AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:48 #1 Del Skrevet fredag kl 15:48 Ser at man bør vente minst 4 uker, men hvis ammingen går greit før det, er det noen som har innført smokk tidligere? Førstebungen hang på pumpen 24/7 bokstavelig talt og tok ikke smokk da vi prøvde etter en måned eller to, husker ikke helt. Vil gjerne unngå det nå. Anonymkode: 00430...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:56 #2 Del Skrevet fredag kl 15:56 Ja, jeg innførte det etter fire-fem dager med eldste. Han tok den og flaske lett som bare det. Ammet også til han var 15 mnd. Var aldri noe problem. Men yngste tok aldri flaske eller smokk, selv om vi prøvde fra tidlig av. Så det trenger ikke ha noe å si når man prøver, noen tar ikke smokk rett og slett. Anonymkode: 1a105...5ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:16 #3 Del Skrevet fredag kl 17:16 Min ble lagt på nyfødtintensiven etter fødsel og de innførte smukk uten at vi var klar over det, og ungen fikk mat på sonde de første dagene. Tydeligvis ingen problemer med å innføre det tidlig når de gjør det der Anonymkode: b9049...c7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:19 #4 Del Skrevet fredag kl 17:19 Min lå også på nyfødtintensiv, der fikk han smokk med en gang, det var ikke noe problem for meg. Anonymkode: 5df0d...7ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:35 #5 Del Skrevet fredag kl 17:35 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Min ble lagt på nyfødtintensiven etter fødsel og de innførte smukk uten at vi var klar over det, og ungen fikk mat på sonde de første dagene. Tydeligvis ingen problemer med å innføre det tidlig når de gjør det der Anonymkode: b9049...c7f AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min lå også på nyfødtintensiv, der fikk han smokk med en gang, det var ikke noe problem for meg. Anonymkode: 5df0d...7ca Men fikk ungen til å die av puppen etter innføringen da? Anonymkode: 00430...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:10 #6 Del Skrevet fredag kl 19:10 Min lå i intensiv lysbehandling fra han var to dager gammel, og ble gitt smokk. Han fikk også MME i tillegg til morsmelk, fordi han veide 2,2 kg da han ble født. Da vi dro hjem fra sykehuset etter 8 dager ammet jeg først og ga flaske etterpå, men etter to dager hjemme var vi over på fullamming. Det gikk kjempefint, han hadde altså da fått både smokk, flaske, sprøyte, kopp og bryst. Anonymkode: d2899...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:13 #7 Del Skrevet lørdag kl 00:13 Hvilken type smokk gir de på sykehuset? Anonymkode: 00430...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:30 #8 Del Skrevet lørdag kl 00:30 To av mine fikk smokk på barsel. Ene diet greit, den andre ikke men det skyldes at han var dysmatur så han ble matet med nebb og skje i tillegg til amming. Anonymkode: 28744...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 03:44 #9 Del Skrevet lørdag kl 03:44 Ja Anonymkode: 865c4...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:45 #10 Del Skrevet lørdag kl 06:45 Fikk smokk på barsel (av meg), hang likevel fast i puppen. Anonymkode: bb1a9...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet lørdag kl 06:54 #11 Del Skrevet lørdag kl 06:54 (endret) Har 3 barn og vi ga smokk når jeg hadde fått i gang ammingen og de hadde bra sugetak og drakk gode måltider. Husker ikke helt men kanskje etter 4 dager eller sånn. Kan hende det var dag 3 også 🤔 Fullammet og det gikk helt fint selv om de fikk smokk relativt tidlig. Pumpet og ga flaske i ny og ne fra 1 mnd alder. Ingen av dem nektet flaske eller var "sugeforvirret". Endret lørdag kl 06:56 av Sniff76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaCeSø Skrevet lørdag kl 06:54 #12 Del Skrevet lørdag kl 06:54 Eldste frøkna fikk smokk på dag 8, da nektet ho den, og ble en såkalt "klistremerkebaby", veldig slitsomt. Gutten fikk smokk da han var noen timer gammel på nyfødtintensiven, og ammingen gikk veldig fint med en gang og ammer fortsatt litt nå som han er 1 år, og har aldri vært noen problemer med det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:01 #13 Del Skrevet lørdag kl 07:01 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvilken type smokk gir de på sykehuset? Anonymkode: 00430...267 Hvis det er på nyfødt intensiv gir vi ofte en smokk som heter jollypop. Disse er spesialdesignet for å brukes sammen med Cpap og har en god og rund form på sutten 😊 Hilsen sykepleier på NFI Anonymkode: 3fb6e...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:01 #14 Del Skrevet lørdag kl 07:01 Her fikk begge smokk på barsel av pleierne. Eldste tok smok. Yngste tok ikke Anonymkode: 8b517...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:40 #15 Del Skrevet lørdag kl 07:40 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvis det er på nyfødt intensiv gir vi ofte en smokk som heter jollypop. Disse er spesialdesignet for å brukes sammen med Cpap og har en god og rund form på sutten 😊 Hilsen sykepleier på NFI Anonymkode: 3fb6e...2a7 Takk!:) Ligner de på Bibs sine runde/kirsebærformede? Anonymkode: 00430...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:18 #16 Del Skrevet lørdag kl 08:18 min kommer ikke til og få det siden det er større sjanse for og få kjeve tenner Anonymkode: 3a3da...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:22 #17 Del Skrevet lørdag kl 08:22 Dropp smokk. Den er ikke nødvendig. Anonymkode: 24d21...908 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:27 #18 Del Skrevet lørdag kl 08:27 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Takk!:) Ligner de på Bibs sine runde/kirsebærformede? Anonymkode: 00430...267 De ser slik ut 😊 Anonymkode: 3fb6e...2a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:31 #19 Del Skrevet lørdag kl 08:31 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men fikk ungen til å die av puppen etter innføringen da? Anonymkode: 00430...267 Det var ikke noe problem for vår del. Anonymkode: 5df0d...7ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:34 #20 Del Skrevet lørdag kl 08:34 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dropp smokk. Den er ikke nødvendig. Anonymkode: 24d21...908 Jo det er høyest nødvendig når ungen henger på pumpen bokstavelig talt hele døgnet i flere år. Anonymkode: 00430...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå