AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Hva spiser dere, og hvor lang tid tok det før dere merket resultater? 😊 Anonymkode: 0d0f2...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai Hva du skal spise spørs på hvilke hormoner du har ubalanse på. Jeg har fedme og bare å gå ned I vekt ordner jo opp i mye, men det tar lang tid. Jeg har ellers ikke fått diagnostisert hormonell ubalanse bare så det er sagt. Men, grunnet fedmen og ellers hvordan jeg har det så kan jeg tenke meg at jeg er følsom for insulin, kortisol og har noe østrogen-dominans. Dessuten har jeg litt problemer med leptinet da jeg ikke har metthetsfølelse da jeg aldri blir mett, det blir bare fullt i magen. Jeg spiser protein og fett som første måltid rundt 11. Omelett, 2-3 egg, CC, melk, røkelaks, kremost eller fetaost, avokado, kylling, biff. Det holder meg "ikke sulten" lenge. Så spiser jeg igjen rundt 17. Samme som første måltid men variert. Men protein/fett. Grønnsaker. Litt nøtter kanskje. Kan spise litt komplekse karbohydrater, feks linser eller fullkorn hvis det er rom i kaloribudsjettet. Siste måltid 1 time ca før legging da jeg ikke får sovnet hvis jeg er sulten. Blir ofte grøt. Jeg har mye mer energi og er mer stabil psykisk og fysisk på denne kosten enn på en kost som er karbohydrater- dominerende. Men, så er det viktig å unngå stress, sove ordentlig, drikke ordentlig og gå ned i vekt hvis man trenger det. Alt sammen vil gjøre at man mår mye bedre. Det tok ca 1 måned før jeg hadde rutinene på plass og merket en forskjell, men husker ikke helt. Anonymkode: fc9c0...f75 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Ja. Men det handlet mer om å gå ned i vekt enn nøyaktig hvilken mat jeg spiste. Jeg ble kvitt symptomer på PCOS ved å gå ned 30 kg. Syklus ble regelmessig da jeg hadde gått ned omtrent halvparten, og nå etter fire år som normalvektig kan jeg stille klokken etter den. Symptomene forsvant litt etter litt. Håret er blitt mye tjukkere også 👍 Jeg spiser stort sett rent og unngår sukker. Ellers spiser jeg alt. Anonymkode: 764a6...efa 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai Takk! Trenger å gå ned i vekt selv. Anonymkode: 0d0f2...0bb
AnonymBruker Skrevet 9. mai #5 Skrevet 9. mai Jeg er normalvektig med bmi rundt 22,5. Har hypotyreose (lavt stoffskifte) som ikke kureres av mat - jeg må ta tabletter daglig (levaxin). Spiser generelt sunt. Anonymkode: 65e44...6b9
AnonymBruker Skrevet 10. mai #6 Skrevet 10. mai Hormonelle plager som i PMS og "mage", borte med kosthold. For meg er korn (all korn) og sukker versting for dette. Jeg spiser animalsk, noe nøtter og frø, bær, noen grønnsaker. Drikker godt med vann, og drikker elektrolytter daglig. Anonymkode: dab15...788 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #7 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hormonelle plager som i PMS og "mage", borte med kosthold. For meg er korn (all korn) og sukker versting for dette. Jeg spiser animalsk, noe nøtter og frø, bær, noen grønnsaker. Drikker godt med vann, og drikker elektrolytter daglig. Anonymkode: dab15...788 Hvor lang tid tok det før du merket bedring? Anonymkode: 0d0f2...0bb
AnonymBruker Skrevet 10. mai #8 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor lang tid tok det før du merket bedring? Anonymkode: 0d0f2...0bb Husker ikke, og egentlig ikke så relevant siden vi har alle forskjellige utgangspunkt. For en som har veldig mye mage og større ubalanser, så vil det jo ta lengre tid enn for noen med mindre mage og mildere PMS. Anonymkode: dab15...788
AnonymBruker Skrevet 10. mai #9 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): og drikker elektrolytter daglig. Hvorfor? For vekttap? Hvilke elektrolytter da? Anonymkode: 68dd1...a7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå