AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Hei, Er invitert i bryllup i USA og sitter og skal fylle ut et såkalt ESTA skjema før avreise. Det er to spørsmål som handler om "rulleblad"; Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority? ..resten handler om narkotika og terrorisme så de er greie. Jeg har 3 bøter / forelegg som er ca 8-10 år gamle. Forelegg for naskeri, kroppskrenkelse og unnlate å høre på politiet (fjernet meg ikke fra stedet etter beskjed fra politiet). Føler at det er "feil" å ikke opplyse om dette, men samtidig blir det vel feil å svare ja på spørsmålet de stiller? Jeg har jo ikke blitt verken arrestert eller dømt for de tingene de spør om. Bryr de seg om sånne "småting"? Noen med peiling her? Anonymkode: e48cd...ccc
visp Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai Svar nei. De bruker jo ordet serious og det gjelder ikke deg. Du har jo aldri blitt arrestert eller dømt som du sier. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Nei, jeg har bedre ting å gjøre enn å reise til USA: Anonymkode: 89a5e...748
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai Basert på det du skriver er jo svaret uansett nei. Hvorfor vil du gjøre det unødvendig vanskelig for deg selv? Med mindre du er en kjent kriminell har ikke myndighetene i USA noen måte å finne ut at du har rulleblad på. De har på ingen måte innsyn i det norske strafferegisteret. Hvis du svarer ja på noen av disse, får du ikke ESTA, og må søke om visum i stedet. Det er heller ikke sikkert at de vil gi deg visum. Og selv om du etter mye om men kanskje får et visum til slutt, kan det hende at du blir stoppa i immigration og sendt hjem med første fly. Bare fordi du "følte at det ble feil", selv om du egentlig svarte rett på spørsmålet. Det er mange som har små "drittsaker" på rullebladet sitt, fordi de tabba seg ut en gang i ungdomstida. Derfor er det mange som har lurt på hva de skal svare på ESTA'en. Med andre ord, du finner mye info om dette om du bare googler litt, i stedet for å opprette tre tråder med samme spørsmål på KG. Anonymkode: d0dba...0eb 2
Snok1 Skrevet 9. mai #5 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hei, Er invitert i bryllup i USA og sitter og skal fylle ut et såkalt ESTA skjema før avreise. Det er to spørsmål som handler om "rulleblad"; Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority? ..resten handler om narkotika og terrorisme så de er greie. Jeg har 3 bøter / forelegg som er ca 8-10 år gamle. Forelegg for naskeri, kroppskrenkelse og unnlate å høre på politiet (fjernet meg ikke fra stedet etter beskjed fra politiet). Føler at det er "feil" å ikke opplyse om dette, men samtidig blir det vel feil å svare ja på spørsmålet de stiller? Jeg har jo ikke blitt verken arrestert eller dømt for de tingene de spør om. Bryr de seg om sånne "småting"? Noen med peiling her? Anonymkode: e48cd...ccc Dersom du ikke er blitt arrestert og kun har fått forenklet forelegg som du har godtatt, er du aldri blitt dømt. Svar nei med verdens reneste samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 9. mai #6 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Er invitert i bryllup i USA og sitter og skal fylle ut et såkalt ESTA skjema før avreise. Det er to spørsmål som handler om "rulleblad"; Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority? ..resten handler om narkotika og terrorisme så de er greie. Jeg har 3 bøter / forelegg som er ca 8-10 år gamle. Forelegg for naskeri, kroppskrenkelse og unnlate å høre på politiet (fjernet meg ikke fra stedet etter beskjed fra politiet). Føler at det er "feil" å ikke opplyse om dette, men samtidig blir det vel feil å svare ja på spørsmålet de stiller? Jeg har jo ikke blitt verken arrestert eller dømt for de tingene de spør om. Bryr de seg om sånne "småting"? Noen med peiling her? Anonymkode: e48cd...ccc Uansett hva du svarer, så finner de ut av saken. Om du slipper inn i USA er faktisk meget interessant. Anonymkode: 6ab86...15a 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #7 Skrevet 9. mai Alvorlig kriminalitet er det vel først hvis det har gitt fengsel i over 1 år. Så du skal svare Nei. I tillegg greit å vite at hvis du svarer Ja, så får du ikke innreisetillatelse. Anonymkode: cec2b...5ab
AnonymBruker Skrevet 9. mai #9 Skrevet 9. mai Nei, det er ikke «serious». Svarer du ja, må du søke om visum, noe som er dyrt, tar tid, er kronglete, og det er ikke sikkert du får det. Anonymkode: beb62...4ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå