AnonymBruker Skrevet 9. mai #61 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Olga på 90 har jo mindre tid igjen i livet uansett enn min hund, så ja for meg kunne hun vike. Og helt ærlig, jeg driter også i Per på åtte år. Han er ikke mitt barn. Min hund ER min familie, og jeg ville valgt han over de aller fleste mennesker. Anonymkode: a3dc9...b11 Og vi andre driter faktisk i bikkja di også. Tror brorparten av befolkningen tok alltid ville ha prioritert å gi plassen til Olga på 90. Anonymkode: c23a3...052 22 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #62 Del Skrevet 9. mai No er det ikke nok rom for oss alle uansett. Kommunene har jo nedprioritert dette i flere ti år. Jeg har sagt til mine barn. Skjer det slik at det blir krig og man må i bomberom så ofrer jeg meg. Så kan dem dra. Så tar jeg hundene deres og håper på det beste. Anonymkode: 58ff0...b46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 9. mai #63 Del Skrevet 9. mai (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette stemmer ikke, førerhunder kan ikke nektes adgang. Anonymkode: a3dc9...b11 Nei, førerhunder skal med. Resten stemmer. Endret 9. mai av Rotemor 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #64 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Olga på 90 har jo mindre tid igjen i livet uansett enn min hund, så ja for meg kunne hun vike. Og helt ærlig, jeg driter også i Per på åtte år. Han er ikke mitt barn. Min hund ER min familie, og jeg ville valgt han over de aller fleste mennesker. Anonymkode: a3dc9...b11 Det er fint for deg. Men hunden har ikke noe å gjøre i bomberommet. Hadde det vært bombeangrep og jeg hadde sett din Fido i bomberommet hadde jeg pælmet den ut og sluppet inn Olga. Anonymkode: 7d709...3b7 23 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 9. mai #65 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er fint for deg. Men hunden har ikke noe å gjøre i bomberommet. Hadde det vært bombeangrep og jeg hadde sett din Fido i bomberommet hadde jeg pælmet den ut og sluppet inn Olga. Anonymkode: 7d709...3b7 Jeg og. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #66 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg hadde tatt med meg mine to, hva skal folk liksom gjøre? Det kommer ikke til å stå vakter utenfor hvis bombene regner ned, og folk kommer til å presse seg inn og ha nok med seg selv. Det er ulovlig å forlate dyr i farlige situasjoner, så da får man velge hvilken lov man vil bryte. Anonymkode: a3dc9...b11 Hva folk skal gjøre? Jeg hadde sagt ifra at hundene dine måtte ut. Hadde du nektet hadde jeg bedt deg om å gå. Hadde du fremdeles nektet hadde jeg fysisk kastet deg ut. hvorfor? Fordi mennesker går foran dyr. Dyr skal ikke oppta plassen til mennesker. Dyr skal heller ikke oppta ressursene til mennesker som mat og vann. hvorfor? Det har ingenting med å ikke ha hjerte eller kjærlighet for dyr å gjøre. Det har med logisk sans og overlevelse å gjøre. Et dyr kan faktisk hindre at et menneske ikke overlever, ikke bare på grunn av overnevnte ressurser, men også fordi mennesker kan være allergiske. Et dyr kan skape kaos og panikk. Et dyr kan hindre ro og orden fordi det er engstelig, redd, bjeffer, skriker osv. et dyr kan skape uhygieniske sanitære forhold. når områder evakueres SKAL MAN IKKE ta med dyrene sine. Det finnes andre grupper og organisasjoner man kan levere dyrene til og som samler inn dyrene. og ja, jeg har dyr selv. Dyr jeg elsker og som hjertet mitt hadde blødd for om jeg måtte evakuere barn og familie uten dyrene mine. Likevel har jeg rasjonell sans. så Jax jeg hadde antagelig fysisk kastet deg og brukt fysisk vold mot deg om du ikke hadde hørt på rasjonelle forklaringer. menneskeliv over dyreliv, så enkelt er det uansett hvor vondt det er. Så kan du velge selv om du vil evakueres uten dyrene dine eller om du vil la være å evakueres under hele tatt. Anonymkode: 8b3f3...057 8 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #67 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Olga på 90 har jo mindre tid igjen i livet uansett enn min hund, så ja for meg kunne hun vike. Og helt ærlig, jeg driter også i Per på åtte år. Han er ikke mitt barn. Min hund ER min familie, og jeg ville valgt han over de aller fleste mennesker. Anonymkode: a3dc9...b11 Mulig du driter i både Per (8) og Olga (90) men vi driter i bikkja di. Anonymkode: 75e83...169 10 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #68 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Olga på 90 har jo mindre tid igjen i livet uansett enn min hund, så ja for meg kunne hun vike. Og helt ærlig, jeg driter også i Per på åtte år. Han er ikke mitt barn. Min hund ER min familie, og jeg ville valgt han over de aller fleste mennesker. Anonymkode: a3dc9...b11 🤦🏼♀️ alltid sagt att hundeeiere er ett spesielt folkeslag, og der fikk jeg sannelig rett igjen gitt. 🙌🏻 Anonymkode: 2dc06...03d 16 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. mai #69 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Olga på 90 har jo mindre tid igjen i livet uansett enn min hund, så ja for meg kunne hun vike. Og helt ærlig, jeg driter også i Per på åtte år. Han er ikke mitt barn. Min hund ER min familie, og jeg ville valgt han over de aller fleste mennesker. Anonymkode: a3dc9...b11 Det der er en så vanvittig egoistisk tankegang at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne... Jeg tror ikke jeg er et spesielt altruistisk menneske, men som snart middelaldrende og barnløs ville jeg i en situasjon med mangel på plass i tilfluktsrom tenkt at et (hvilket som helst, ukjent) barn var viktigere enn meg på prioriteringslisten. Du ville uten skrupler latt et barn lide for hunden din? Virkelig? 10 2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #70 Del Skrevet 9. mai Daria skrev (2 minutter siden): Det der er en så vanvittig egoistisk tankegang at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne... Jeg tror ikke jeg er et spesielt altruistisk menneske, men som snart middelaldrende og barnløs ville jeg i en situasjon med mangel på plass i tilfluktsrom tenkt at et (hvilket som helst, ukjent) barn var viktigere enn meg på prioriteringslisten. Du ville uten skrupler latt et barn lide for hunden din? Virkelig? Nå ville ikke jeg tatt med meg den hypotetiske hunden min til et tilfluktsrom uansett, men bare for å kommentere det siste du skriver - ja, hunden min er viktigere for meg enn både Per og Olga. De er totalt irrelevante mennesker som har null betydning i livet mitt. Anonymkode: 93158...e20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #71 Del Skrevet 9. mai Jeg skal ihvertfall ta med meg oksen min Tore (den store) og slangen Snella 🐍 Regner med at det automatisk blir plass når vi kommer. Anonymkode: 5ac47...c0d 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #72 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde tatt med meg mine to, hva skal folk liksom gjøre? Det kommer ikke til å stå vakter utenfor hvis bombene regner ned, og folk kommer til å presse seg inn og ha nok med seg selv. Det er ulovlig å forlate dyr i farlige situasjoner, så da får man velge hvilken lov man vil bryte. Anonymkode: a3dc9...b11 Hvor skal hundene dine gjøre fra seg? Anonymkode: 3a80e...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #73 Del Skrevet 9. mai Det er kjipt at det ikke er mulig å ta med kjæledyr i tilfluktsrom. Det er også en selvfølge at det ikke er mulig å ta med kjæledyr i tilfluktsrom. I en nødsituasjon vil alltid mennesker prioriteres over dyr. Om det begynner å brenne her sørger jeg selvsagt for å få ut jentungen og meg selv først. Katten får jeg hanke med meg hvis det er mulig/trygt. Så vidt jeg har greid å finne ut er det ikke offentlig tilfluktsrom i nærheten, så da får vi barrikadene oss i kjellergangen uten vindu - sammen med katten - og håpe på det beste. Vi bor heldigvis på et mindre tettsted uten mål av særlig interesse. Anonymkode: 31cb9...e2b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #74 Del Skrevet 9. mai Det er jo ikke i nærheten av å være nok plass til Norges befolkning i tilfluktsrom rundtomkring, så det er vel ikke akkurat noe å bekymre seg så veldig for? Jeg bor langt fra nærmeste tilfluktsrom, så jeg får nå bare sitte her sammen med hundene mine🙃 Anonymkode: ebc81...e19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #75 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Olga på 90 har jo mindre tid igjen i livet uansett enn min hund, så ja for meg kunne hun vike. Og helt ærlig, jeg driter også i Per på åtte år. Han er ikke mitt barn. Min hund ER min familie, og jeg ville valgt han over de aller fleste mennesker. Anonymkode: a3dc9...b11 Hvis det skulle bli krig og vi må søke tilfluktsrom så vil jo ikke lenger prioriteringene være hvem som er viktig for deg spesifikt, det vil være å holde liv i og videreføre mennesker. Jeg vil regne med at det kommer til å være vakter ved tilfluktsrommene i tilfelle noe skulle skje, og de vil neppe bry seg om at lille Gneldre på 8 år er redd for fyrverkeri og er som sønnen din. Velger du å melde deg ut fra pliktene til samfunnet, så har du heller ikke rett på samfunnet sine goder, så da får du heller holde deg hjemme og finne en eller annen kjeller å være i. Anonymkode: af431...084 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 9. mai #76 Del Skrevet 9. mai (endret) AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Olga på 90 har jo mindre tid igjen i livet uansett enn min hund, så ja for meg kunne hun vike. Og helt ærlig, jeg driter også i Per på åtte år. Han er ikke mitt barn. Min hund ER min familie, og jeg ville valgt han over de aller fleste mennesker. Anonymkode: a3dc9...b11 Dette var en beundringsverdig kraftfull begrunnelse for at vi trenger overordnede myndigheter som prioriterer. Jeg ser for meg en menneskemengde som krangler foran inngangen til tilfluktsrommet mens bombene faller. Alle taper. På innsiden finner vi bonden Tor(47) og buskapen hans. Endret 9. mai av Snok1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 9. mai #77 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): 🤦🏼♀️ alltid sagt att hundeeiere er ett spesielt folkeslag, og der fikk jeg sannelig rett igjen gitt. 🙌🏻 Anonymkode: 2dc06...03d De er motbydelige, har ingen kontakt med sånne. 🤢 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #78 Del Skrevet 9. mai Snok1 skrev (2 minutter siden): Dette var en beundringsverdig kraftfull begrunnelse for at vi trenger overordnede myndigheter som prioriterer. Jeg ser for meg en menneskemengde som krangler foran inngangen til tilfluktsrommet mens bombene faller. Alle taper. Jeg hadde i så fall ikke vært den som sto og kranglet. Jeg hadde hatt min 5-kilos hund på armen og satt meg på min tildelte plass uten noe mer om og men. Så kunne dere andre stått utenfor og hylt og krangla om plasser. Dessuten igjen, som tidligere påpekt, det ER ikke forbudt å ha hunder i bomberom. Førerhunder har adgang. Så alle argumenter om hygiene og allergi faller bort. Vi har uansett ikke nok bomberom til menneskene i Norge, rundt 60% av oss vil uansett stå utenfor. Hvis man skal begynne å velge ut hvem eller hva som har høyest verdi blir vi stående lenge og diskutere. I en slik situasjon vil det oppstå kaos, og førstemann til mølla. Har noen da med seg hund er det ikke mulig å krangle på dette, dørene er allerede lukket og bombene faller. Anonymkode: a3dc9...b11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #79 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): 🤦🏼♀️ alltid sagt att hundeeiere er ett spesielt folkeslag, og der fikk jeg sannelig rett igjen gitt. 🙌🏻 Anonymkode: 2dc06...03d Dette er bare en av mange hundeeiere, de fleste av oss tenker ikke slik, alvorlig talt. Anonymkode: 1ffa8...bf3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 9. mai #80 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nå ville ikke jeg tatt med meg den hypotetiske hunden min til et tilfluktsrom uansett, men bare for å kommentere det siste du skriver - ja, hunden min er viktigere for meg enn både Per og Olga. De er totalt irrelevante mennesker som har null betydning i livet mitt. Anonymkode: 93158...e20 Så du har ingen anelse om hva medmenneske betyr? Bare bikkja4ever liksom? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå