Gå til innhold

Er det "kult" blant barn/ungdom å ikke svare ordentlig på meldinger/snap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i midten av 20 årene og har to små søstre som er i 10-12 års alderen begge to. Hvis jeg sender snap til de får jeg enten ingen snap tilbake eller bare et bilde av taket, gulvet, veggen, osv. Hvis jeg sender melding får jeg ikke noe svar. Er det liksom vanlig blant unger / ungdom å ikke svare eller sende helt "blanke" bilder som svar? Er det noe som "går over etterhvert" når de blir eldre?. 

Må innrømme jeg syns det er litt kjipt og at jeg blir redd for at de ikke liker å ha kontakt med meg eller noe i den duren. :klo:

Anonymkode: 29dc7...60f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig. Har to ungdommer her i huset som er helt like. Det blir bedre med tiden 😊

Anonymkode: 23268...213

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De skjønner vel ikke at du vil ha ett ordentlig svar da?

Det å få bilde av vegg/tak hva nå enn handler ofte om streak/dager. Ganske vanlig i din generasjon også!

Går litt over når du sier at du opplever det som en avvisning.

Går over helt når de blir eldre selv og opplever at de yngre generasjonene enn dem igjen holder på sånn.

Anonymkode: b63c6...4fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De syns sikkert ikke det du skriver og sender bilder av er så veldig interessant, og det er bare naturlig, det er ikke noe galt med deg av den grunn. Lillesøsteren min og jeg har omtrent samme aldersspenn, og det var en periode hun tydeligvis mente at omtrent alt jeg sa og gjorde var kleint og teit, men nå er hun i tjueårene og jeg i tredveårene, og vi har en helt annen relasjoner 

Anonymkode: b53df...c8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungdommen her og kan finne på å se de bilde av tak, gulv, sko når de svarer ene tanta si, for de føler ho masser.

Anonymkode: ef352...9af

AnonymBruker
Skrevet

Åkai, så det er pga streaken de sender så masse selfies rundt omkring som de bruker et halvt sekund på å posere for?

Anonymkode: d42a9...281

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er i midten av 20 årene og har to små søstre som er i 10-12 års alderen begge to. Hvis jeg sender snap til de får jeg enten ingen snap tilbake eller bare et bilde av taket, gulvet, veggen, osv. Hvis jeg sender melding får jeg ikke noe svar. Er det liksom vanlig blant unger / ungdom å ikke svare eller sende helt "blanke" bilder som svar? Er det noe som "går over etterhvert" når de blir eldre?. 

Må innrømme jeg syns det er litt kjipt og at jeg blir redd for at de ikke liker å ha kontakt med meg eller noe i den duren. :klo:

"Tomsnap" er et helt vanlig begrep, har jeg fått med meg. 

Og når du sier "svarer": Har du stilt et spørsmål? For hvis ikke så er det jo ikke noe å svare på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis jeg sender melding får jeg ikke noe svar. Er det liksom vanlig blant unger / ungdom å ikke svare eller sende helt "blanke" bilder som svar? Er det noe som "går over etterhvert" når de blir eldre?. 

Det er flere ting: De har ikke lært seg å svare skikkelig. De følger ikke med på hva som faktisk kommer (de klikker fra den ene snapen til den andre), og de kan ofte mest opptatt av å bevare streaken. 

Jeg har måtte si i fra til ungen at jeg forventer at hun følger med på det jeg sender, og at det faktisk inneholder informasjon og når der er spørsmål skal dette besvares med en fullstendig setning. 

Anonymkode: 651e1...f27

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

At 10 åringer har smartmobil er helt bak mål i utgangspunktet men ingen tørr ta tak i galskapen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Vibelator skrev (2 minutter siden):

At 10 åringer har smartmobil er helt bak mål i utgangspunktet men ingen tørr ta tak i galskapen.

Jeg vet... Hun ene søsteren min fikk sin første iphone når hun var 4 år, fordi hun "arvet" en gammel en som noen andre i familien hadde så hun skulle kunne se på youtube på den. Husker jeg syns det var helt sykt den gangen og syns det er enda mer sykt å tenke på nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

12 åringen har ikke snap , men det svares kort på meldinger, stort sett ja , eller ok 🙈

Anonymkode: 708b8...c8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja helt normalt.

Anonymkode: 0c04a...b8a

AnonymBruker
Skrevet

10-åringer bør vel ikke ha snap..

Forøvrig er det jo vanlig å ikke svare på snap med mindre noen har stilt et spørsmål. Jeg svarer ikke på alle snap jeg får og forventer ikke svar på de jeg sender og jeg er 40 :P

Anonymkode: f0864...56c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...