Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lyst å farge blitt blekede(blonde) hår brunt. Hva er det man må ta hensyn til for å ikke få grønnlig hår eller noe sånt?

Bruke en aske brun eller en gyllen brun?

Help anyone! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet (endret)

slettet - leste feil, trodde det sto fra brunt hår til blondt

Endret av GrønnSky
Gjest Gjest
Skrevet

Pass på at det er rødskjær i fargen, hvis ikke blir det fort grønt ja husker jeg fra min tidligste ungdom. Vi hadde i tillegg kobberrør i dusjen. Fyttirakkern som jeg så ut. Helgrønn.

Skrevet

Ikke bruk askebrun, det blir grått eller grønt skjær av det. Du må nok dessuten belage deg på at du kan trenge to omganger med farging.

Skrevet

ville aldri gjort det hjemme, velg en frisør.

fargen på håret ditt har mye å si for hva slags nyanser det bør være i den andre fargen.

fargen på deg ellers, har også noe å si for hvilke bruntoner du kommer til å se bra ut med og ikke. dette ser en frisør mye bedre en du gjør, om du ikke er trent i den slags.

Skrevet

Håper du har tenkt over dette.

Sikkert fint de første to ukene, men så blir fargen blassere, og den blonde etterveksten begynner å komme fram.

Og DET er ikke fint! Omtrent det verste jeg ser!

Gjest Gjest
Skrevet
Håper du har tenkt over dette.

Sikkert fint de første to ukene, men så blir fargen blassere, og den blonde etterveksten begynner å komme fram.

Og DET er ikke fint! Omtrent det verste jeg ser!

Tviler på at jeg får blond ettervekst da jeg har naturlig mørkebrunt hår. Hehe...

(trådstarter her)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil altså gå tilbake til min naturlige farge sånn ca...

Jeg har nå bleket hår. Ikke ultrableket, men det er blondt liksom.

Har hørt skrekkhistorier med folk som har fått grønt hår når de har farget det mørkt. Ser fra svarene jeg har fått at dette gjelder om man velger askebrun.

Hm..men jeg vil liksom ikke ha sånn rødbrun farge på håret så vil liksom ikke velge rødbrun, eller gyllen brun. Men jeg har kanskje ikke noe valg?

og dere som anbefaler frisør, selvsagt vet jeg at det er best, men det er da lov å prøve å farge selv. Har farget det mye selv før men da hovedsakelig lysere. Gått kjempebra alltid.

Gjest Gjesta
Skrevet

Har hørt skrekkhistorier med folk som har fått grønt hår når de har farget det mørkt. Ser fra svarene jeg har fått at dette gjelder om man velger askebrun.

Hm..men jeg vil liksom ikke ha sånn rødbrun farge på håret så vil liksom ikke velge rødbrun, eller gyllen brun. Men jeg har kanskje ikke noe valg?

og dere som anbefaler frisør, selvsagt vet jeg at det er best, men det er da lov å prøve å farge selv. Har farget det mye selv før men da hovedsakelig lysere. Gått kjempebra alltid.

Hvis man går til en frisør, kan h*n forpigmentere håret, slik at det kan farges inn i en bruntone som ikke er rødlig, uten at håret blir grønt. Dette kan man knapt eksperimentere med hjemme.

Skrevet

og det finnes flere brunfarger som har røde pigmenter men som ikke er rødbrunt eller gyllent. ;)

jeg har farget underhåret + noen striper i overhåret mørkt.

er naturlig lys og måtte ha en brunfarge med rødtoner. jeg ser jo at den fargen jeg har nå har røde pigmenter, men det ser jeg fordi jeg ser det i ett litt annet lys en det andre ser det i. (badet)

det ser mer mørkt ut en rødbrunt for å si det slik, men er altså rødpigmenter nok til mitt lyse hår.

selvsagt er det lov å prøve selv, kanskje blir det bra, kanskje blir det helt feil. det værste som kan skje, er jo at det går helt feil, og at du må gå til frisøren for å rette det opp. det er vel kanskje enklere når det er farge du skal gjøre og ikke bleking.

men så er det hvordan du skal finne en brunfarge som har rødt i seg uten at den ser rød eller gyllen ut da.....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror faktisk at det skal gå bra så lenge jeg ikke bruker noe som det står askebrunt på. Har lest litt rundt på nettet.

Alle brunfarger har rødt i seg, men ask har mest blå pigmenter visst nok.

Så jeg velger nok bare en ren brun farge, uten ask og uten gyllent

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har farget håret brunt en gang, og er opprinnelig blond, men jeg gjorde hos frisøren i to eller tre intervaller

• 2 år senere...
Gjest Nyfarget ;P
Skrevet

Jeg farga nettopp håret brunt. Har bleika det i noen år nå.. kjøpte bare to bokser på hennes og maurits. Ingen problem å gjøre det hjemme! Men som flere har sagt her, så bør det være litt rødt i fargen. I og med at rødt balanserer det grønne. Men det behøves ikke vises :)

Jeg ble hvertfall kjempefornøyd med resultatet! Absolutt ikke noe grønnskjær ;)

Skrevet

Ei venninne som har hatt bleket hår i lang tid, farget håret brunt med en farge som het Tobacco. Det ble nydelig!

Skrevet

Jeg hadde kommunegrått hår som var farget blondt, men ville har mørke brunt hår. Jeg brukte Nutrisse Cream 40, resultatet ble kjempebra! Svak rødskjær i håret. :)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

jeg har farget håret mitt i alle slags farger i flere år nå. men d siste året har jeg nøyd meg med blondt. jeg har originalt rød skjær i håret mitt naturlig, men for noen dager siden fant jeg ut at jeg ville ha brune striper i d blonde håret. d ble bra! jeg gjorde d selv.. men venninna mi sier at hu syns hu ser litt grønn-skjær, hu tror d vil bli mer og mer grønnt for hver gang jeg farger d og steker meg i sola...

nå syns jeg jeg begynner å se biiittebittelitt grønn skjær jeg også!!! blir d værre over tid? pga vasking av hår og sol osv.. hva kan jeg evt gjøre?

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

jeg skrev feil i innlegget mitt.. hu sier d blir mer grønt for hver gang jeg *vasker* håret.. (d står farger istede for vasker*

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_marianne_*
Skrevet

jeg har bleika håret mitt i en 3 år nå.. i dag skulle jeg farge det tilbake til min naturlige farge som er lysebrun..gjorde dette hoss frisør..resultatet ble et skrekksalg, det ble blågrønt.. begynte seriøst og grine, så i morgen må jeg bleike det igjenn :)

Skrevet

CeNedra: Vet du hvilket merke på fargingen hun brukte når hun farget håret med Tobacco? Blir det en mellombrun farge?

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_Beth_*
Skrevet

Hei hei =) kjøp dæ en forpigmentering som wella har. finn den på vita bl.a.

Den kan være litt rødlig,eller sånn mellombrun m varmt i. Du skal bare vaske den inn i håret. å skylle. føn håret også har du i den fargen du vil ha.

Faktisk kan du bruke en mini color(toner) for når du forpigmenterer

håret vil ikkje toninga vaskes bort,å bli daff med en gang =)

Hva hos frisøren den siste gangen nu å fikk i en minicolor,slit ingenting på håret.

Men må friskes opp av å tel. Good luck ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...