AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Hei. Tenker å kjøpe moonboon da vi har en snart 2 mnd gammel baby med kolikk. Hun vil kun sove i bæresele eller i vogn på trilletur. Har lest at noen bruker carrier i moonboon. Hvorfor det? Ser at man kan kjøpe avstiverbunn, hva er hensikten med den? Hvor lenge brukte du din? Kan man bruke den både dag og natt? Hva er forskjellen på disse bunnene som ser ut som en kasse og de som ser ut som hengekøyer? Er den lett å pakke sammen og ta med bort på besøk? Tar den mye plass i bilen? Tenkte å kjøpe uten stativ og henge i taket. Får nok foreldre til å henge krok i taket så vi kan ta den med på besøk. Anonymkode: d654e...d60
AnonymBruker Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai Har du prøvd den? Hvis ikke kan det være lurt å leie en først for å se om hun liker den i det hele tatt. Ville leid den i ca to uker så hun får tid til å venne seg til den. Finnes mange på finn.no som leier ut. Vår sønn likte den sånn middels, ville ut etter 15-20 min. Ikke vits å kjøpe for oss. Avstiverbunn brukes for litt større baby (i hengekøya). Lett å pakke sammen, ja. Anonymkode: f2e73...98a
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Vi har leid en med hengevugge. Syns babyen ligger som en potetsekk oppi der (2 mnd gammel baby). Har bare leid den for en uke, skulle jeg kjøpt ville jeg kjøpt med flat bunn. Jeg har prøvd å legge bærebag (Najell) inni, men syns ikke jeg får til det på en forsvarlig måte. Tenkte det hadde vært kjekt for å kunne flytte babyen over i vogna hvis jeg skulle ut mens babyen sover i moonboon. Min baby sover kun med sterk stimuli (bæresele, sovne på puppen og av og til i vogn på trilletur). Med moonboon har jeg fått mulighet til å ta 1-2 dupper i den så jeg f.eks. kan ta en dusj på morgenen. Det er fint det altså. Men babyen roer seg ikke i moonboon på kvelden. Det er dessverre ikke nødvendigvis en magisk quick fix. Den tar ikke mye plass i bilen. Den skal brukes under oppsyn og har timer som gjør at den stopper etter to timer. Anonymkode: a7e62...c3c
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai Ingen av mine barn har sovet i moonboon 😓 Trodde det var en magisk quick fix da jeg kjøpe med førstemann, men ikke alle barn som liker tydeligvis. Men mine babyer har ikke sovet i vogn heller, kun sovet med konstant kroppskontakt med meg. Ville leid og prøvd før jeg kjøpte! Anonymkode: 1f162...ab6
AnonymBruker Skrevet 9. mai #5 Skrevet 9. mai Den med flat bunn er trygg å bruke uten tilsyn (om natten f.eks), å babyen kan bruke den i stede for sprinkelseng. Den slyngevuggen kan ikke brukes som en fast soveplass og da må du hele tiden passe på. Vi gikk fra å måtte bysse og ha baby på brystet hele tiden, til å kunne sove 10 timer om natten med bare 1 oppvåkning😍 Anonymkode: f7fdf...7e9
AnonymBruker Skrevet 9. mai #6 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har leid en med hengevugge. Syns babyen ligger som en potetsekk oppi der (2 mnd gammel baby). Har bare leid den for en uke, skulle jeg kjøpt ville jeg kjøpt med flat bunn. Jeg har prøvd å legge bærebag (Najell) inni, men syns ikke jeg får til det på en forsvarlig måte. Tenkte det hadde vært kjekt for å kunne flytte babyen over i vogna hvis jeg skulle ut mens babyen sover i moonboon. Min baby sover kun med sterk stimuli (bæresele, sovne på puppen og av og til i vogn på trilletur). Med moonboon har jeg fått mulighet til å ta 1-2 dupper i den så jeg f.eks. kan ta en dusj på morgenen. Det er fint det altså. Men babyen roer seg ikke i moonboon på kvelden. Det er dessverre ikke nødvendigvis en magisk quick fix. Den tar ikke mye plass i bilen. Den skal brukes under oppsyn og har timer som gjør at den stopper etter to timer. Anonymkode: a7e62...c3c Jeg har brukt sleepcarrier fra Najell oppi hele tiden, veldig kjekt å f.eks. kunne ta med seg baby uten at den våkner når vi skal legg oss eller ut på trilletur (da den også passer i vogna). Ikke hatt noen problem med å få den til å ligge forsvarlig i hengekøya, men selvfølgelig da uten madrassen oppi. Har du prøvd uten den? Anonymkode: 56a7e...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå