Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å søke lån hos husbanken imens jeg er i foreldrepermisjon. Etter endt permisjon skal jeg tilbake til jobben min, men lurer da på om det er mulig å få husbank lån når man er i permisjon? Er hovedforsørger med 2 barn, har ek. Noen her som har solgt lån hos husbanken under foreldrepermisjon og kan dele erfaring? 

Anonymkode: ce454...1fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo fortsatt en jobb / inntekt selv om du har permisjon? Eller har du ulønnet permisjon?

Anonymkode: c764a...6e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har jo fortsatt en jobb / inntekt selv om du har permisjon? Eller har du ulønnet permisjon?

Anonymkode: c764a...6e7

Har en jobb ja, selv om plan er å skifte jobb etter endt permisjon. Så har mulighet til å nedbetale lån etter permisjon også 

AnonymBruker
Skrevet

Om du har mye egenkapital er det ikke sikkert du får lån i husbanken. Du må gjerne ha avslag fra flere vanlige banker også før du kan søke i husbanken. Og om du er i foreldrepermisjon eller ikke når du søker har jo ingenting å si.

Anonymkode: 4e4be...d03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har en jobb ja, selv om plan er å skifte jobb etter endt permisjon. Så har mulighet til å nedbetale lån etter permisjon også 

Men det vet jo ikke banken 

Anonymkode: afb29...759

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lån nå nylig, og jeg er hjemme i 80% perm. 

Anonymkode: 78f3f...774

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har en fast jobb å gå tilbake til så er det bare å søke.

Jeg hadde både egenkapital og fast jobb med god inntekt, og fikk lån i Husbanken. 

Anonymkode: 1b1c4...f95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ønsker å søke lån hos husbanken imens jeg er i foreldrepermisjon. Etter endt permisjon skal jeg tilbake til jobben min, men lurer da på om det er mulig å få husbank lån når man er i permisjon? Er hovedforsørger med 2 barn, har ek. Noen her som har solgt lån hos husbanken under foreldrepermisjon og kan dele erfaring? 

Du søker ikke husbanken men kommunen. Du må ha betjeningsevne, til å kunne betale lån, bokostnader og andre utgifter. Har du ikke det trenger du ikke søke. Boligen skal og være nøktern, men fylle familiens behov i dag og i årene som kommer. 
Les på komm7nen din sine nettsider. 

Anonymkode: 11a3a...621

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så lenge du har en fast jobb å gå tilbake til så er det bare å søke.

Jeg hadde både egenkapital og fast jobb med god inntekt, og fikk lån i Husbanken. 

Anonymkode: 1b1c4...f95

Hva menes med god inntekt? 

Trodde de hjalp de som sliter med økonomien 

Anonymkode: f9f69...67f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du søker ikke husbanken men kommunen. Du må ha betjeningsevne, til å kunne betale lån, bokostnader og andre utgifter. Har du ikke det trenger du ikke søke. Boligen skal og være nøktern, men fylle familiens behov i dag og i årene som kommer. 
Les på komm7nen din sine nettsider. 

Jeg tror nok TS ikke mener startlån fra kommunen som du henviser til.

Husbanken tilbyr også boliglån for privatpersoner. 

Anonymkode: a67ab...585

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg tror nok TS ikke mener startlån fra kommunen som du henviser til.

Husbanken tilbyr også boliglån for privatpersoner. 

Anonymkode: a67ab...585

De lånene Husbanken har, er ikke noe man søker om med mindre man har funksjonshemminger eller skal overta en ny bolig  der utbygger har fått Husbanklån som kjøper kan søke om å tre inn i. 
Folk på forumet bruker feil omtale av kommunale lån. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har link til de 2 forskjellige lånene(startlån)man kan søke?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De lånene Husbanken har, er ikke noe man søker om med mindre man har funksjonshemminger eller skal overta en ny bolig  der utbygger har fått Husbanklån som kjøper kan søke om å tre inn i. 
Folk på forumet bruker feil omtale av kommunale lån. 

"Du kan søke om lån fra Husbanken til å bygge eller oppgradere bolig. Forutsetningen er at du planlegger for høy kvalitet innenfor miljøvennlige løsninger eller tilgjengelighet."

Så helt vanlige mennesker med god inntekt kan få husbanklån hvis de f.eks kjøper en bolig som oppfyller visse krav til miljøvennlige løsning.

Anonymkode: e9bd6...966

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har link til de 2 forskjellige lånene(startlån)man kan søke?

Står på nettsiden til husbanken 

Anonymkode: afb29...759

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...