AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Følgende byer: Kongsvinger, Kongsberg, Lillestrøm, Bjørkelangen, Mysen, Askim, Ørje, Slitu, Halden? Anonymkode: 88bd0...930
AnonymBruker Skrevet 10. mai #2 Skrevet 10. mai Er det noen som har bodd i en av disse byene? Anonymkode: 88bd0...930
Bbbb Skrevet 10. mai #3 Skrevet 10. mai Jeg bor i Lillestrøm på andre året og trives godt. Jeg er fra Oslo, men flyttet ut av byen pga boligprisene. Har det jeg trenger i det daglige i gåavstand i Lillestrøm (dagligvare, lege, resturanter, tog/buss etc). Kort avstand til Gardermoen (12 minutter med tog) og til Oslo (10 minutter med tog).
AnonymBruker Skrevet 10. mai #4 Skrevet 10. mai Å kalle Ørje og Mysen byer er jævlig optimistisk, LOL! Halden er koselig, pen liten småby hvor politikerne ikke har rukket å rasere alt av gammel arkitektur (enda), så det er enda litt "sjel" å finne der. Fin natur i nærheten også, mye skog - men veldig flatt selvsagt. Ørje er en bitteliten bygd, veldig koselig der også. Anonymkode: a8c53...bc3
AnonymBruker Skrevet 10. mai #5 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å kalle Ørje og Mysen byer er jævlig optimistisk, LOL! Halden er koselig, pen liten småby hvor politikerne ikke har rukket å rasere alt av gammel arkitektur (enda), så det er enda litt "sjel" å finne der. Fin natur i nærheten også, mye skog - men veldig flatt selvsagt. Ørje er en bitteliten bygd, veldig koselig der også. Anonymkode: a8c53...bc3 Mysen har hatt bystatus siden 1997 😉. Ja, vi kan diskutere opp og ned i mente hva som skal klassifiseres som by men TS har jo ikke feil med å kalle Mysen en by... Anonymkode: 9106e...32a
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Skrevet 12. mai Hvordan er det å bo på de andre stedene jeg nevner? Anonymkode: 88bd0...930
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Kongsberg er fint! Innflytter, flyttet hit i 21. supert sted å ha småbarn, men ikke den beste byen om uteliv er din høyeste pri. Kort vei til Drammen og Oslo da! Kongsberg er kaldt på vinteren med mye snø, som regel, og varmt på sommeren med mye stillestående luft. Ofte kald nordavind fra oppover i Numedalen, men bo lagelig til så er ikke det et problem. Jef savner havet, eventuelt et stort vann å legge blikket på. For meg er naturen her litt "trang", er vant med fjordutsikt. Men det er jo bare personlig preferanse. Byen er veldig delt sosialt sett. Anonymkode: 6622e...52d
AnonymBruker Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kongsberg er fint! Innflytter, flyttet hit i 21. supert sted å ha småbarn, men ikke den beste byen om uteliv er din høyeste pri. Kort vei til Drammen og Oslo da! Kongsberg er kaldt på vinteren med mye snø, som regel, og varmt på sommeren med mye stillestående luft. Ofte kald nordavind fra oppover i Numedalen, men bo lagelig til så er ikke det et problem. Jef savner havet, eventuelt et stort vann å legge blikket på. For meg er naturen her litt "trang", er vant med fjordutsikt. Men det er jo bare personlig preferanse. Byen er veldig delt sosialt sett. Anonymkode: 6622e...52d Kongsberg virker som en herlig by. Anonymkode: 88bd0...930
AnonymBruker Skrevet 13. mai #10 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 21.07): Å kalle Ørje og Mysen byer er jævlig optimistisk, LOL! Halden er koselig, pen liten småby hvor politikerne ikke har rukket å rasere alt av gammel arkitektur (enda), så det er enda litt "sjel" å finne der. Fin natur i nærheten også, mye skog - men veldig flatt selvsagt. Ørje er en bitteliten bygd, veldig koselig der også. Anonymkode: a8c53...bc3 Hvis du synes Ørje er liten så prøv Slitu 🤣 Til ts det er en imponerende mengde triste småsteder du har listet opp. Lillestrøm går til nød an. Anonymkode: d8974...8db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå