Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble kjent med en mann over nettet for ca. et halvt år siden. Vi møttes i et spill. Kjempe god kjemi med èn gang og vi hadde det kjempe morsomt i spillet. Endte opp med å snakke og spille mye sammen, og så har det også eskalert til en del flørting. Jeg vurderte å kanskje møte han, men på grunn av psykiske vansker (som jeg også var veldig åpen til han om) ville jeg ikke love noe og var tydelig på at det ikke er sikkert vi kommer til å møtes. Dette syns han var helt greit. 

Så får jeg plutselig melding fra han der han er tydelig sint. Det er en melding som passer fint inn på reddit under r/niceguys, viser seg at han har typisk "incel" mentalitet. Da var det ikke særlig lurt av meg å fortelle at jeg har to ekser (dette gjorde jeg tidligere når vi snakket om tidligere forhold), for i hans verden er jo det horete. Det bryr jeg meg ikke om. Problemet er at han er så sint, og jeg vet at sinte gutter ikke er noe særlig. Jeg er bekymret for at han skal spre usannheter om meg på internett, bruke bilder av meg til å lage videoer (han har et par bilder av ansiktet mitt), og jeg har ikke vært bekymret for at han skal møte opp her men nå har jeg faktisk blitt det. Han skrev i meldingen at "du vet hvor jeg bor, du vet hvor jeg jobber, men du vil da aldri komme hit for å overbevise meg om at det kan bli oss to, ikke sant?", noe som er rart og jeg forstår det ikke da han er tydelig på at han ikke vil ha noe med meg å gjøre. Var veldig motsigende ting i meldingen, og jeg kjente meg ikke igjen i dama han malte et bilde av i det hele tatt, noe som fikk meg til å innse at han virkelig aldri har hørt på noe av det jeg har sagt.. Det har tydelig vært store misforståelser i kommunikasjonen vår. Han har også delt alt om meg med vennene sine (og etter det han har fortalt så har han ikke særlig gode venner). 

Han blokket meg selvfølgelig så jeg fikk ikke muligheten til å roe ned situasjonen i det hele tatt. Han har kokt sammen dette over en periode tror jeg. Jeg er også veldig sint på meg selv og lei meg for det hele, for der var mange røde flagg jeg ignorerte utelukkende fordi jeg hadde det så gøy med han og jeg var jo ensom og han var der og var fin å prate med.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er et par dager siden han sendte denne meldingen, jeg tenker på det hele tiden og har mareritt om det. 

Det høres kanskje latterlig ut men den meldingen var ikke bra, og jeg kjenner han jo ikke så jeg vet jo ikke hva han er i stand til. Han bor i et annet land, men jeg har igjen vært veldig åpen om alt mulig, han vet forhåpentligvis ikke nøyaktig hvor jeg bor (kan ikke huske å ha fortalt han det), men han vet navnet mitt og mellomnavnet mitt, navnet til mine søsken. Jeg tror at om han vil så kan han klare å finne ut hvor jeg holder til. 

Jeg trenger ikke høre hvor dum jeg er og hvor naiv jeg er og hvor idiot jeg er, det er jeg FULLSTENDIG klar over og jeg er så fylt med anger og skam at jeg vil synke under jorda, og jeg har lært. Jeg har vurdert om jeg skal ta kontakt med han på andre kanaler, men vet ikke hva det vil utgjøre, men kanskje deeskalere situasjonen, aner ikke. For alt jeg vet er han ikke sint lenger og har glemt meg allerede, men i meldingen sto det også at han aldri vil glemme meg, så vet ikke helt.. 

Kan noen roe meg ned litt her? Jeg vil bare glemme det og gå videre, samtidig vil jeg snakke med han igjen. 😢

Anonymkode: 43db9...25c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du skal gjøre er å blokkere over alt. Han kommer ikke til å komme til Norge. Det er tydelig at denne personen ikke er god, så dess lenger du snakker med han nå, dess mer bekymret og fortvilet vil du bli. Kutt det nå, så han ikke blir mer investert i denne kontakten enn han allerede er.

Og det eneste du egentlig kan gjøre er å blokkere, det finnes ingen annen løsning på dette her.

Anonymkode: 5f322...50f

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det du skal gjøre er å blokkere over alt. Han kommer ikke til å komme til Norge. Det er tydelig at denne personen ikke er god, så dess lenger du snakker med han nå, dess mer bekymret og fortvilet vil du bli. Kutt det nå, så han ikke blir mer investert i denne kontakten enn han allerede er.

Og det eneste du egentlig kan gjøre er å blokkere, det finnes ingen annen løsning på dette her.

Anonymkode: 5f322...50f

Jeg glemte kanskje å nevne det, men han har blokket meg. Jeg har også blokkert han, men har tatt meg selv i å oppheve blokkingen flere ganger i håp om at han skal skrive at han angrer osv. Det er litt av problemet, at jeg ikke fikk gitt han et svar, for å roe han ned da det virker som om han var i en helt annen verden med usannheter, vet ikke hvem som har påvirket han men mye av det han skrev ga ikke helt mening heller. 

Han er ikke god i det hele tatt..

AnonymBruker
Skrevet

Du skylder han ingenting

Anonymkode: 6d7e2...96f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blokker over alt, alle SoMe og i spillet.

Han ønsker at du skal føle deg slik som du føler deg nå. Han vil sette deg ut av spill og gjøre deg redd og desperat etter å gjøre han blid igjen. Det er manipulasjonsteknikk fra hans side. Hvis du snakker med han på nytt for å "roe situasjonen" så vil ikke det hjelpe noe. Hvis du viser at du er redd for hva han kan gjøre så gir du han enda mer makt.

Jo mindre han hører fra deg jo større sjanse for at han kommer til å gå videre og finne noen andre å terrorisere.

Anonymkode: 2caf2...f00

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Blokker over alt, alle SoMe og i spillet.

Han ønsker at du skal føle deg slik som du føler deg nå. Han vil sette deg ut av spill og gjøre deg redd og desperat etter å gjøre han blid igjen. Det er manipulasjonsteknikk fra hans side. Hvis du snakker med han på nytt for å "roe situasjonen" så vil ikke det hjelpe noe. Hvis du viser at du er redd for hva han kan gjøre så gir du han enda mer makt.

Jo mindre han hører fra deg jo større sjanse for at han kommer til å gå videre og finne noen andre å terrorisere.

Du har nok rett i dette. Takk for svar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare slutt å ha kontakt med ham.

Anonymkode: bd6be...023

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det med at du frykter at han skal spre usannheter og bilder av deg på nett, om han gjør det så vil det jo slå tilbake på han selv. De fleste som er oppegående forstår at det er avsender som er gal i slike situasjoner. Slikt gjør man jo ikke hvis man er normal under topplokket. Men, jeg tviler på at han kommer til å gjøre noe. Det er bare morsomt for han så lenge du blir plaget av det og hvis han ikke får se reaksjonen din så tjener han ingenting på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det med at du frykter at han skal spre usannheter og bilder av deg på nett, om han gjør det så vil det jo slå tilbake på han selv. De fleste som er oppegående forstår at det er avsender som er gal i slike situasjoner. Slikt gjør man jo ikke hvis man er normal under topplokket. Men, jeg tviler på at han kommer til å gjøre noe. Det er bare morsomt for han så lenge du blir plaget av det og hvis han ikke får se reaksjonen din så tjener han ingenting på det.

Du har rett i det, men samtidig hører jeg sjeldent det blir snakket om at personer som gjør dette er gærne, det er vel heller hvor dumme de som det blir spredt bilder av, er... 

Men du har rett, må prøve så godt jeg kan å legge fra meg dette. Det er en grusom følelse. Er mest oppgitt over meg selv. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Blokker han. Og nå mener jeg ikke å generalisere veldig, men jeg skal generalisere litt. Det er veldig mange merkelige mennesker i en del spill-miljøer. Det er ikke noe galt å slite psykisk, men sånne miljøer består ofte av mennesker med diverse utfordringer. Bare vær litt obs på det. 

Anonymkode: d0803...621

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blokker han. Og nå mener jeg ikke å generalisere veldig, men jeg skal generalisere litt. Det er veldig mange merkelige mennesker i en del spill-miljøer. Det er ikke noe galt å slite psykisk, men sånne miljøer består ofte av mennesker med diverse utfordringer. Bare vær litt obs på det. 

Anonymkode: d0803...621

Tror ikke det er noe som tyder på at det finnes opphopning av antisosiale/narsissister blant gamere. Tenker det er like vanlig der som ellers i verden og det stemmer ganske greit med min erfaring etter 20+ år med MMOs. TS har hatt uflaks med denne mannen. Det kan skje alle, i alle miljøer.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du er velsig bekymret ja, og noe som fører til at det eskalerer i hodet ditt. Bare blokker han overalt der du er mulig å finne, aldri opphev, og vær obs på "nye" spillere/brukere som vil ha kontakt med deg (om det kan være han som har laget seg en ny konto/brukernavn for å få kontakt med deg), og så blåser nok dette veldig fint over. 

Bra at du forstod dette før det var for sent, og at du har tatt umiddelbare grep for deg selv. Dette er ikke en mann du skal ha kontakt med. 

Anonymkode: 86e4e...8bd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...