AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Jeg må spørre om dette er normalt eller ikke, for jeg vet ikke helt selv. Svigerforeldrene mine har ved flere anledninger invitert til familiemiddag, men de ønsker å være kun dem, altså at jeg som samboer ikke får bli med. Jeg kan skjønne at de vil være sammen bare «kjernefamilien». Men anser dere det normalt at samboer ikke får bli med? føler meg litt dum, men det er kanskje vanlig? Anonymkode: f78b9...891 4
Franord Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai Nei, i min verden er ikke dette vanlig. Hadde min svigerfamilie gjort dette mot meg, hadde jeg blitt veldig lei meg. 36 1
SPOCA Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Nei, dette er ikke vanlig. Her inviterer man selvfølgelig med partner, spesielt om man er samboer/gift. 15 2
Sofiei Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai Høres veldig ugreit ut. Samboer er vel og en del av familien? Aldri vært borti noen som har gjort det sånn. 11 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #5 Skrevet 9. mai Vanlig i vår familie at vi noen ganger kun vil samles vi i familien, uten samboere og kjærester. Fint å noen ganger bare være oss Og det må da være greit. Anonymkode: b47ae...5e0 11
Gladgutten79 Skrevet 9. mai #6 Skrevet 9. mai Meget spesielt Hadde mine foreldre kun invitert meg, hadde jeg sagt enten kommer vi begge eller ingen 16 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #7 Skrevet 9. mai En sjelden gang tenker jeg det er innafor, men "regelen" bør være at samboere/ektefeller er inkludert. Anonymkode: 07017...112 16 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #8 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg må spørre om dette er normalt eller ikke, for jeg vet ikke helt selv. Svigerforeldrene mine har ved flere anledninger invitert til familiemiddag, men de ønsker å være kun dem, altså at jeg som samboer ikke får bli med. Jeg kan skjønne at de vil være sammen bare «kjernefamilien». Men anser dere det normalt at samboer ikke får bli med? føler meg litt dum, men det er kanskje vanlig? Anonymkode: f78b9...891 De inviterer heller ikke sin sønn,altså din samboer? Anonymkode: 9d2e5...359
Carrot Skrevet 9. mai #9 Skrevet 9. mai Som svigermor selv ville det aldri falle meg inn å invitere hjem ungene uten partnere og barn.. For en merkelig ting å gjøre.. 18
tomineols Skrevet 9. mai #10 Skrevet 9. mai (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): De inviterer heller ikke sin sønn,altså din samboer? Anonymkode: Endret 9. mai av tomineols 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #11 Skrevet 9. mai Ikke normalt for vår familie i hvert fall. Jeg har to døtre som nå er i starten av tjueårene, de har oppgjennom ungdomstiden hatt diverse kjærester. Hvis det har vært noenlunde seriøst, så har disse guttene også blitt invitert med på middag både hos oss og jentenes besteforeldre. Vi har til og med flyttet på datoer for at det skulle passe for alle. Hvis det hadde vært en samboer ville denne personen definitivt vært inkludert, og blitt etterspurt om han/hun uteble. Anonymkode: 6f6af...417 8
Soleil70 Skrevet 9. mai #12 Skrevet 9. mai Oi, da hadde jeg blitt kjempelei meg! Kan du huske om du gar sagt eller gjort noe de reagerte på? Ellers er det jo helt merkelig! 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #13 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vanlig i vår familie at vi noen ganger kun vil samles vi i familien, uten samboere og kjærester. Fint å noen ganger bare være oss Og det må da være greit. Anonymkode: b47ae...5e0 Samme her! Anonymkode: 3c9a5...cbf 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #14 Skrevet 9. mai Jeg hadde følt at det var noe som manglet da.. vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men om mine foreldre hadde invitert kun meg og min søster uten våre som vi har vært i lag med i 10 år begge to, og vi er gift begge to, hadde jeg kjent på en liten bismak. Mennene våres er liksom en helt komplett del av kjernefamilien vår nå. Anonymkode: 7f477...207 4
Brunello Skrevet 9. mai #15 Skrevet 9. mai Normalen må være at alle blir invitert. Men en gang i skuddåret eller bittelitt oftere er det greit at den «gamle» kjernefamilien samles. Man er tross alt en enhet som har gjort mye sammen, og man må ikke ha med partner og barn alltid. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #16 Skrevet 9. mai Er det virkelig sånn at en sønn eller datter ikke har såpass til kommunikasjon med sine foreldre at de krever å få ta med seg samboeren sin når de andre har med ektefelle og barn ? Veldig rar familie i såfall . Hvis mine foreldre hadde kommet med noe sånt så hadde jeg gitt klar beskjed Anonymkode: 6b6ed...aba 2
Frida Skrevet 9. mai #17 Skrevet 9. mai Jeg ville aldri gjort noe sånt mot svigerdatter/svigersønn. Helt utelukket! 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #18 Skrevet 9. mai Ikke normalt. Men jeg innrømmer gjerne at det er veldig stas når vi samles kun oss. Da både min mann, meg og våre voksne barn, men også når jeg er med bare mine foreldre og mine slsken. Jeg setter veldig pris på tiden hvor vi søsken er alene med foreldrene våre. Da kan vi snakke om alt, uten bråkete barn og inngifte som må forklares bakgrunn osv. Men vi inviterer ikke til de anledningene, de bare blir sånn. Anonymkode: d2972...cb4 5
tomineols Skrevet 9. mai #19 Skrevet 9. mai (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det virkelig sånn at en sønn eller datter ikke har såpass til kommunikasjon med sine foreldre at de krever å få ta med seg samboeren sin når de andre har med ektefelle og barn ? Veldig rar familie i såfall . Hvis mine foreldre hadde kommet med noe sånt så hadde jeg gitt klar beskjed Anonymkode: 6b6ed... Endret 9. mai av tomineols
AnonymBruker Skrevet 9. mai #20 Skrevet 9. mai Jeg ser faktisk ikke problemet her, som så mange andre tydeligvis gjør? Jeg har vært med i alle familiemiddager hos kjærestens foreldre siden vi ble sammen, men jeg hadde ikke blitt fornærmet om de hadde møttes uten meg! Anonymkode: 3c9a5...cbf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå