Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen her som har italienske svigerforeldre? Hva er deres erfaring? Var det vanskelig for deg som norsk å å bli akseptert av de, eller har det krasjet fullstendig med tanke på tradisjoner og kultur og forventninger fra deres side? Har det vært mest positivt for deg eller mer negativt? Flyttet din partner til Norge vekk fra sin familie?

jeg spør fordi jeg er sammen med italiener selv og hadde ikke sett for meg at forskjellene mellom tradisjonene og kulturen vår kom til å være SÅ stor som den er. Holder på å sprekke av frustrasjon veldig ofte, selv om det også er mange fine øyeblikk og de er fine mennesker og vi er glad i hverandre.

Trenger bare å få høre andres erfaringer for føler meg litt alene i verden akkurat nå😄

Anonymkode: 931d4...84d

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes italienere er hyggelige og inkluderende. 

Det er vanlig i Italia å være mer sammen med familie, mange bor rett ved eller til og med i samme hus. Voksne barn blir boende hjemme til de etablerer seg. Vanligere at damer er hjemme med barn. 

Det er mer vanlig å være religiøs (katolikk) 

Det er et land med mer kultur, historie, kunst, musikk og litteratur, tradisjoner og etikette.

Det er forskjell på folk og også store regionale forskjeller. Er familien bønder og arbeidsfolk ute på bygda et sted eller har de universitetsutdanning fra eliteuniversiteter og jobberfaring fra London. 

Det er sikkert en fordel om du har bodd litt i Italia og forstår språket og kulturen 

Anonymkode: 92d9b...a81

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...