Gå til innhold

Barn på 2,5 år som visste hvem Jesus var uten å ha snakket om det før.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle finne frem en video på YouTube og kom over en annen kort video med bilder av Jesus. Ikke noe snakking på videon, så navnet Jesus ble ikke nevnt. Spilte bare av noen sekunder da jeg trykket feil på den, men sønnen min sa da- det er Jesus. 

Jeg ble litt undrende og lurte på hvordan han kunne vite det. De har ikke snakket om og vist bilder av Jesus i barnehagen, da de fokuserte på påskeharen på han sin avdelingi påsken. Og vi har aldri pratet om eller vist han Jesus hjemme. Vi har heller ingen annen troende familie som har snakket om det. 

Har noen andre opplevd dette? Kanskje en litt rar tråd, men jeg lurer så på hvordan han kunne vite det. 

Anonymkode: 632e9...d57

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er snurring. Utrolig hva barna får med seg. Eller ikke. Min sønn hadde gått på søndagsskole i to år og aldri hørt om de to bud... Så da måtte mor, sånn cirka halvkristen undervise i det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (1 minutt siden):

Det der er snurring. Utrolig hva barna får med seg. Eller ikke. Min sønn hadde gått på søndagsskole i to år og aldri hørt om de to bud... Så da måtte mor, sånn cirka halvkristen undervise i det. 

Du er ikke halvkristen. Du er en femtedelskristen hvis du bare vet om de to bud 😉

Anonymkode: 768b8...b60

• Liker 14
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (1 time siden):

Halvkristen og sender barnet på søndagsskole? 

Anonymkode: 03cd8...2d3

AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (1 time siden):

To bud? Eller ti bud? Om det er to bud, hva er de? 😅

Anonymkode: 637b8...89c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke halvkristen. Du er en femtedelskristen hvis du bare vet om de to bud 😉

Anonymkode: 768b8...b60

De TI bud 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (Akkurat nå):

De TI bud 😂

😂

Anonymkode: 637b8...89c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Halvkristen og sender barnet på søndagsskole? 

Anonymkode: 03cd8...2d3

Jepp. Gikk på søndagsskole selv. 

Giftet meg i kirken, og døpte sønnen. Søndagsskolen var kanskje et halvslapt forsøk på å følge opp dåpen. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok sett bilder i en eller annen sammenheng, enten i bhg eller andre steder. 

Ett sted må han jo ha fått det med seg, - og hva med i jula? Da er det jo mye snakk om Jesus og ihvertfall i kirka om han har vært der noengang.

Anonymkode: d6287...fb3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende han har det fra jula, ja. Det var et ord vi prøvde å lære datteren vår da hun var ett. Husker ikke i farta hva det var. Det var et ord for en ganske spesiell ting. Hun ville bare ikke si det, og etterhvert gadd vi ikke bruke noe mer tid på det. Men litt etter 2-årsdagen begynte hun plutselig å bruke ordet. Så det hadde ligget "der inne" ganske lenge før det kom ut. 

Anonymkode: 6a0f9...012

AnonymBruker
Skrevet

det er vel ingen som vet hvordan jesus faktisk så ut?  Så barnet har vel fått sett noen bilder av en mann med langt hår i kjortel, da.

Det er neppe den hellige ånd som har fortalt ham noe på YouTube forestiller guds sønn. 

Anonymkode: 6a1a0...cc9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd lignende

Farfar til samboer døde nesten 10 år før barnet ble født. Det er ingen som har bilder av han fremme, men samboer ønsket å ha et bestemt bilde. Da barnet var 3 år så fikk jeg det fremkalt uten å si noe til noen. Ingen hadde snakket noe om dette bildet i ettertid, det tok tid før det ble hengt opp. Så sier barnet "det er pappa til farfar." 

Anonymkode: 4fd99...96a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at barn er mer åpne for det guddommelige enn oss voksne.

"La barna komme til meg, for Guds rike hører slike til."

Anonymkode: 5e574...abd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om de ikke har hatt Jesus som tema i barnehagen, så kan andre barn prate om det. Vet vår datter lekte jesusbarnet. Kanskje de har bøker om Jesus. Ellers kan noe komme fra tv hvis ikkje dere har full kontroll hver gang barnet ser på noe. 

Selv om jeg tror jeg ikke har snakket om Jesus med barnet, så kan jeg ikke huske alle samtaler. 

Anonymkode: efca7...0ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig barnehagen. Hvis hun ikke har begynt å se på Supernytt eller noe. Men det er vel litt i tidligste laget.

Anonymkode: a3bcd...511

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg tror at barn er mer åpne for det guddommelige enn oss voksne.

"La barna komme til meg, for Guds rike hører slike til."

Anonymkode: 5e574...abd

Klart. De er jo barn. Desto større grunn til å lære de kritisk tenkning og vente med religiøs indoktrinering til de blir voksne. 

Anonymkode: a3bcd...511

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du vite hva de pratet om før jul? Var de i gudstjeneste?

Anonymkode: 151c7...cdd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har vel sett det på TV eller i en bok eller hørt om det i barnehagen før jul. Barn plukker opp mye rart, noen ganger kan de ha sett noe 1 gang og huske det lenge.

Anonymkode: d8f0c...265

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...