Rødstrupa Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Skjerpings, hundeeiere, båndtvang er av en grunn. Traff på 4 hundeeiere i dag. 2 ga faen i å ha hunden i bånd. Rådyrunger og hekkende fugl på bakken har en stor utfordring på denne tiden…Please, overhold båndtvang.❤️🐦⬛🦌 9 8
Gliffy Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Enig, og jeg er hundeeier selv. Det er ikke veldig vanskelig å ha på bånd. 10 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai #4 Skrevet 10. mai Bare trist , ble selv vitne til det i går kveld. Grunneier ved hyttefeltet vi har hytta. Slapp hunden sin mot alle sjøfugler i går kveld😢🤬. Ikke lyst å bli uvenn med han. Vet ikke hvordan jeg skal ta det. Mange sjøfugler har unger nå, å i stress flyr mor vekk. Unger og mor blir skilt. Å lett bytte for måkene😢 Anonymkode: 416d4...693 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai #5 Skrevet 10. mai Hater når jeg går i marka og en hund kommer løpende mot meg i stor fart. Langt bak kommer eieren og sier at hunden er så snill atte. Jeg ble bitt som barn av hund og stivner helt. Og nå er det båndtvang som dette mennesket jeg traff ikke aksepterte Anonymkode: 2acd0...61f 6 1 5
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 10. mai #6 Skrevet 10. mai Rødstrupa skrev (17 timer siden): Skjerpings, hundeeiere, båndtvang er av en grunn. Traff på 4 hundeeiere i dag. 2 ga faen i å ha hunden i bånd. Rådyrunger og hekkende fugl på bakken har en stor utfordring på denne tiden…Please, overhold båndtvang.❤️🐦⬛🦌 Du glemte katteiere. 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai #7 Skrevet 10. mai Enig! Men hva med å endre overskriften til «skjerp dere dere hundeeiere som ikke overholder båndtvang», i stedet for å skjære alle over en kam? 😊 Anonymkode: 0c1ff...20a 6 1
carlberner1 Skrevet 10. mai #8 Skrevet 10. mai (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Enig! Men hva med å endre overskriften til «skjerp dere dere hundeeiere som ikke overholder båndtvang», i stedet for å skjære alle over en kam? 😊 Anonymkode: 0c1ff...20a Hjelper ikke med bånd når de (bikjene) driter i hagen og innkjørselen her. Mulig det er koselig med hund, det som ligger igjen etter dem er ikke koselig. Det sagt så kjenner jeg en del eiere av hund som fullt ut deler min oppfattelse der. De som tar vare på hundene sine er ikke noe problem - men så var det de andre da.. Endret 10. mai av carlberner1 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai Jeg har hund og synes det burde vært båndtvang hele året. Hunden har mer enn nok frihet når man feks har 15m med langline. Jeg synes også at det skulle vært forbudt å slippe ut katter. Antar ingen blir overrasket over at jeg er biolog 😅. Anonymkode: 42327...a62 6 2
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hund og synes det burde vært båndtvang hele året. Hunden har mer enn nok frihet når man feks har 15m med langline. Jeg synes også at det skulle vært forbudt å slippe ut katter. Antar ingen blir overrasket over at jeg er biolog 😅. Anonymkode: 42327...a62 Hvis du er biolog er det merkelig at du mener 15meter er nok bevegelsesfrihet for alle hunder, det holder kanskje for en chihuahua.. det er dårlig dyrevelferd å aldri la hunden bevege seg fritt, hunder har faktisk krav på en viss livsutfoldelse. 5 6
GlitrendeSjokolade Skrevet 12. mai #11 Skrevet 12. mai (endret) Helt enig. Hunder skal være i bånd når folk går tur med dem. Det er en grunn til at det er en lov om det. Den må folk følge hvis de ikke vil risikere å få bot. Endret 12. mai av GlitrendeSjokolade 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #12 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har hund og synes det burde vært båndtvang hele året. Hunden har mer enn nok frihet når man feks har 15m med langline. Jeg synes også at det skulle vært forbudt å slippe ut katter. Antar ingen blir overrasket over at jeg er biolog 😅. Anonymkode: 42327...a62 Er så kvalmende å lese at du ikke ønsker katter skal være ute. En katt er ikke skapt for å være innestengt. Sånne mennesker som har din mening som gjør at enda flere katter sitter inne hele sommeren og må sitte i et vindu å se ut stakkars! Kjenner jeg koker over! Dette er ikke en tråd om katter så dumt å kommentere, men klarer ikke la være. Skjønner du er biolog men uansett utrolig provoserende for meg å lese at du tilogmed mener hunden har nok med 15 meter bånd å at den liksom skal leve et helt liv med ingen frihet. Greit med båndtvang i perioder og støtter den for jeg er glad i alle slags dyr, men blir for sykt da jeg prøver fortvilt å finne plasser uten mennesker så hunden får springe fritt å nyte å være hund akkurat som en fugl er fri og nyter å være det uansett hvor lenge fuglen lever. Anonymkode: 40e6f...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #13 Skrevet 12. mai Jeg bor rett ved skogen og er det noen som plager vilt her så er det kattene🐈. Rådyrene er det så mange av at de må avskytes. Min hund er ikke interessert i vilt. Ikke i folk heller. Jeg tar på bånd for å slippe å få kjeft av sånne som TS, men når hun er ute av syne tar jeg båndet av igjen. Anonymkode: 3ff73...666 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai #14 Skrevet 12. mai GlitrendeSjokolade skrev (5 timer siden): Helt enig. Hunder skal være i bånd når folk går tur med dem. Det er en grunn til at det er en lov om det. Den må folk følge hvis de ikke vil risikere å få bot. Blir man tatt kan en få bot ja. Ikke lov å kjøre over fartsgrensen eller, likevel gjør mange det vær eneste dag... Anonymkode: 1b893...efd 1
Rødstrupa Skrevet 12. mai Forfatter #15 Skrevet 12. mai (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bor rett ved skogen og er det noen som plager vilt her så er det kattene🐈. Rådyrene er det så mange av at de må avskytes. Min hund er ikke interessert i vilt. Ikke i folk heller. Jeg tar på bånd for å slippe å få kjeft av sånne som TS, men når hun er ute av syne tar jeg båndet av igjen. Anonymkode: 3ff73...666 Åja, så du synes det er greit at rådyrkalver og hekkende fugl på bakken skal stresses pga. du gir faen i å overholde plikten din. Flott holdning du har, det må jeg si……Egoisme på høyt plan! Endret 12. mai av Rødstrupa 7 1
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 12. mai #16 Skrevet 12. mai Rødstrupa skrev (58 minutter siden): Rødstrupa skrev (1 time siden): Åja, så du synes det er greit at rådyrkalver og hekkende fugl på bakken skal stresses pga. du gir faen i å overholde plikten din. Flott holdning du har, det må jeg si……Egoisme på høyt plan! Hvorfor så aggressiv? Her har du noe å reflektere over etter at du har roet deg ned: man kan gå på sti/vei/gang og sykkel vei- endog kan man bushe- med eller uten hund, hundene kan være i bånd eller løse, man kan forstyrre vilt eller ikke, det er ikke nødvendigvis hunden eller om den er i bånd som er problemet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #17 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg bor rett ved skogen og er det noen som plager vilt her så er det kattene🐈. Rådyrene er det så mange av at de må avskytes. Min hund er ikke interessert i vilt. Ikke i folk heller. Jeg tar på bånd for å slippe å få kjeft av sånne som TS, men når hun er ute av syne tar jeg båndet av igjen. Anonymkode: 3ff73...666 Samme her, tar båndet på når jeg ser noen, ellers så går hunden gå fritt. Og når båndtvangen opphører går hunden fritt samme hvem som måtte kjefte og smelle. Anonymkode: a8a0c...1f6 3
Rødstrupa Skrevet 12. mai Forfatter #18 Skrevet 12. mai (endret) VisningsnavnPÅKREVD skrev (3 timer siden): Hvorfor så aggressiv? Her har du noe å reflektere over etter at du har roet deg ned: man kan gå på sti/vei/gang og sykkel vei- endog kan man bushe- med eller uten hund, hundene kan være i bånd eller løse, man kan forstyrre vilt eller ikke, det er ikke nødvendigvis hunden eller om den er i bånd som er problemet. Man bør forholde seg til loven om båndtvang den perioden den er gjeldende. Den er der av en grunn vet du. Loven gjelder for alle som har hund også deg❤️🦌🐦⬛ Endret 12. mai av Rødstrupa 4
Snok1 Skrevet 12. mai #19 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er så kvalmende å lese at du ikke ønsker katter skal være ute. En katt er ikke skapt for å være innestengt. En katt har ikke Norge som habitat. Katter skulle vært svartelistet i Norge. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai #20 Skrevet 12. mai Rødstrupa skrev (4 timer siden): Åja, så du synes det er greit at rådyrkalver og hekkende fugl på bakken skal stresses pga. du gir faen i å overholde plikten din. Flott holdning du har, det må jeg si……Egoisme på høyt plan! Og du er sikkert helt perfekt selv…😄 Rådyrene, fuglene, hundene og kattene har bodd i denne skogen i skjønn forening siden boligene ble bygd på 70-tallet. Så grusomt mye skade har de ikke lidd. Rådyrene går helt opptil hunden når den står i bånd ute, og de enser den ikke når den står i vinduet og bjeffer. De legger seg til og med ned og sover på plenen mens hunden ser på. Anonymkode: 3ff73...666 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå