AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Viser til gjespe-tråden. Blir overrasket over hvor mange som synes slike familie-selskaper er dønn kjedelige og uinteressante. Tenker dere det samme når dere arrangerer egne selskaper for egne barn? At gjestene deres kommer kun i selskapet for at de må og ikke for at de synes det er koselig? At de kjeder seg hos dere? Så trist. Anonymkode: 76bfb...f33 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai Nei, jeg synes bursdager til nieser og nevøer er veldig kjekke. Både fordi jeg liker mine nevøer og nieser, men også fordi da får jeg sjanse til å møte resten av familien min. Anonymkode: 73be7...9ac 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Nei, jeg synes det er hyggelig. Selv om det er mannens nieser og nevøer vi stort sett feirer; mine bor for langt unna. Hos oss så er dette store familiemiddager som alltid er hyggelige samlinger. Selv før vi fikk egne barn så synes jeg dette var hyggelig. Nå er det ekstra hyggelig fordi våre små barn elsker sine kusiner og fettere og ser sånn opp til dem. Så da er det kos for hele familien med sånne middager. Anonymkode: eb2b5...6b1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai Synes bare det er så rart at flere skriver at det ikke er rart at folk gjesper i sånne selskaper, for de er jo dønn kjedelige. For en lei innstilling. Da er du ikke så veldig hengiven familien din. Anonymkode: 76bfb...f33 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #6 Skrevet 9. mai Tja, kommer helt an på. Kjedelig om jeg blir satt til å leke med barna, men helt greit å møte familie. Anonymkode: 526c0...25a 3 1
Stor pike Skrevet 9. mai #7 Skrevet 9. mai Jeg synes det er hyggelig. Familien samles og det er alltid trivelig. 1
Kålrota Skrevet 9. mai #8 Skrevet 9. mai Absolutt ikke, vi deltar i bursdager med glede. Fint å se familen og fint å feire nieser/nevøer på begge sider. Vi har en hel haug, så det er ganske ofte selskap. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #9 Skrevet 9. mai I vår familie gleder vi voksne oss også til barnebursdager. Det er jo kjempekoselig. Men så hjelper det at jeg har fin familie og fine svigerfamilier. Anonymkode: 85232...2c6 2
Luckiness Skrevet 9. mai #10 Skrevet 9. mai Synes det er hyggelig jeg. Både å samles som voksne og prate, og å få vært med barna.
AnonymBruker Skrevet 9. mai #11 Skrevet 9. mai Jeg synes det er koselig, men på mannens side har jeg en svigerinne som snakker hull i hodet på meg. Jeg tuller ikke når jeg sier at hun setter seg på en måte som gjør at jeg ikke kommer meg løs, og der sitter jeg... og hun snakker og snakker og snakker! Hun er snill og velmenende men jeg får jo ikke snakket med noen andre? Pluss at jeg blir sliten i hodet... Anonymkode: bcd0c...f82
MarianneE Skrevet 9. mai #12 Skrevet 9. mai Kjempe koselig, ser på tantebarna som nesten mine egne og er oppriktig sjokkert over holdningene enkelte her inne har til nieser og nevøer. 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #13 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er koselig, men på mannens side har jeg en svigerinne som snakker hull i hodet på meg. Jeg tuller ikke når jeg sier at hun setter seg på en måte som gjør at jeg ikke kommer meg løs, og der sitter jeg... og hun snakker og snakker og snakker! Hun er snill og velmenende men jeg får jo ikke snakket med noen andre? Pluss at jeg blir sliten i hodet... Anonymkode: bcd0c...f82 Da unnskylder du deg med at du må på toalettet/hente en kopp kaffe også går du og setter deg hos noen andre når du kommer tilbake. Anonymkode: 73be7...9ac 1 1
Brunello Skrevet 9. mai #14 Skrevet 9. mai Hyggelig å møtes. Men må si det er bedre når det dreier seg om store barn og ungdommer, slik at det blir fokus på prat og ikke barn. 4 1
sommerkroppen Skrevet 9. mai #15 Skrevet 9. mai Ja jeg synes også det var trist å lese i den andre tråden. Og det slo meg også, om de som synes sånt er kjedelig, har tenkt på at andre synes det samme når de holder selskap. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #16 Skrevet 9. mai Jeg er litt både og til familieselskap. I min familie har jeg ikke vært vant til sånne stive familieselskap som noen absolutt skal ha. Da jeg var sammen med eksen hatet jeg å dra i familieselskap til hans familie. Ble aldri godtatt der og det var stivt og krav til hvordan man skulle være. Med nåværende samboer synes jeg alltid at det er hyggelig. Folk er avslappet og hyggelige, og jeg føler ikke på noe press eller krav om hvordan jeg må være der. Jeg har ikke noen nieser eller nevøer enda, men tipper at det blir hyggelig å dra i bursdagsselskap når jeg får det. Anonymkode: e49ec...cba
AnonymBruker Skrevet 9. mai #17 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Viser til gjespe-tråden. Blir overrasket over hvor mange som synes slike familie-selskaper er dønn kjedelige og uinteressante. Tenker dere det samme når dere arrangerer egne selskaper for egne barn? At gjestene deres kommer kun i selskapet for at de må og ikke for at de synes det er koselig? At de kjeder seg hos dere? Så trist. Anonymkode: 76bfb...f33 Jeg synes det er et ork å både dra i disse selskapene og ha dem selv. Handler ikke om å mislike familien, men at det er totalt uinteressant å sitte og tørrprate med de som ikke er ens nærmeste, f eks min brors svigerfamilie. Alle prater bare om overfladiske temaer, naturlig nok, når det er flere man ikke er i familie med. Jeg foretrekker små forsamlinger og personlige samtaleemner. Og så er det jævlig mange slike selskaper gjennom et år, særlig når voksne folk i familien insisterer på å feire seg selv hver bidige gang i tillegg til at de har barn vi feirer. Misliker også å ha gjester selv, synes det er mye styr med å ordne i stand til selskap. Man må vaske grundig overalt og lage både mat og kaker. Og så blir folk i flere timer. Er mye mer glad i mer uformelle settinger, f eks at bare ei venninne kommer en kveld. Anonymkode: 7d9c9...a58 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai #18 Skrevet 9. mai Kjeder meg? Nei. Er det gøy? Nja… mye skrik, mye bråk, litt for mye for min del 😅 Jeg koser meg i familieselskap, men blir fort overstimulert av all skrikingen og bråket 😅 og det er «kun» 4 barn tilstede ved disse feiringene 😅 En grunn for at jeg ikke har egne barn, tror ikke jeg ville taklet all bråket konstant hjemme. Anonymkode: 009d1...8aa
AnonymBruker Skrevet 9. mai #19 Skrevet 9. mai Stort sett veldig hyggelig. Unntaket er én nevø, fordi familien til svigerinna mi er usedvanlig klein og det stort sett bare er oss der fra min side av slekta. Anonymkode: f9cee...299
AnonymBruker Skrevet 9. mai #20 Skrevet 9. mai Det er utrolig kjedelig, og en lidelse også på andre måter. Liker å bruke tid med dem. Men ikke i disse familieselskapene. Særlig irriterende at hvert barn må ha sitt selskap, i stedet for å slå sammen litt... Anonymkode: 12ade...1f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå