkode: ec6fb...4e5

Tja, vi får se da ;) 

Anonymkode: ca53c...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 10.5.2025 den 23.36):

Har lest et sted at det er rundt 95% sjanse for at et forhold som startet med at en var utro ryker. Sikkert mye på grunn av at utroskapen gjentar seg.

I vennekrets har jeg hittil sett at dette stemmer. Faktisk har 100% av forhold startet ved utroskap røket. De som har blitt sammen på "normalt vis" som single er fortsatt godt gift.

Utroskap har jo alltid en årsak, som oftest hos den som ER utro. Noe mer forhold som ikke håndteres spesielt godt. Mistrivsel med selve forholdskonseptet (noen vil ha forhold, men hater å være bundet eller ha forpliktelser - det går jo ikke opp), manglende kommunikasjonsevner (går og er misfornøyd med noe uten å tørre å snakke om det, velger heller å tenke at forholdet er dårlig, men tør ikke avslutte det - feiginger rett og slett), osv. Og det er ikke nødvendigvis utroskap som gjentar seg som gjør at forholdene ryker, men det er jo det at vedkommende ikke evner å være i et forhold. De tilfellene jeg har sett der jeg kjenner til årsaker, så han den som startet forholdet som utro faktisk blitt forlatt, fordi de viste seg å være rævva partnere. Så det bør gå et lys opp når noen er utro hjemme for å være sammen med deg, at det bør bli med sexen, og ikke dras inn i noe forhold. For det er jo åpenbart at personen IKKE vet hvordan å være i et forhold. Men, noen klarer jo å lære seg det om viljen til det kommer. Derfor blir det også noen unntak.

Anonymkode: 316de...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...