Gå til innhold

Gjøre laminat blank?

Anbefalte innlegg

Gjest synseren
Skrevet

Når jeg vasker laminaten med vann og grønnsåpe blir den ikke blank. Er det noen som har et godt tips til hvordan jeg kan få den blank og fin?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Laminaten min blir hvertfall blank og fin når jeg vasker med vann og ajax (veldig lite ajax - tar heller litt ekstra på kluten rett på evt. flekker)

Skrevet

Ikke bruk grønnsåpe! Da legger det seg en fetthinne oppå. Bruk syntetisk vaskemiddel , som Ajax. Men Zalo går også veldig bra!

Gjest gjesta
Skrevet
Ikke bruk grønnsåpe! Da legger det seg en fetthinne oppå. Bruk syntetisk vaskemiddel , som Ajax. Men Zalo går også veldig bra!

Hiver meg på denne.

ALDRI grønnsåpe.

Skrevet

Jeg har begynt å bruke et vaskemiddel som er spesielt for parket og laminat. Den heter Parkett og laminatRent, og merket er Pledge. De har den i de fleste dagligvarebutikker. Min laminat blir blank, og det lukter friskt og godt.

Skrevet

Grønnsåpe har et begrenset bruksområde. Vet fra reklame at Langmoen parkett anbefaler Krystal Grønnsåpe. Gammelt, lakkert tregulv (som mange som bor i gamle bygårder har) skal man derimot ikke bruke grønnsåpe på.... Det har jeg blitt fortalt av en gulvsliper.

Prøv alltid å bruke Svanemerkede produkter. Da vet dere at produktene holder god kvalitet samtidig som at hensynet til deres egen helse og miljøet blir ivaretatt. Ajax er Svanemerket.

Gjest synseren
Skrevet

Takk for tips medsøstre! Nå har jeg godt grunnlag til å vurdere hva jeg skal bruke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...