Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ofte vi har barn borte fra oss, det er kanskje 1 gang i året. Nå planlegger mannen at vi kanskje kan få oss barnevakt en helg så kan vi gå på tur med fiskestenger og soveposer. Høres nydelig ut, elsker naturen, men akkurat nå drømmer jeg om å hvile eller gjøre ting vi aldri rekker i hverdagen som hagearbeid. 
Ser han blir lei seg når jeg sier det så prøver å finne et kompromiss, men jeg får så dårlig samvittighet. 
Hvor langt strekker du deg for ønskene til din kjære? Jeg vet jo at det blir jo koselig, men vet også at alt det vi har å gjøre må også gjøres ute nå. Våren er kort. 
Hvordan løser dere hvem sine "planer" dere følger når dere har barnevakt? 

Anonymkode: 9a8c5...fd8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å få gjort noe av det andre dager? Å føler du deg sliten når for tiden eller bare akkurat nå? Tror du det kan endre seg frem mot den helgen? 

Å finne på noe er godt for sjela,mem sier ikke du må.

Anonymkode: c1d1b...fbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare forklar at du setter veldig stor pris på initiativet og tanken bak, men at du rett og slett ikke har overskudd til noe slikt nå. Det er helt andre ting som gir deg energi. Kan dere finne på noe begge får påfyll av?

Book hotell et sted, og så kan han gå en langtur mens du er på spa-avdelingen? Møtes til middag og vin senere?

Så kan dere ta igjen hage-arbeid en annen gang. Evt så gjør du din greie og han sin. Går bra det også :)

Anonymkode: 53ba1...a6e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke ofte vi har barn borte fra oss, det er kanskje 1 gang i året. Nå planlegger mannen at vi kanskje kan få oss barnevakt en helg så kan vi gå på tur med fiskestenger og soveposer. Høres nydelig ut, elsker naturen, men akkurat nå drømmer jeg om å hvile eller gjøre ting vi aldri rekker i hverdagen som hagearbeid. 
Ser han blir lei seg når jeg sier det så prøver å finne et kompromiss, men jeg får så dårlig samvittighet. 
Hvor langt strekker du deg for ønskene til din kjære? Jeg vet jo at det blir jo koselig, men vet også at alt det vi har å gjøre må også gjøres ute nå. Våren er kort. 

Dere har barn sammen, så det viktigste er jo å pleie forholdet, ikke hagen. Unger husker ikke tulipanene og ugresset, de husker foreldrene som hadde det fint sammen.

Jeg synes du er urimelig her. Trenger ikke være fisketur, men noe for dere som par.

Anonymkode: 04d04...c44

• Liker 25
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Han vil pleie forholdet og ta vare på dere to som par. 

Du tenker husarbeid og hage foran han sitt ønske om fritid med deg? 

Høres mer ut som du er ferdig med forholdet og lar det forfalle. Hagen går ingen  steder TS. Det gjør fort et forhold der den andre føler seg avist.

Har selv mann, 3 barn og hus. Ønsker mannen å tilbringe tid med meg alene så står det øverst på lista ❤️

Anonymkode: 38275...ae3

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ville prioritert tur med mannen foran hagearbeid… hvis du elsker ham da..

Anonymkode: a9b05...3d3

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hagen kan man faktisk holde på med med ungene rundt seg også, hele sommeren. 
Hagearbeid og ting på hus og hjem er ikke og pleie forholdet. Om fisketur ikke frister prøv og finn på noe annet. Tingen er at det ikke skal være noe som må gjøres av ting og tang. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prioriter dere 2, gjør noe som ikke handler om hverdagen. 

Jeg og kona var på fisketur med overnatting forrige helg, en helt klart etterlengtet tur. Over 1 år siden sist vi var alene.

Anonymkode: 101e8...50f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kom dere i alle fall bort fra hverdagen. 

Ellers blir vi alltid enig om felles beste. Den ene skal ikke trumfe den andre, slik mange i denne tråden mener... 

For å kombinere interesser finner vi oss gjerne et SPA hotell et sted. Så går vi en lang fjelltur, eller skitur, på dagtid. Så SPA, god mat, litt vin, på kvelden. 

Anonymkode: c8b4f...9a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

MÅ hagen være helt på stell i mens barna er små?! Jeg hadde alltid fin hage med nye blomster hver sesong før jeg fikk barn. Det ble det slutt på etter barn. Et par blomsterpotter med Margeritter vår/sommer holder mer enn nok og plenen fikk robotklipper.

Mannen din har sikkert også masse han kunne brukt barnefri tiden på, men han valgte deg. Han ville finne på noe helt annet enn familielivet og krydre/styrke kjærligheten. Dette ville jeg aldri ha ignorert. Hadde kanskje vært litt annerledes om villmarksliv med telt virkelig ikke var noe for deg. Men om du faktisk syntes det hørtes fint ut, må du gripe sjansen. Håper det ikke er for sent.

Anonymkode: cc6a3...a09

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde reist på tur med mannen heller enn å stelle i hagen. Å tilbringe tid sammen er viktig synes jeg, og spesielt når dere har barn. Da blir det nok lite tid til å gjøre sånne ting.

Anonymkode: 47630...c9b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

MÅ hagen være helt på stell i mens barna er små?! Jeg hadde alltid fin hage med nye blomster hver sesong før jeg fikk barn. Det ble det slutt på etter barn. Et par blomsterpotter med Margeritter vår/sommer holder mer enn nok og plenen fikk robotklipper.

Mannen din har sikkert også masse han kunne brukt barnefri tiden på, men han valgte deg. Han ville finne på noe helt annet enn familielivet og krydre/styrke kjærligheten. Dette ville jeg aldri ha ignorert. Hadde kanskje vært litt annerledes om villmarksliv med telt virkelig ikke var noe for deg. Men om du faktisk syntes det hørtes fint ut, må du gripe sjansen. Håper det ikke er for sent.

Anonymkode: cc6a3...a09

Ikke meg du siterer.

Men jeg holder ikke hagen for alle andre. Jeg holder den for meg. Det er ro og trivsel. Og det jeg helst bruker en time på om jeg har en åpning en fin dag. 

Det er også noe jeg og mannen gjerne gjør sammen, som hobby. Og noe vi koser oss med. 

Men som noen har påpekt - ikke det man bruker en barnevakt-dag på, da de jo bare kan være i nærheten.

Anonymkode: c8b4f...9a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min var som deg, om vi en sjelden gang hadde barnefri så ville han gjøre noe praktisk. Tok en skikkelig realitetssjekk før han innså at barnevakt burde brukes på noe som styrker parforholdet og det vil ikke si å male uteboden.

Anonymkode: f6df9...89d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt å antyde at jeg ikke elsker mannen eller prioriterer mannen for sovepose og fiskestang ikke frister nå.
Hagen er også en hobby vi gjør sammen, den er ikke for andre den er for oss:. En hage vi bygger opp sammen, nei når ungene er hjemme er vi mer eller mindre sjåfører og de har avtaler her og der. Så det er mer hastverk. 
Jeg elsker å tilbringe tid med mannen, men vi har aldri barnevakt derfor har vi alltid klart å gjøre hyggelige ting som en god middag, en tur til skogen, fjellet, sjøen på dagtid om vi har fri, lunsj ute, cafe ute mens ungene er på aktiviteter osv. Ja, han vil være alene med meg nå. Det er deilig, men jeg trenger egentlig en skikkelig seng å sove i, varme så det frister ikke. Jeg kan se om vi kan kombinere tur med hotell. Det er bedre for meg, så får han turen sin også. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Veldig spesielt å antyde at jeg ikke elsker mannen eller prioriterer mannen for sovepose og fiskestang ikke frister nå.
Hagen er også en hobby vi gjør sammen, den er ikke for andre den er for oss:. En hage vi bygger opp sammen, nei når ungene er hjemme er vi mer eller mindre sjåfører og de har avtaler her og der. Så det er mer hastverk. 
Jeg elsker å tilbringe tid med mannen, men vi har aldri barnevakt derfor har vi alltid klart å gjøre hyggelige ting som en god middag, en tur til skogen, fjellet, sjøen på dagtid om vi har fri, lunsj ute, cafe ute mens ungene er på aktiviteter osv. Ja, han vil være alene med meg nå. Det er deilig, men jeg trenger egentlig en skikkelig seng å sove i, varme så det frister ikke. Jeg kan se om vi kan kombinere tur med hotell. Det er bedre for meg, så får han turen sin også. 

Der er jeg enig med deg, TS, jeg holdt på å steile når mannen foreslo at vi brukte vår første barnefrie helg på 5 år på telttur i verste myggsesongen. Jeg er overhodet ikke en friskus fra før av, og om jeg en sjelden gang skal ha barnefri skal jeg sove GODT og ikke omgi meg med netting og myggspray med mindre jeg er på Maldivene 😂 

Anonymkode: f6df9...89d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dere har barn sammen, så det viktigste er jo å pleie forholdet, ikke hagen. Unger husker ikke tulipanene og ugresset, de husker foreldrene som hadde det fint sammen.

Jeg synes du er urimelig her. Trenger ikke være fisketur, men noe for dere som par.

Dette!!!

Hvis du er for fysisk sliten, kan dere inngå et kompromiss som er fokusert på dere to sammen som et par, men ikke nødvendigvis fysisk krevende. 

Anonymkode: 1aa44...394

• Liker 1
Skrevet

Ville prioritert noe dere ikke har mulighet til å gjøre uten ungene, noe som gagner dere som par. Tror det vil gi mer overskudd også.

Husarbeid og hagearbeid kan du gjøre når som helst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Wow. Du hører forhåpentligvis selv at det er på høy tid å gjøre noe. Den måten der å snakke på, er slett ikke hyggelig.

Det går ut over alle rundt, enten du liker det eller ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk uventet barnevakt ei helg. Jeg var alene med barnet mye pga mannens ukependling. Jeg hadde ikke noe nettverk i byen og hadde vært med barnet dag og natt i tre år da denne muligheten plutselig dukket opp. Jeg hadde billetter til en storby, og lanserte gledesstrålende planen til mannen, men nei han ville bare være hjemme og hvile på sofaen. 
Jeg kjenner skuffelsen brenner den dag i dag, 35 år etter. Hvis noen skulle lure: Ja, vi er skilt.

Moralen i denne historien ts, hvis du «elsker naturen» som du sier, kom deg ut, vær med mannen ut og legg opp til noe som ikke er for ambisiøst.

Hvis du insisterer på hvile og hagearbeid når du har utsikter til en årlig barnevakt, kjenner jeg mannens skuffelse og han kan plutselig ende opp med villmarkens datter i stedet for deg, så kan du hvile og hvile og hvile for resten av livet mens du ser på de pene bedene. 

Anonymkode: 7e803...9fe

• Liker 2
Gjest pop up bruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Prioriter å skape minner sammen. Hverdag er det nok av, og dere kommer aldri til å komme helt i mål med alt dere skal gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...