Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Følgende byer:

Kongsvinger, Kongsberg, Lillestrøm, Bjørkelangen, Mysen, Askim, Ørje, Slitu, Halden?

Anonymkode: 88bd0...930

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har bodd i en av disse byene?

Skrevet

Jeg bor i Lillestrøm på andre året og trives godt. Jeg er fra Oslo, men flyttet ut av byen pga boligprisene. Har det jeg trenger i det daglige i gåavstand i Lillestrøm (dagligvare, lege, resturanter, tog/buss etc). Kort avstand til Gardermoen (12 minutter med tog) og til Oslo (10 minutter med tog). 

AnonymBruker
Skrevet

Å kalle Ørje og Mysen byer er jævlig optimistisk, LOL!

Halden er koselig, pen liten småby hvor politikerne ikke har rukket å rasere alt av gammel arkitektur (enda), så det er enda litt "sjel" å finne der. Fin natur i nærheten også, mye skog - men veldig flatt selvsagt.

Ørje er en bitteliten bygd, veldig koselig der også.

Anonymkode: a8c53...bc3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Halden er koselig, pen liten småby hvor politikerne ikke har rukket å rasere alt av gammel arkitektur (enda), så det er enda litt "sjel" å finne der. Fin natur i nærheten også, mye skog - men veldig flatt selvsagt.

Mysen har hatt bystatus siden 1997 😉. Ja, vi kan diskutere opp og ned i mente hva som skal klassifiseres som by men TS har jo ikke feil med å kalle Mysen en by...

Anonymkode: 9106e...32a

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan er det å bo der?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å bo på de andre stedene jeg nevner?

AnonymBruker
Skrevet

Kongsberg er fint! Innflytter, flyttet hit i 21. supert sted å ha småbarn, men ikke den beste byen om uteliv er din høyeste pri. Kort vei til Drammen og Oslo da! ;) 

Kongsberg er kaldt på vinteren med mye snø, som regel, og varmt på sommeren med mye stillestående luft. Ofte kald nordavind fra oppover i Numedalen, men bo lagelig til så er ikke det et problem. 

Jef savner havet, eventuelt et stort vann å legge blikket på. For meg er naturen her litt "trang", er vant med fjordutsikt. Men det er jo bare personlig preferanse. 

Byen er veldig delt sosialt sett.

Anonymkode: 6622e...52d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kongsberg er fint! Innflytter, flyttet hit i 21. supert sted å ha småbarn, men ikke den beste byen om uteliv er din høyeste pri. Kort vei til Drammen og Oslo da! ;) 

Kongsberg er kaldt på vinteren med mye snø, som regel, og varmt på sommeren med mye stillestående luft. Ofte kald nordavind fra oppover i Numedalen, men bo lagelig til så er ikke det et problem. 

Jef savner havet, eventuelt et stort vann å legge blikket på. For meg er naturen her litt "trang", er vant med fjordutsikt. Men det er jo bare personlig preferanse. 

Byen er veldig delt sosialt sett.

Anonymkode: 6622e...52d

Kongsberg virker som en herlig by.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 21.07):

Hvis du synes Ørje er liten så prøv Slitu 🤣 Til ts det er en imponerende mengde triste småsteder du har listet opp. Lillestrøm går til nød an. 

Anonymkode: d8974...8db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...