Gå til innhold

Gudmor til min konfirmant ble irritert over at han bruker litt av gaven på rap konsert.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Å være gudmor i dag er jo ikke slik som i gamle dager, da man lovte at man skulle oppdra barnet i kristen tro, i tilfelle foreldrene døde.

Hun tilbød seg selv siden hun har vært min nabo de siste 30 årene, og siden hun var så engasjert i sønnen min da han var liten, var ofte barnevakt og tok han med på kino, sa jeg ja.

Hennes tro og synspunkter er ikke noe som har vært tydelig de årene jeg har kjent henne.

Ts

Anonymkode: 9db81...27d

Nå ble jeg nysgjerrig på hvor gammel gutten var da han ble døpt. Hun ble valgt til gudmor etter at hun ofte var barnevakt og tok ham med på kino?

Anonymkode: 38fc2...618

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller beste minnene jeg har fra min ungdomstid et de fantastiske konsertopplevelsene. Å være dedikert fan og få oppleve helten på scenen er helt magisk. Jeg hørte også på artister med tvilsomme tekster, men la omtrent ikke merke til hva de sang. Jeg var opptatt av basslinjer og beats.

Jeg fikk et smykke til min konfirmasjon som jeg aldri har brukt. Skulle heller hatt en konsertbillett, som ville bidratt  til god livskvalitet. Smykket har gitt meg niks og nada. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om hun har et poeng eller ei, hun har ikke øremerket gaven. Og man kan gi en gave som ikke er penger om man ønsker at gaven er "fornuftig". Jeg syns ikke konsert er ufornuftig. Det er en opplevelse. 

Jeg går ut i fra at konfirmanten vet at pengene er hans, og at hvis de skal vare eller han ønsker noe som koster en del, så må han spare. Det er lærdom i dette også. Tuller han penger bort kan han kanskje ikke spare like mye i feks EK eller til bruk under studier.

Anonymkode: 7e04e...88a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er helt på jordet ! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde blitt skuffet dersom mitt barn brukte konfirmasjonspenger til fjas og ikke forstod nytten av å spare til fks førerkort, bsu, folkehøgskole e. l.  

Anonymkode: fd3f1...447

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gudmor kan ikke legge føringer for hva guttens konfirmasjonspenger skal gå til. Lurer dog på hva slags aldersgrense det er på Kamelen-konserten. Han opptrer vel ikke for ungdommer? Er det konsert på en ungdomsklubb? 

Anonymkode: 8bb27...59e

Under 18 år konsert.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå ble jeg nysgjerrig på hvor gammel gutten var da han ble døpt. Hun ble valgt til gudmor etter at hun ofte var barnevakt og tok ham med på kino?

Anonymkode: 38fc2...618

Han tok voksendåp før konfirmasjonen, fordi hans venner skulle konfirmere seg i kirken, og da ønsket ikke han å skille seg ut.

Da han var liten og ikke døpt enda, var hun mye barnevakt og tok han på kino.

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye penger er det snakk om her egentlig? 
Avtal ett beløp til «tull og fanteri», resten sette av til studier el. 
Gutten må selv få bestemme hva han vil tulle bort avtalt beløp til. 
Regner med dere har normalt verdisyn. 
Gudmor må passe sine egne saker.

Anonymkode: 94e86...78f

Han fikk 2000,- av gudmoren og billetten koster rundt 500,- og så ønsket han å kjøpe litt dyrere klær enn han vanligvis får, så 4000,- i tillegg til billetten går til "tull og tøys".

Resten blir spart (30 000,-)

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gudmor kan ikke legge føringer for hva guttens konfirmasjonspenger skal gå til. Lurer dog på hva slags aldersgrense det er på Kamelen-konserten. Han opptrer vel ikke for ungdommer? Er det konsert på en ungdomsklubb? 

Anonymkode: 8bb27...59e

Det er "under 18" konsert, men han kommer inn på vanlig konsert også hvis han går sammen med en voksen, og det er avklart på forhånd med arrangørene.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han fikk 2000,- av gudmoren og billetten koster rundt 500,- og så ønsket han å kjøpe litt dyrere klær enn han vanligvis får, så 4000,- i tillegg til billetten går til "tull og tøys".

Ts

De 500,- til billetten kunne han vel spart opp selv, eller ønsket seg i bursdagsgave eller lignende av dere.. Syns det er tullete å bruke av konfirmasjons pengene på det, ja. 

Anonymkode: d042b...c31

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for ei dame…..

Etter at Kamelen la ut video av en av de tiltalte i gruppevoldtektssak fikk han en HØY STJERNE i boka mi. Ikke like høy stjerne om han faktisk deltok på grovt ran- men den ble han frikjent for. 

Til tross for at dommerne trodde på henne, så gikk de faen meg for frifinnelse: 

https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/bertine-saken

Anywho, konsertopplevelser og kultur er supert å bruke penger på. Hadde glatt gitt gavekort på konserter jeg, sålenge det ikke var nynazistisk eller rasistisk. 

La kiddo ha det gøy på kulturopplevelse. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde blitt skuffet dersom mitt barn brukte konfirmasjonspenger til fjas og ikke forstod nytten av å spare til fks førerkort, bsu, folkehøgskole e. l.  

Men da må du ØREMERKE pengene.

»Skal gå til feks BSU, x, y, z». 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, gudmor er på jordet! Men jeg skjønner hvordan hun tenker. Dog, hun har ingenting med hva konfirmanten bruker pengene sine på. 

Kamelen er mye mer enn bare en fyr som har gjort noe kriminelt. Er voksne folk virkelig så lite reflekterte? 

Anonymkode: 779f0...975

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som en av kamelens naboer så ler jeg så godt av alle fordommene i denne tråden. Jada, han gjør og har gjort mye dumt. Men det er mye image som han lever på for å ha noe å skrive om og for å holde seg kjent. Han er litt for glad i fart og elsker å hate på politiet 😂 men alt i alt er han en ufattelig hyggelig kar som er jordnær, ganske så morsom og som jobber hardt i en ganske så normal jobb. Han rehabiliterer leiligheter, går tur med de nydelige hundene sine og nyter hva livet har å by på. 

Anonymkode: df6fe...96d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, gudmor er på jordet! Men jeg skjønner hvordan hun tenker. Dog, hun har ingenting med hva konfirmanten bruker pengene sine på. 

Kamelen er mye mer enn bare en fyr som har gjort noe kriminelt. Er voksne folk virkelig så lite reflekterte? 

Anonymkode: 779f0...975

Ja dessverre så er godt voksne folk så lite reflekterte, og det eneste de har hørt om artisten er det han gjorde for flere år siden.

At han lever et normalt liv med rehabilitering av boliger og tjener gode penger på det, er liksom ikke viktig.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (9 timer siden):

Men da må du ØREMERKE pengene.

»Skal gå til feks BSU, x, y, z». 

Nei. Jeg oppdrar ungen så den får økonomisk sans og er i stand til å ta gode avgjørelser selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ts

Herregud, hvorfor lager dere problemer av ingenting ? Hvis han har spart 30.000,- av konfirmasjonspengene så er det jo bare å si at pengene fra Gudmor er blant de 30.000,- og pengene til konsertbillett er fra noen andre. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Når det gjelder Kamelen så holder jeg med gudmor, hvis noen av mine hadde begynt høre på Kamelen eller blitt interessert i den søppelkulturen som slike artister fremmer så hadde jeg blitt bekymret.

Anonymkode: a10fd...3ac

Men uansett har jo ikke gudmor noe med det. En gave er en gave, konfirmanten må få gjøre det hen vil med pengene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Raven.Writingdesk skrev (20 minutter siden):

Herregud, hvorfor lager dere problemer av ingenting ? Hvis han har spart 30.000,- av konfirmasjonspengene så er det jo bare å si at pengene fra Gudmor er blant de 30.000,- og pengene til konsertbillett er fra noen andre. 

Hun hadde spurt gutten i går hva han skulle bruke "hennes" penger på, og da hadde han sagt at han skulle på konsert.

Det var slik det begynte...

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La gutten din kose seg uten dårlig samvittighet, når min konfirmerte seg så fikk han bruke 15000kr av de pengene han fikk til å rett og slett det han ville.
Samme gjorde mine tantebarn, denne gudmoren er på viddene. 

Anonymkode: e68e4...a99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...