Gå til innhold

For lang for bagdel - for liten for sportsdel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en baby på snart fire måneder som er for lang for bagdelen på vogna vår. Ser baby ikke skal bruke sportsdel før etter 6 mnd. så hva gjør vi?

Anonymkode: aaffb...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde samme "problem". Jeg brukte bagdelen, men hadde den så flat den kunne. Hadde den ikke i sittende posisjon. 

Men har du sjekket at bagdelen ikke kan forlenges? Jeg jobber i barnehage og det har vært ett par vogner der som vi kunne forlenge bagdelen på. Fant det ut helt tilfeldig på den ene. Husker ikke merket. Kan ha vært TFk eller ygri.. men usikker.  

Anonymkode: 5894d...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt minimizer også brukt sportsdelen. 

Anonymkode: 30219...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du legger sportsdelen helt flatt kan den mest sannsynlig brukes før. 😊 Eneste man skal være litt obs på med yngre babyer er at selene ligger rett og ikke blir for store for baby, men høres ikke ut som om det vil bli et problem hvis den allerede har vokst ut av baggen. 

Anonymkode: 8735f...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er flat sportsdel og selene passer kan du bruke sportsdelen. (Om det er såkalt "ergonomisk" sportsdel blir det for mye helling i brystet i liggestilling når de er så små.)

Anonymkode: 67b92...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge sportsdelen kan legges flatt ville jeg byttet. Det menes bare at man ikke skal sette de opp. 

Anonymkode: d6682...94b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle! Kan legges flatt her, så da går vi til innkjøp av en minimizer 😃

Anonymkode: aaffb...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at bagen er for liten? Hvilken vogn er det? Selv min lange unge passet helt til 6 mnd og hadde ikke største vogna på markedet. Ta ut vognposen (er varmt nå uannsett) og bruk pledd istedet så blir det mer plass. Og så ligger jo ikke babyer strekt ut med beina heller så det går jo vanligvis fint selv om baby egentlig er litt lenger enn vogna.

(Vi brukte og minimizer og det er supert i starten for å ligge mer stabilt, så det er uannsett godt tips for sittedelen)

Anonymkode: 396c6...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sikker på at bagen er for liten? Hvilken vogn er det? Selv min lange unge passet helt til 6 mnd og hadde ikke største vogna på markedet. Ta ut vognposen (er varmt nå uannsett) og bruk pledd istedet så blir det mer plass. Og så ligger jo ikke babyer strekt ut med beina heller så det går jo vanligvis fint selv om baby egentlig er litt lenger enn vogna.

(Vi brukte og minimizer og det er supert i starten for å ligge mer stabilt, så det er uannsett godt tips for sittedelen)

Anonymkode: 396c6...82a

Ikke TS, men vivhar Britx smile 3 og vi kommer nok ikke til å få plass til baby til på vinteren med dunpose hvert fall.

Anonymkode: 012cc...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...