AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai SSB viser at 33 % av kvinner i alderen 20-25 år har fullført høyere utdanning, mot bare 17 % av menn – nesten dobbelt så mange. Siden høyere utdanning ofte gir bedre betalte jobber, vil kvinner trolig tjene mer enn menn og ta flere maktposisjoner i fremtiden. I 2024 var det 314 277 studenter i Norge, med 123 171 menn og 191 106 kvinner. I 2024 var 67,3 % av opptakene til jus (juridiske fag, rettsvitenskap, politiutdanning og toll) kvinner og over 70 % av medisinstudentene var kvinner i 2022. Siden høyere utdanning, spesielt i slike felt, ofte gir godt betalte jobber, vil kvinner trolig tjene mer enn menn og ta flere maktposisjoner enn menn i fremtiden. Kvinner kommer til å dominere de fleste av de beste jobbene i fremtiden – det er uunngåelig. Bare kom med kommentarer og innspill (men jeg har sagt mitt og kommer ikke til å svare). --- KILDER: Link1: https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-utdanning/sa-stor-er-utdanningsforskjellen-na-blitt-mellom-kvinner-og-menn-i-norge/2212524 Link2: Studenter i universitets- og høgskoleutdanning – SSB Link3: Bekymret over kjønnsforskjellen blant jusstudentene Link4: https://www.dagensmedisin.no/jobb-og-utdanning-utdanning/kjonnsgapet-blant-studiesokere-okte-over-70-prosent-kvinner-som-far-studere-medisin/119152 Anonymkode: 97e80...7b1
dsfw23r221 Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai TS her. Jeg vil legge til at de med høyere utdanning også stemmer mer, noe som vil øke makten til kvinnene demokratisk også. Kilde: https://www.khrono.no/folk-med-lang-utdanning-bruker-stemmeretten-mest/822748 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): SSB viser at 33 % av kvinner i alderen 20-25 år har fullført høyere utdanning, mot bare 17 % av menn – nesten dobbelt så mange. Siden høyere utdanning ofte gir bedre betalte jobber, vil kvinner trolig tjene mer enn menn og ta flere maktposisjoner i fremtiden. Anonymkode: 97e80...7b1 Og en sideeffekt av dette er at flere menn og kvinner blir single. Dette skjer allerede. Kvinner vil helst ha menn med utdanning og status. Når de selv sitter med dette så er plutselig færre menn interessante og kvinner klager over få aktuelle menn. Det har aldri vært så mange single i Oslo som nå. Konsekvensen av dette er at det fødes færre barn, Anonymkode: 4fc17...ceb 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Konsekvensen av dette er at det fødes færre barn, Anonymkode: 4fc17...ceb Da må det rett og slett gjøres mer attraktivt å føde barn, og legges bedre til rette for å kombinere jobb og barn. Anonymkode: 4f426...c77 13 3
Myrmica Skrevet 9. mai #5 Skrevet 9. mai Men så bra! Nå har menn så og si til alle tider vært i en sterkere posisjon enn kvinner når det gjelder utdanning, jobb, status og økonomi. At vi får en endring på det tror jeg ikke gjør noen ting. 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #6 Skrevet 9. mai Myrmica skrev (1 minutt siden): Men så bra! Nå har menn så og si til alle tider vært i en sterkere posisjon enn kvinner når det gjelder utdanning, jobb, status og økonomi. At vi får en endring på det tror jeg ikke gjør noen ting. Dette er fullstendig på bærtur. De mennene som hadde makt over kvinner før er stein dau for lenge siden, og samtidig er de kvinnene som ble "undertrykt" død for lenge siden de også. Det du driver med som mange andre fanatiske kvinnfolk er å overføre skylda på mennene i dagens samfunn, når fakta er at dagens kvinner er de heldigste som lever på denne delen av planeten Jorda samtidig som mennene faller kraftig utenfor samfunnet. Dette har resultert til at vi har fått mange sinte menn, og menn som stemmer i større og større grad på den radikaliserte høyresiden og det er naturlig når man ser slike som TS som skryter over at kvinner knuser menn på flere viktige samfunnsområder, og TS sitter og tror at menn kommer til å sitte stille og se på at dette skjer i enda større grad enn det allerede har skjedd så langt. Alle har sin tålegrense og det er allerede forferdelig at menn som trenger hjelp ofte møter et kommunalt eller offentlig-byråkratisk apparat - da inkludert helseapparatet også som er dominert av kvinner som ellers ser ned på menn som sliter med forakt. Du har ikke lyst å ende opp med et samfunn (og vi er dessverre på vei) der et flertall av menn konkluderer uformelt at staten er tatt over av manne-hatende hurper som ikke har noe annet i sikte enn å skade menn enda mer. Da har den staten mistet legitimiteten og menn vil krige mot den staten eller søke etter å de-konstruere den fullstendig, noe de gjør i USA. Du ser at det første Pro-Trump og Elon Musk går etter er offentlig ansatte, akademia og alt som har med høyere utdanning å gjøre. Anonymkode: 3b055...eba 4 1 1
NakenPanda Skrevet 9. mai #7 Skrevet 9. mai De aller fleste jobbene som du nevner er offentlige jobber og menn jobber i mye større grad i privat næringsliv hvor lønningene faktisk er høyere generelt, så tror det vil ta litt lengre tid en du tror. Vi er vel straks der hvor vi må kvotere inn menn på utdanninger på bekostning av kvinner, skal bli morsomt å observere dramaet når det skjer. 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #8 Skrevet 9. mai Veldig mange av utdanningene kvinner tar, er jo ganske dårlig betalte. Man tjener f.eks. mye mer som elektriker (vanlig mannsyrke, vgs-utdanning) enn som sykepleier eller førskolelærer (vanlige kvinneyrker, høyere utdanning). Flere yrker har jo sunket i både lønn og status etter at det ble flere kvinner i dem, f.eks. lærer. Anonymkode: 11863...395 2
Gyngehest Skrevet 9. mai #9 Skrevet 9. mai Kvinner jobber beinhardt for å fullføre høyere utdanning, og likevell er det menn som sitter i direktørstoler og styreposisjoner med makt, og som passer på å ha de høyeste lønningene selv.. 🙄 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #10 Skrevet 9. mai Isolert sett et ikke-problem, men jeg frykter at det vil medføre fødselstall ned mot 1 etterhvert. Selv de som får barn nå vil sannsynligvis oppleve at barnebarngenerasjonen i beste fall vil være halvparten så stor som sin egen, og det er med fødselstall på 1,4. Enten må flere endre på krav til partner, ellers vil vi dø ut relativt raskt. 45% av menn fra 1989-kullet har ikke barn enda, og nesten 30% av kvinnene. Disse begynner å bli gamle mtp. ev. barn. Anonymkode: 23bbd...bb1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #11 Skrevet 9. mai Forstår at du klager på ideen, det vi kvinner også har begybt å gjort når det primert har vært menn som har tjent mest og hatt alle de jobbene. Men hva er så galt med å prøve det litt? Vi har aldri hatt den verden før, og selv om menn sliter på skolen, det gjør også kvinner, er dere ikke undertrykt. Dere mangler ikke jobb fordi dere må være hjemme å føde og ikke får eie hjem eller bank konto alene, men må gifte dere med en kvinne for å eksistere som en voksen i verden. Vi har også veldig mye kriminalitet i verden med menn på toppen, kanakje har vi det med kvinner også å da er jeg selvsagt i mot det, men om dette er en løsning og utvanning av det probelmet, snakker leger overgriper pasienter og diverse, så er jo det kjempe bra. Er en kvinne uten høy utdanning, som heller ikke har lyst på en. Og som kjenner menn med lavere utdanning, i bra liv. Om menn har lyst, håper jeg de får til, om dette er et resultat av at mennesker tar sine andre veier eller at damene var objektivt smartere, er det også bedre for utviklingen av samfunnet, som vi ser nok en gang! Har tilbakegang i sin utvikling, å prøve noe nytt. Om deres reakjson er, nå burde ikke kvinner jobbe, da er dere så ekstreme og dumme at jeg tenker jo, noen som det skal aldri styre igjen. Anonymkode: c4e78...611 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #12 Skrevet 9. mai Ja, menn henger etter… På mange måter, blir færre og færre menn som er verdt å ikke være singel for. Anonymkode: 4c0e7...388
Nowayback Skrevet 9. mai #13 Skrevet 9. mai Regner med kvinnene tar hovedansvaret for forsvaret av Norge når det blir krig også, da.
AnonymBruker Skrevet 9. mai #14 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Isolert sett et ikke-problem, men jeg frykter at det vil medføre fødselstall ned mot 1 etterhvert. Selv de som får barn nå vil sannsynligvis oppleve at barnebarngenerasjonen i beste fall vil være halvparten så stor som sin egen, og det er med fødselstall på 1,4. Enten må flere endre på krav til partner, ellers vil vi dø ut relativt raskt. 45% av menn fra 1989-kullet har ikke barn enda, og nesten 30% av kvinnene. Disse begynner å bli gamle mtp. ev. barn. Anonymkode: 23bbd...bb1 Nå er jeg ei som ikke ønsker barn, selv i en posisjon med all tid i verden til å ha dem, foruten mann eller ønske om å ligge med noen jeg ikke liker. Er det så dumt? Skal dere ignorere alle som klager over at de ikke har råd til hus med plass for barn? Hvordan skal de klare å ha råd uten den utdanningen? Å det står, ferdige som 25 år. Er det så sinnsykt viktig for kvinner å måtte få barn før de har nytt noe som helst tid som en voksen? Hva er all hastverket? Må jorda være fyllt - to the rim? Vi er så mange, å det å være mange skaper også mye kriminalitet ser det ut til. Mange som bryr seg om at vi må føde masse barn og holde statistikken oppe virker også å være typen som ikke faktisk bryr seg om at livet skal være godt for dem som lever, har jeg merket. Om du er en av dem vet jeg ikke. Du vet ikke om mennene ønsker barn. Jeg tror ikke jec kjenner en eneste mann som har virkelig lyst på barn. Å når menn klager over dating, er det familie de klager mest om? Nei er ikke det vettø, klager over mangel på inpass i det uforpliktede sex markedet, å hvorfor skal kvinner som ønsker barn føle at det er så mye å hente i menn da? For meg som ikke ønsker barn, virker menn utifra samtaler, ut som en sjeldenhet når det kommer til en faktisk koslig kjæreste også fordi mange forstår så lite om livskvaliteten til individer. Det er av dem også, men jeg bekymrer meg ofte over tilstanden til menneskers mentalitet jevnt over. Vil noen skal få barn fordi de ønsker det, om mennesket hadde endt opp med å være 100 stykker på grunn av det, er jeg så radikal at jeg tenker ok da ble det sånn. De skal og må bestemme selv å få barn er ikke en dans på roser hverken unnfangelsen, bringe dem til livet eller ansvaret og livstilen du har ved å oppdra dem. Kjærligheten er fin, men alt det andre kommer til å være helt fryktelig om du ikke har lyst, spsielt overgrepet ved å måtte gå med en fødsel du ikke ønsker. Tortur. Anonymkode: c4e78...611 1
Majer Skrevet 9. mai #15 Skrevet 9. mai Synes hvert studie bør ha maks 66,66% av det ene kjønnet uavhengig av om det er menn eller kvinner. Jeg tenker det er helt greit om kvinner tjener mer enn menn, men det jeg har oppdaget er at mange kvinner med lang utdanning og godt betalte jobber velger menn i samme situasjon. Det forstår jeg ikke da det gir mer mening om en er mer hjemme med barna osv 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #16 Skrevet 9. mai Nowayback skrev (3 minutter siden): Regner med kvinnene tar hovedansvaret for forsvaret av Norge når det blir krig også, da. Det bør kkke bli krig, for ingen skal måtte dø over de hjerneskada lederne. Sorry, men vi har teknologi nå, hvorfor orker vi? Gi dem sparken, send dem til gran canaria, hva enn. Anonymkode: c4e78...611
Snok1 Skrevet 9. mai #17 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Og en sideeffekt av dette er at flere menn og kvinner blir single. Dette skjer allerede. Kvinner vil helst ha menn med utdanning og status. Når de selv sitter med dette så er plutselig færre menn interessante og kvinner klager over få aktuelle menn. Det har aldri vært så mange single i Oslo som nå. Konsekvensen av dette er at det fødes færre barn, Anonymkode: 4fc17...ceb Da må jo menn stramme seg opp og ta høyere utdanning og klatre opp til Pussy Heaven. Sterkere insentiv for å bli smart og produktiv finnes vel knapt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #18 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dette er fullstendig på bærtur. De mennene som hadde makt over kvinner før er stein dau for lenge siden, og samtidig er de kvinnene som ble "undertrykt" død for lenge siden de også. Det du driver med som mange andre fanatiske kvinnfolk er å overføre skylda på mennene i dagens samfunn, når fakta er at dagens kvinner er de heldigste som lever på denne delen av planeten Jorda samtidig som mennene faller kraftig utenfor samfunnet. Dette har resultert til at vi har fått mange sinte menn, og menn som stemmer i større og større grad på den radikaliserte høyresiden og det er naturlig når man ser slike som TS som skryter over at kvinner knuser menn på flere viktige samfunnsområder, og TS sitter og tror at menn kommer til å sitte stille og se på at dette skjer i enda større grad enn det allerede har skjedd så langt. Alle har sin tålegrense og det er allerede forferdelig at menn som trenger hjelp ofte møter et kommunalt eller offentlig-byråkratisk apparat - da inkludert helseapparatet også som er dominert av kvinner som ellers ser ned på menn som sliter med forakt. Du har ikke lyst å ende opp med et samfunn (og vi er dessverre på vei) der et flertall av menn konkluderer uformelt at staten er tatt over av manne-hatende hurper som ikke har noe annet i sikte enn å skade menn enda mer. Da har den staten mistet legitimiteten og menn vil krige mot den staten eller søke etter å de-konstruere den fullstendig, noe de gjør i USA. Du ser at det første Pro-Trump og Elon Musk går etter er offentlig ansatte, akademia og alt som har med høyere utdanning å gjøre. Anonymkode: 3b055...eba Vi er enda samme art som de menneskene. Å vi lever i en verden hvor mange er undertrygt, kidnapøet, solgt inn i ekteskap som barn. Så hva var poenget ditt igjen? Å vise oss at du ikke ser deg rundt eller reflekterer over hva som kan gå galt når det gjør? Se på afganistan. Hvorfor har jeg som norsk kvinne lest menn si at kvinner bør miste rettigheten i norge forde de ikke får sex? Trodde ikke det var mulig for menn å tenke dit nå når forfeerne er stein daue. Å ja.. det er kvinner som lever idag som ikke fikk gå i ski løp i norge for å være kvinne. Så det er liksom ikke denne ur fortellingen du tror det er. Begynn å tenk. Anonymkode: c4e78...611 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #19 Skrevet 9. mai Snok1 skrev (2 minutter siden): Da må jo menn stramme seg opp og ta høyere utdanning og klatre opp til Pussy Heaven. Sterkere insentiv for å bli smart og produktiv finnes vel knapt. Ironisk. Var det ikke og er det ikke på mange måter dick heaven akkurat nå? Snakker som om kvinner har all denne innbildte makten, mens det ikke stemmer. Dere vil ikke vi skal stå ved siden av det er det dette handler om. Selv om kvinner er smartere, så vil aldri menns ego tillate kvinner alene å styre. Å siden vi kvinner i større grad har empati og tilpasder oss på hyggelighetens grunnlag, hadde dere fått bli der om dere var greie. Å det er mange av dere. Sier ikke jeg liker eller stoler på alle kvinner, snakker gruppe da, så ble lott sexist, men det er du å. Anonymkode: c4e78...611
AnonymBruker Skrevet 9. mai #20 Skrevet 9. mai Det er ingen kvinner som nekter menn å fullføre høyere utdanning, så hva må til for at flere menn gjør det? Mulighetene finnes for gutta også. Anonymkode: 03026...ec9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå