Gå til innhold

LO krever at flere får rett til AFP - Israel må da boikottes

Sportydame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Det er kvalmt. Er heldigvis ikke organisert i LO. 
Virker som det har utviklet seg en massepsykose rundt Israel, der folk er helt ute av stand til å ta innover seg landets spesielle utfordringer. 

Så forresten adresse Basel i dag. For det første hadde NRK kutta slik at vi bare hørte halvparten av det israelske bidraget. Det var direkte flaut å se hvor ukomfortable panelet ble, de satt og vred seg i stolene 🫣

Var vel kun han kule som er leder av folkejuryen som greide å oppføre seg noenlunde normalt.

Endret av Bacteria
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er en boikott som duger overfor Israel.

Jeg har ikke mye sansen for en bevisst og grotesk utrenskning av et helt folk. Resten av vesten synes tydeligvis det. Det er ikke altfor mye kritikk av Israel akkurat. Så da så.. J

Jeg synes de er litt tøffe de få som tør.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke mye sansen for en bevisst og grotesk utrenskning av et helt folk. Resten av vesten synes tydeligvis det. Det er ikke altfor mye kritikk av Israel akkurat. Så da så.. J

Du tenker at det er helt greit å tvinge LO medlemmene til å boikotte Israel?

Dumhet har visst absolutt ingen grenser i "demokratiets" ånd.....

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (3 minutter siden):

Du tenker at det er helt greit å tvinge LO medlemmene til å boikotte Israel?

Dumhet har visst absolutt ingen grenser i "demokratiets" ånd.....

Det eneste som er dumskap her er å være i mot en boikott av Israel. De som døde i konsentrasjonsleirene ville snudd seg i graven hvis de så hva Israel holder på med nå.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PITTY skrev (På 9.5.2025 den 18.30):

De få som tør? Norges regjering er blant vestens mest Israelkritiske, Norges største fagorganisasjon med 1 million medlemmer har vedtatt boikott, de største norske mediehusene er Israelskritiske, influencere og mediepersonligheter er kritiske. Nei, de som er kritiske til Israel er ikke tøffe. De følger saueflokken. 

Jeg tror så godt som ingen har sansen for utrenskning av et helt folk, men det er jo ikke det som skjer. Det bor over 2 millioner palestinere i Gaza. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggi2 skrev (På 9.5.2025 den 18.51):

Det eneste som er dumskap her er å være i mot en boikott av Israel. De som døde i konsentrasjonsleirene ville snudd seg i graven hvis de så hva Israel holder på med nå.

De ville altså stått på samme side som Hamas som ønsker Israels utslettelse og har utført til største angrepet mot jøder siden andre verdenskrig? Å bruke mennesker som ble drept for 80 år siden i politikk er virkelig ufølsomt. Tror neppe de etterlatte jødene som i vesten nå opplever en stor økning i hatkriminalitet ville bifalt de meningene du nå tillegger de døde. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (På 9.5.2025 den 18.05):

"Demokratiet" i et nøtteskall - AP skal sponses - med en gulrot der flere får tilgang til AFP - mot at Staten Israel boikottes.

Jeg har ikke ord.......

https://www.dagens.no/nyheter/ny-afp-modell-flere-faar-rett-til-pensjon

Det du skriver her er jo bare tull, hvor i all verden har det fått det fra at AFP har noe som helst med boikott av israel å gjøre? Det var forresten arbeiderbevevegelsen som startet AP så da er det ganske naturlig at det er en forbindelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en salig røre av påstander.  Det ene har ikke noe med det andre å gjøre, og LO tvinger ikke fagforeningsmedlemmer til å boikotte eller bejuble noe som helst.  

Ellers kan jeg gjerne anbefale programmet som nettopp ble tilgjengelig på nrk:  Yama utfordrer.  I det nyeste programmet intervjuet han et israelsk regjeringsmedlem, Boaz Bismuth om Israels planer i Gaza og hvordan de så på anklagene om folkemord.  Det var ganske drøyt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (2 timer siden):

Jeg tror så godt som ingen har sansen for utrenskning av et helt folk, men det er jo ikke det som skjer. Det bor over 2 millioner palestinere i Gaza. 

Neivel, og hvor ligger ambisjonen når Israel nekter all nødhjelp å komme frem til palestinerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (På 9.5.2025 den 18.30):

De få som tør? Norge er jo mer pro-palestina enn selv de arabiske landene. Det er sosialt selvmord i Norge å si så mye som «det er komplisert», alt annet enn uforbeholden støtte til palestinerne blir tatt som at man liker å se barn bli drept. Du blir ikke mer mainstream i Norge enn å offentlig støtte palestina, det er like politisk korrekt som å si at man er for barnevaksinasjonsprogrammet eller at man er i mot at småbarnsforeldre drikker seg driting på 17. mai og julaften.

Svava skrev (2 timer siden):

De få som tør? Norges regjering er blant vestens mest Israelkritiske, Norges største fagorganisasjon med 1 million medlemmer har vedtatt boikott, de største norske mediehusene er Israelskritiske, influencere og mediepersonligheter er kritiske. Nei, de som er kritiske til Israel er ikke tøffe. De følger saueflokken. 

Dette.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er uinteressant å diskutere Israel i denne tråden. 

Det interessante er hvorfor LO driver utenrikspolitikk og hvor man skal trekke grensen for korrupsjon.

Det er mange som gir penger til politiske partier og kanskje ønsker noe tilbake. LO krever posisjoner konkrete vedtak mot at de gir penger. 

Hvis det ikke er korrupsjon, hva må egentlig til?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isambard skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er uinteressant å diskutere Israel i denne tråden. 

Det interessante er hvorfor LO driver utenrikspolitikk og hvor man skal trekke grensen for korrupsjon.

Det er mange som gir penger til politiske partier og kanskje ønsker noe tilbake. LO krever posisjoner konkrete vedtak mot at de gir penger. 

Hvis det ikke er korrupsjon, hva må egentlig til?

Heldigvis er det nå rettssak på gang. Det å kunne kjøpe seg politisk innflytelse, i formaliserte former, er noe man faktisk ikke klarer å tro er sant om man tar det innover seg. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista helt respekten for Israel da en domstol bestemte på vestbredden at en del ca 200år gamle hus og eiendommer skule gis til jøder. Årsaken var at de palestinske familiene hadde dårlig oppførte skjøter fra det ottomanske riket. Det naturlige hadde vært å gi familiene nye skjøter, ikke gi eiendommen til jøder. Tror ikke en gang det gamle Sør-Afrika apartheid ville finne på noe slik.

De mest attraktive eiendommene med finest utsikt og vann blir gitt til jøder, Israel har ingen argumenter for dette, bortsett fra det bosetterne selv sier, at Gud har gitt de landet. Faktisk hadde Israel planer om å gjøre noe som lignet med Sinai, en del av Egypt som Israel okkuperte på 70-tallet, USA skjønte hva som var i ferd med å skje å fikk det stanset.  Nå er det bosettere, som nok en gang mener at Gud har gitt dem Gaza, en flere tusen år gammel by, kanskje de greier det.

Jødenes historie er en tragedie, akkurat som et menneske som har blitt utsatt for overgrep har de nå selv blitt overgriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...