AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Min sønn elsker hip hop/rap og hører på Kamelen, Travis Scott, Drake, Keanu West ol. Til konfirmasjonen fikk han penger fra sin gudmor, og ønsker å bruke noe av det på konsert med Kamelen. For meg er det selvfølgelig greit, men gudmor (som er en eldre venninne av meg, er religiøs, litt bedreviter og skeptisk av seg), sa at hun ble skuffet over valget hans. Hun ramset opp hvor forferdelig denne artisten er, og er ikke oppdatert i det hele tatt, men det er ikke mulig å diskutere med henne. Giver kan ikke blande seg inn i hva pengene går til, selv om både han og vi sa i fjor at de skulle settes på sparekonto og ikke brukes på "tøv og tull". Sønnen min har kjøpt billett og det var etter kjøpet at hun fikk vite om det, og ble veldig lei seg/irritert på meg som mor. Hun er helt på jordet sant? Anonymkode: 9db81...27d
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Både ja og nei. Pengene er hans, så han kan bruke dem på det han ønsker. Samtidig har hun et poeng. Jeg ville aldri ha støttet en artist som har sittet i fengsel for vold og kriminalitet. Anonymkode: 451c5...fb6 17 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai Når det gjelder Kamelen så holder jeg med gudmor, hvis noen av mine hadde begynt høre på Kamelen eller blitt interessert i den søppelkulturen som slike artister fremmer så hadde jeg blitt bekymret. Anonymkode: a10fd...3ac 10 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai #5 Skrevet 9. mai Ja. Hun er på jordet. Men hvorfor i alle dager valgte du en gudmor med så ulike verdier som dine? Anonymkode: 4e33e...1bf 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #6 Skrevet 9. mai I hennes hode var det en gave med føringer basert på hva hun mente var fornuftig bruk av pengene - for alle andre er hun helt på viddene da man ikke normalt sett gir gaver med føringer for bruken.. Anonymkode: ec6e3...574 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #7 Skrevet 9. mai Enig i gudmor. Kamelen er synden på jord. Har du lyst å lede konfirmanten inn i synden når han nettopp er blitt konfirmert? Anonymkode: 10a7c...ddd 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #8 Skrevet 9. mai Synes det er synd når ungdommen sløser bort konfirmasjonspengene på tull. Slike ting kan man jobbe for å unne seg. Her har barna satt disse pengene i fond og brukt de til egenkapital ved sitt første boligkjøp. Det blir ofte en betydelig sum og gjør at de har mulighet til å komme greit inn på boligmarkedet når det er aktuelt. Anonymkode: 34206...e1c 5 4
nordlending Skrevet 9. mai #9 Skrevet 9. mai Kan dere ikke bare si at det ikke er hennes gave billetten ble betalt med? Eller var hun den eneste som gav han penger? 9 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai #10 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Min sønn elsker hip hop/rap og hører på Kamelen, Travis Scott, Drake, Keanu West ol. Til konfirmasjonen fikk han penger fra sin gudmor, og ønsker å bruke noe av det på konsert med Kamelen. For meg er det selvfølgelig greit, men gudmor (som er en eldre venninne av meg, er religiøs, litt bedreviter og skeptisk av seg), sa at hun ble skuffet over valget hans. Hun ramset opp hvor forferdelig denne artisten er, og er ikke oppdatert i det hele tatt, men det er ikke mulig å diskutere med henne. Giver kan ikke blande seg inn i hva pengene går til, selv om både han og vi sa i fjor at de skulle settes på sparekonto og ikke brukes på "tøv og tull". Sønnen min har kjøpt billett og det var etter kjøpet at hun fikk vite om det, og ble veldig lei seg/irritert på meg som mor. Hun er helt på jordet sant? Anonymkode: 9db81...27d Hun bør være glad og sitte stille i båten, de pengene min nevø fikk til konfen brukte han senere på en stor og stygg tattis over hele ryggen. Anonymkode: fc85c...ad9 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #11 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Både ja og nei. Pengene er hans, så han kan bruke dem på det han ønsker. Samtidig har hun et poeng. Jeg ville aldri ha støttet en artist som har sittet i fengsel for vold og kriminalitet. Anonymkode: 451c5...fb6 Hvis man har den tankegangen, er det mange artister man ikke kan støtte. Ts Anonymkode: 9db81...27d 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai #12 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja. Hun er på jordet. Men hvorfor i alle dager valgte du en gudmor med så ulike verdier som dine? Anonymkode: 4e33e...1bf Å være gudmor i dag er jo ikke slik som i gamle dager, da man lovte at man skulle oppdra barnet i kristen tro, i tilfelle foreldrene døde. Hun tilbød seg selv siden hun har vært min nabo de siste 30 årene, og siden hun var så engasjert i sønnen min da han var liten, var ofte barnevakt og tok han med på kino, sa jeg ja. Hennes tro og synspunkter er ikke noe som har vært tydelig de årene jeg har kjent henne. Ts Anonymkode: 9db81...27d
AnonymBruker Skrevet 9. mai #13 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Enig i gudmor. Kamelen er synden på jord. Har du lyst å lede konfirmanten inn i synden når han nettopp er blitt konfirmert? Anonymkode: 10a7c...ddd Du tuller? Ts Anonymkode: 9db81...27d
Raven.Writingdesk Skrevet 9. mai #14 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du tuller? Ts Anonymkode: 9db81...27d Fikk han bare pengegave fra en person? 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #15 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Min sønn elsker hip hop/rap og hører på Kamelen, Travis Scott, Drake, Keanu West ol. Til konfirmasjonen fikk han penger fra sin gudmor, og ønsker å bruke noe av det på konsert med Kamelen. For meg er det selvfølgelig greit, men gudmor (som er en eldre venninne av meg, er religiøs, litt bedreviter og skeptisk av seg), sa at hun ble skuffet over valget hans. Hun ramset opp hvor forferdelig denne artisten er, og er ikke oppdatert i det hele tatt, men det er ikke mulig å diskutere med henne. Giver kan ikke blande seg inn i hva pengene går til, selv om både han og vi sa i fjor at de skulle settes på sparekonto og ikke brukes på "tøv og tull". Sønnen min har kjøpt billett og det var etter kjøpet at hun fikk vite om det, og ble veldig lei seg/irritert på meg som mor. Hun er helt på jordet sant? Anonymkode: 9db81...27d Hun er helt på jordet, med mindre det var til en Drake konsert. Alle vet han må gå på en K Dot konsert istedet. Drake er trash. Og hvem er Keanu West Hilsen K53 Anonymkode: 507aa...b04 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #16 Skrevet 9. mai Vel. Hun har jo rett. Det er helt lov å bli skuffet, akkurat som hun kunne blitt om ungen digget et annet fullstendig forkastelig menneske. Men gave er gave, han kan gjøre hva han vil. Anonymkode: 1cee0...9cc 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #17 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Enig i gudmor. Kamelen er synden på jord. Har du lyst å lede konfirmanten inn i synden når han nettopp er blitt konfirmert? Anonymkode: 10a7c...ddd Kamelen lager ræva musikk. Men synden på denne jorden? 50-tallet ringte Anonymkode: 507aa...b04 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #18 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Enig i gudmor. Kamelen er synden på jord. Har du lyst å lede konfirmanten inn i synden når han nettopp er blitt konfirmert? Anonymkode: 10a7c...ddd 🤦🏻♀️ Anonymkode: 1df32...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #19 Skrevet 9. mai Gudmor kan ikke legge føringer for hva guttens konfirmasjonspenger skal gå til. Lurer dog på hva slags aldersgrense det er på Kamelen-konserten. Han opptrer vel ikke for ungdommer? Er det konsert på en ungdomsklubb? Anonymkode: 8bb27...59e
AnonymBruker Skrevet 9. mai #20 Skrevet 9. mai Hvor mye penger er det snakk om her egentlig? Avtal ett beløp til «tull og fanteri», resten sette av til studier el. Gutten må selv få bestemme hva han vil tulle bort avtalt beløp til. Regner med dere har normalt verdisyn. Gudmor må passe sine egne saker. Anonymkode: 94e86...78f 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå