AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:19 #1 Del Skrevet fredag kl 09:19 Det øker jo risikoen om man er tjukk, som jeg er. Gynekologen mente risikoen ikke er stor (uten å spørre om vekt). Er til behandling av pmdd og da vil ikke minipiller fungere mente hun. Ville du tatt sjansen om du var i min situasjon? Anonymkode: 0ee3e...64e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:26 #2 Del Skrevet fredag kl 09:26 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det øker jo risikoen om man er tjukk, som jeg er. Gynekologen mente risikoen ikke er stor (uten å spørre om vekt). Er til behandling av pmdd og da vil ikke minipiller fungere mente hun. Ville du tatt sjansen om du var i min situasjon? Anonymkode: 0ee3e...64e Med slite info, kan ingen Sivertsen ja eller nei. Gynekologen har nok et langt bredere både vurdeingsspen og erfaringsgrunnlag enn den lille infoen du gir i tråden her. Hvordan skal legfolk vite bedre enn en lege med spesialisering i gynekolog gi deg en vurdering her, mener du? Anonymkode: 4603a...7d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:27 #3 Del Skrevet fredag kl 09:27 Lytt til gynekolog, er deres fagområde. Anonymkode: 51b1e...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:37 #4 Del Skrevet fredag kl 11:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lytt til gynekolog, er deres fagområde. Anonymkode: 51b1e...bde Man skal ikke bare lytte til legene for de vet ikke alt. Nok av damer som får feil medisin og ikke blir hørt når de prater om bivirkninger. Sykdom som ikke blir tatt alvorlig for de mener det sitter i hodet. Alle bør sjekke ting opp selv men spesielt kvinner må gjøre sine egne undersøkelser. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det øker jo risikoen om man er tjukk, som jeg er. Gynekologen mente risikoen ikke er stor (uten å spørre om vekt). Er til behandling av pmdd og da vil ikke minipiller fungere mente hun. Ville du tatt sjansen om du var i min situasjon? Anonymkode: 0ee3e...64e Alle har økt risiko for blodpropp og slikt når man bruker det meste av slik prevensjon. De to jeg kjenner som har fått blodpropp av p-piller har vært slanke friske kvinner, man har aldri en garanti. Det du må spør deg når det gjelder all medisin du vurderer å ta er om er om det er verdt det? Selv så gikk jeg på Diane fordi jeg hadde PCOS, hadde ingen bivirkninger, de funket veldig bra, men de ble jo bannet en periode i Frankrike og England for det var så mange tilfeller av blodpropp. Anonymkode: 5f08b...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:37 #5 Del Skrevet fredag kl 11:37 Kondom. Null helserisiko😍 Anonymkode: 4df5c...795 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:42 #6 Del Skrevet fredag kl 11:42 Du kan be om en blodprøve som sjekker om du er disponert for blodpropp. Det får man gjerne etter at man får blodpropp så mulig du må gå privat for å få det, men det finnes. Anonymkode: 99451...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:44 #7 Del Skrevet fredag kl 11:44 P piller gav min venninne dobbeltsidig blodpropp i lungene. Dette sa de var mest sannsynlig årsak da hun fikk det. Selv fikk jeg høyt kolesterol av slanke sprøyte. Gikk av den og kolesterolet forble høyt. Så fikk jeg statiner for det. Og da fikk jeg diabetes. Stoppet på statiner og diabetes forsvant.. Så ingen mer medisiner på meg, annet enn østrogen fordi jeg manglet selv. Da fikk jeg brystkreft 😔 Anonymkode: 7c691...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet fredag kl 11:50 #8 Del Skrevet fredag kl 11:50 Det er større risiko med enkelte typer p-piller, så hadde vært veldig tydelig på det med lege/gynekolog. Blir selv veldig nedfor rett før jeg får mensen, men var en raging b'tch hele tiden da jeg gikk på p-piller. Så var ikke noe som fikset det for meg. Noen får livet sitt tilbake med å behandle med SSRI under lutealfasen, har det vært diskutert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet fredag kl 11:54 #9 Del Skrevet fredag kl 11:54 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kondom. Null helserisiko😍 Anonymkode: 4df5c...795 Det er ikke nødvendigvis (bare) prevensjon som er årsaken til at kvinner bruker p-piller. Risikoen for blodpropp pga. p-piller er generelt veldig lav med mindre du er i en risikogruppe. Risikoen er f.eks. mye høyere (selv om den fortsatt er lav) under graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:12 #10 Del Skrevet fredag kl 14:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kondom. Null helserisiko😍 Anonymkode: 4df5c...795 TS trenger ikke prevensjon. Hun trenger behandling av sin PMDD. Anonymkode: 5c300...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:23 #11 Del Skrevet fredag kl 14:23 Takk for svar dere! Jeg stoler på gynekologen og prøver. For å ha det sånn som jeg har det nå er ikke mulig lenger. Anonymkode: 0ee3e...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå