Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Veldig likt en søknad på en utlyst stilling. Sett det opp som standard brev uansett om du skal sende søknaden pr mail. Begynn med å presentere deg, hvor gammel du er og hvor du kommer fra. Kort (KORT!) oppsummering av dine mest relevante jobber/utdanninger. Skriv gjerne litt om hva du kan, hvilke dataprogrammer du kan bruke, f.eks. Hva du har lært i de tidligere jobbene dine. Skriv hvorfor du har lyst til å jobbe i akkurat dette firmaet. Arbeidsgivere skyr masseproduserte søknader som pesten. Vis at du har satt deg litt inn i hva firmaet driver med og hvordan de ser på seg selv, og at du kommer til å passe inn der. Skriv et lite avsnitt om dine personlige egenskaper, men unngå å skryte av deg selv. Bedre å skrive at "jeg har hørt at jeg er...." eller "jeg ser på meg selv som..." enn "jeg er..." Skriv når du evt kan begynne. Legg ved CV, men ikke alle vitnemål og attester. Det blir en altfor stor bunke papir å pløye igjennom for arbeidsgiver dersom alle sender med 13 ark. Skriv heller i søknaden at vitnemål og attester kan ettersendes ved forespørsel. Dersom du likevel velger å sende med vitnemål og attester, skal disse være nummerererte, og nummerene skal også stå i CV-en på linjen det gjelder. Husk å signere for hånd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå