Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kutter dere 100%? Altså ikke kake eller is i bursdag, konfirmasjon eller 17.mai? 

Og helger, hvor partner og barn spiser dessert eller godteri?

Anonymkode: 5811a...abc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså.... om man skal kutte sukker helt, så må man jo kutte over hele linja...

Eller mener du de som har kuttet sukker i hverdagen sin?

Anonymkode: 67d4a...307

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke si 100 % fordi jeg kan en sjelden gang tillate meg en is på f.eks 17 mai. Men i hverdagen så er det helt borte, spiser ikke lørdagsgodt osv. 

Anonymkode: 01afe...1a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har diabetes og har kuttet stort sett alt. Unner meg et kakestykke i bursdager og det blir sikkert en is 17. mai, men ikke ellers. 

Anonymkode: 64223...ac4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg kan ikke si 100 % fordi jeg kan en sjelden gang tillate meg en is på f.eks 17 mai. Men i hverdagen så er det helt borte, spiser ikke lørdagsgodt osv. 

Hva unner du deg som er ditt snop/snacks?

Anonymkode: 79a76...337

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg spiser ingenting som er snop/snacks. Mellommåltid med f.eks tahini (evnt hummus hvis ikke på lavkarbo) med paprika eller andre grønnsaker å dippe i, ei neve ubehandlede nøtter. Har veldig lite behov for snacking når jeg spiser riktig. 

AnonymBruker
Skrevet

Drikker dere alkohol dere som har kuttet sukker? Vet mange blir ekstra sulten, eller får lyst på noe søtt ved inntak av alkohol. 🥃 🍷 🍸 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor må man ha noe? 

Jeg spiser lunsj og middag. Innimellom noe midt i mellom om jeg er sulten. 

Jeg kjenner ikke behovet for snacks, og mat som "Kos". Om godteskåla står fremme i påsken så frister det ikke. For jeg er jo ikke sulten. 

Anonymkode: b25c6...ef7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Drikker dere alkohol dere som har kuttet sukker? Vet mange blir ekstra sulten, eller får lyst på noe søtt ved inntak av alkohol. 🥃 🍷 🍸 

Nei.

Anonymkode: ba1ec...d64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg drikker vin til mat innimellom. Men det trigger ingenting. Og i alle fall ikke søtsug. 

Anonymkode: b25c6...ef7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har diabetes og har kuttet stort sett alt. Unner meg et kakestykke i bursdager og det blir sikkert en is 17. mai, men ikke ellers. 

Anonymkode: 64223...ac4

Samme her. Kuttet helt ut frukt og juice også, selvfølgelig. Og minst mulig karbohydrater, siden de omdannes til glukose/sukker i kroppen. Savnet mat med sukker en kort stund, så gikk det over. Gjør meg ingenting å se andre i familien spise det. Men savner fortsatt potetgull etter tre år uten 😂.

Anonymkode: faf17...c5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg kuttet alkohol først. Senere kuttet jeg sukker.

Havner ofte tilbake på sukkerkjøret dog, men merker enorm forskjell. Alt fra mer jevnt humør, går fra uren og ujevn pløsete hud som ser gammel ut til glasshud(!!!), kvalitetssøvn, all oppblåsthet forsvinner uansett hva jeg spiser, mørke ringer under øyene forsvinner helt. Hvis jeg holder meg unna sukker lenge nok, ser jeg også forskjell på hår og negler.

Fordelene er ekstremt mange, men så er det akkurat de dagene du nevner TS, som får meg tilbake. Jeg tenker "jeg skal bare ha dette kakestykket, det er tross alt bursdag/17 mai/konfirmasjon/jul" osv... Men så fort jeg har litt, begynner cravingen igjen.

Anonymkode: a8c8f...7c8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drikker ikke alkohol. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kutter dere 100%? Altså ikke kake eller is i bursdag, konfirmasjon eller 17.mai? 

Og helger, hvor partner og barn spiser dessert eller godteri?

Pga allergi kan jeg ekstremt sjeldent spise det som serveres hos andre, må lage selv om jeg skal ha noe. Så jeg er veldig vant til at mann og barn spiser noe jeg ikke kan spise.

Så du får se på det sånn, det går negativt utover kroppen og helsa mi om jeg spiser dette. 

Da går det over. 

Anonymkode: 004fa...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke alkohol generelt. 

Anonymkode: 004fa...8d6

Skrevet

Nei. Men drakk ikke før heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...