AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Jeg skal gi gave til nevøen min som er førstemann som konfirmerer seg av alle tantebarna. Jeg aner ikke hva som er normalt. Spurte min mor om 500 var lite. Hun sa at det var litt lite, ja. Jeg tenkte da at jeg kunne gi 1000. Det syns hun var mer rimelig. Jeg syns det er mye penger å gi, men jeg vil jo at gaven skal være dyrere enn bursdag eller jul. Man konfirmerer seg bare en gang. Samtidig kan jeg ikke bruke tusenvis. Problemet er at jeg fant ut at min søster skal gi tre ganger så mye som meg! Jeg spurte fordi jeg tenkte vi kunne gi omtrent like mye, men jeg kommer ikke til å gi så mye penger. Det er mye. Men jeg er redd for at jeg skal se smålig ut når konfirmanten ser hvem som gir hvor mye. Det er ikke slik at hun har bedre jobb heller. Jeg tjener mer enn henne. Anonymkode: fbc4a...23e
AnonymBruker Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai Nei, det er helt innafor. Vi gir også 1000 kr som standardsum. Anonymkode: fe5cc...1f7 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Nei, det synes jeg ikke. Vi gir 1000 til tantebarna, 500 til venners barn og søsters stebarn m.m. Anonymkode: 8fefb...12c 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai Det må du nesten bare stå i, det at hun vil gi mer enn deg. Jeg har alltid hatt langt romsligere økonomi enn mine søsken, og gir dermed jevnt over dyrere gaver til de anledninger gaver er vanlig. Synes ikke deres økonomi skal legge føringer på hva jeg gir. Vi har gitt 2000 kr samt en gave til verdi av 1000 kr til våre nivøer og nieser. Hun vi er faddere på fikk 2000 kr ekstra. Det sagt, 1000 kr er ingen dårlig gave! Det må være lov å gi etter økonomi. Anonymkode: 77aaf...15a 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #5 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det må du nesten bare stå i, det at hun vil gi mer enn deg. Jeg har alltid hatt langt romsligere økonomi enn mine søsken, og gir dermed jevnt over dyrere gaver til de anledninger gaver er vanlig. Synes ikke deres økonomi skal legge føringer på hva jeg gir. Vi har gitt 2000 kr samt en gave til verdi av 1000 kr til våre nivøer og nieser. Hun vi er faddere på fikk 2000 kr ekstra. Det sagt, 1000 kr er ingen dårlig gave! Det må være lov å gi etter økonomi. Anonymkode: 77aaf...15a Men dere er et par? Min søster og jeg har ikke partner. Jeg syns det er innafor selv. Jeg føler ikke at jeg har så mye til overs å gi. Anonymkode: fbc4a...23e
AnonymBruker Skrevet 9. mai #6 Skrevet 9. mai Skal i konfirmasjon i morgen, min fetters sønn. Vi gir 1000,-. Anonymkode: edffa...399 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #7 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg skal gi gave til nevøen min som er førstemann som konfirmerer seg av alle tantebarna. Jeg aner ikke hva som er normalt. Spurte min mor om 500 var lite. Hun sa at det var litt lite, ja. Jeg tenkte da at jeg kunne gi 1000. Det syns hun var mer rimelig. Jeg syns det er mye penger å gi, men jeg vil jo at gaven skal være dyrere enn bursdag eller jul. Man konfirmerer seg bare en gang. Samtidig kan jeg ikke bruke tusenvis. Problemet er at jeg fant ut at min søster skal gi tre ganger så mye som meg! Jeg spurte fordi jeg tenkte vi kunne gi omtrent like mye, men jeg kommer ikke til å gi så mye penger. Det er mye. Men jeg er redd for at jeg skal se smålig ut når konfirmanten ser hvem som gir hvor mye. Det er ikke slik at hun har bedre jobb heller. Jeg tjener mer enn henne. Anonymkode: fbc4a...23e Gi det som du syntes er ok selv. Konfirmanten bryr seg nok ikke, blir mange gaver på en sånn dag og de holder ikke regningen på hvem som har gitt hva. Min erfaring etter å hatt 3 konfirmanter. Anonymkode: e55f9...c81 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai #8 Skrevet 9. mai Hvis du er veldig nær familie (Forelder, besteforelder, osv.) ja. Hvis du er litt lengre ut i slekta / ikke mye kontakt med konfirmanten er 1000 helt ok. Anonymkode: e7d22...617
AnonymBruker Skrevet 9. mai #9 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men dere er et par? Min søster og jeg har ikke partner. Jeg syns det er innafor selv. Jeg føler ikke at jeg har så mye til overs å gi. Anonymkode: fbc4a...23e Jeg betaler gaver til min familie, han til sin. Anonymkode: 77aaf...15a 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #10 Skrevet 9. mai Jeg ga nettop 1000 kr til min kusine sitt barn. Helt innafor tenker jeg. Anonymkode: 8ddc0...af2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #12 Skrevet 9. mai Ungene her fikk fra 500 til 3000kr fra tanter og onkler. Dem de har mest kontakt med ga mest, og de andre mindre Anonymkode: 628e2...297 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #13 Skrevet 9. mai Vi 1000 kr til våre nieser og nevøer. Det er den summen vi har blitt enige om i vår familie Anonymkode: e76d7...bef 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #14 Skrevet 9. mai Tja, det er vel greit. Kommer til å gi ca 2500kr til nevøer og nieser, 5000kr til fadderbarn. Du sier du ikke har så mye å gi, du har jo visst om ungene i 15 år og at de mest sannsynligvis skal konfirmere seg en dag. Du kunne spart. Anonymkode: e0e45...470
AnonymBruker Skrevet 9. mai #15 Skrevet 9. mai Her fikk konfirmanten 2500 og 3000 hos sine onkler. Anonymkode: 52f53...d2d
AnonymBruker Skrevet 9. mai #17 Skrevet 9. mai Jeg er fadder for min eldste niese, men ikke søstera hennes. Kommer ikke til å forskjellsbehandle de når det gjelder konf.-gaver, de får også like gaver ellers. Skjønner ikke helt det der med å differensiere mellom fadderbarn og andre i samme familie, altså. Anonymkode: 88cc2...ad1 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #18 Skrevet 9. mai Det varierer veldig, er min erfaring. Ingenting er rett eller galt. Jeg har ikke barn selv, så selv om jeg har lav inntekt, så sparte jeg opp til de tre tantebarna mine i flere år, for å kunne gi de 5000kr hver. Også er det noen år mellom hver, så jeg hadde tid til å spare på nytt for hver gang. Men søsteren min har aldri giddet å gi noe tilbake for dette, jeg har alltid fått små gaver til jul og bursdager, t.o.m til store dager. Og tantebarna har aldri vist så veldig stor glede ved å få disse gavene, nesten litt som om de tar det for gitt. Så jeg har angret på at jeg har gitt så flotte gaver. Anonymkode: 3872d...cb2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #19 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men dere er et par? Min søster og jeg har ikke partner. Jeg syns det er innafor selv. Jeg føler ikke at jeg har så mye til overs å gi. Anonymkode: fbc4a...23e Vi gir 2000 til våre nevøer og nieser. Det at vi er et par har ingen betydning, vi har jo dobbelt så mange nevøer og nieser som vi ville hatt om vi single.. (Jeg tenker 1000 er en fin sum altså!) Anonymkode: 6c94f...0cf 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai #20 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det varierer veldig, er min erfaring. Ingenting er rett eller galt. Jeg har ikke barn selv, så selv om jeg har lav inntekt, så sparte jeg opp til de tre tantebarna mine i flere år, for å kunne gi de 5000kr hver. Også er det noen år mellom hver, så jeg hadde tid til å spare på nytt for hver gang. Men søsteren min har aldri giddet å gi noe tilbake for dette, jeg har alltid fått små gaver til jul og bursdager, t.o.m til store dager. Og tantebarna har aldri vist så veldig stor glede ved å få disse gavene, nesten litt som om de tar det for gitt. Så jeg har angret på at jeg har gitt så flotte gaver. Anonymkode: 3872d...cb2 Det er veldig mye penger. Her er de 13stk fordelt på 5år.. Hadde aldri gått! I tilegg til 3konfirmasjoner på 4 selv.. Syns 1000-1500 er mer enn nok! Anonymkode: fb5b4...949 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå