Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en vanskelig situasjon akkurat nå der jeg må flytte fra leiligheten jeg leier. Er ikke bare lett å finne ny. Har ett barn så vil gjerne flytte i samme område pga barnet. Jeg sover dårlig og tenker på dette hele døgnet. 

Så har jeg en god venninne som sender meldinger hver dag. Hun kan skrive at hun plutselig måtte jobbe i helgen,selv om hun skulle ha fri. Eller at en venninne avlyste en avtale om bytur. Jeg kjenner at jeg orker ikke å engasjere meg i hennes små problemer akkurat nå. Så av og til så orker jeg ikke å svare på meldingene. Er jeg en dårlig venninne pga det? Hun vet situasjon min, så hun burde forstå?

Anonymkode: 858be...d92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er i en vanskelig situasjon akkurat nå der jeg må flytte fra leiligheten jeg leier. Er ikke bare lett å finne ny. Har ett barn så vil gjerne flytte i samme område pga barnet. Jeg sover dårlig og tenker på dette hele døgnet. 

Så har jeg en god venninne som sender meldinger hver dag. Hun kan skrive at hun plutselig måtte jobbe i helgen,selv om hun skulle ha fri. Eller at en venninne avlyste en avtale om bytur. Jeg kjenner at jeg orker ikke å engasjere meg i hennes små problemer akkurat nå. Så av og til så orker jeg ikke å svare på meldingene. Er jeg en dårlig venninne pga det? Hun vet situasjon min, så hun burde forstå?

Mange som er veldig selvsentrerte. Synes heller hun burde være litt oppmerksom mot deg. Du trenger ikke reagere så mye akkurat nå kanskje, fort gjort å reagere litt kraftigere enn vanlig når man selv har det dårlig. Men du er ikke en dårlig venn! 

Anonymkode: e547c...159

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen er dessverre blinde for andres problemer uten at de nødvendigvis er «dårlige venner».

Svar henne ærlig det er litt mye som skjer nå og du trenger å fokusere på det nå.

Anonymkode: 32005...051

• Nyttig 1
Skrevet

Om du ønsker å være en god venninne forklarer du hvorfor du er litt fraværende om dagen. 

Dine bekymringer er jo heller ikke verdens verste om man skal leke «men tenk på den/de» leken. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også svart på iallefall èn melding, og forklart hvorfor jeg ikke svarer på alt. Koster lite å vise forståelse for hennes små problemer også, og det er jo problemer man ikke trenger å bruke så veldig mye kapasitet på. 

Anonymkode: f0903...9e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør jo fortelle henne at du sliter noe veldig med usikkerheten du står i nå, og at du er fryktelig urolig for hvordan det skal løse seg. Folk er ikke tankelesere.

Om du bare dropper å svare uten å fortelle hva du står i og hvordan det påvirker deg psykisk, så er du en dårlig venninne.

Om du derimot alt har sagt dette og hun fortsetter å legge på deg små uvesentligheter, så er det hun som er en dårlig venninne.

Anonymkode: 6582b...ed1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sikkert at hun ønsker at du skal involvere deg så voldsomt, kan hende at hun sender deg meldinger for å vise at hun er der på et vis. Jeg kan finne på å gjøre sånt og. Når noen går gjennom noe vanskelig så er det jo lett for at enkelte tar litt avstand, eller at det bare blir snakk om det som er vanskelig. Kan hende hun tenker at det kan være greit med kontakt som er litt «hverdagslig», om dette er ting dere har sendt meldinger til hverandre om før. Kanskje hun ønsker å vise at hun er der, men ikke bare vil sende meldinger om det som er vanskelig, tilfelle du tenker det er vanskelig.

nøkkelen her er jo kommunikasjon. Du må fortelle henne at du ikke har kapasitet til å svare på alt du får av meldinger, og så får hun muligheten til å svare på det, får iallfall en forståelse for hvorfor hun ikke får svar.

Anonymkode: e80fd...08e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du bør jo fortelle henne at du sliter noe veldig med usikkerheten du står i nå, og at du er fryktelig urolig for hvordan det skal løse seg. Folk er ikke tankelesere.

Om du bare dropper å svare uten å fortelle hva du står i og hvordan det påvirker deg psykisk, så er du en dårlig venninne.

Om du derimot alt har sagt dette og hun fortsetter å legge på deg små uvesentligheter, så er det hun som er en dårlig venninne.

Anonymkode: 6582b...ed1

Jeg sa det for en uke siden. Jeg traff henne på butikken og hun sa at jeg så litt sliten ut. Fortalte da alt som skjer. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har alt å tjene på å være ærlig på at du ikke har overskudd for tiden. Å ikke svare på meldinger gir signal om at du ikke liker henne eller ønsker å ha henne på god avstand 

Anonymkode: 45929...66d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du har alt å tjene på å være ærlig på at du ikke har overskudd for tiden. Å ikke svare på meldinger gir signal om at du ikke liker henne eller ønsker å ha henne på god avstand 

Anonymkode: 45929...66d

Jeg svarer på noen meldinger, men ikke alle 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...