Gå til innhold

At hunder ikke får være med i tilfluktsrommet ved krig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ryddet for nedsettende innhold,samt svar til dette.

Chantielle mod.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Kittykat skrev (På 12.5.2025 den 18.12):

Jeg kommer til å nekte å forlate kattene våre, hvis noe skulle skje. Jeg kommer ikke til å overlate kattene til seg selv. Kattene våre er innekatter og hadde ikke klart seg selv ute. Får vi ikke komme inn i et bomberom uten kjæledyr, så får det gå som det går. Da får vi heller dra andre steder, som f eks hytten til svigermor og mannen hennes, hvis den fremdeles står da, vel og merke, Og man skal heller ikke overlate dyr til seg selv i farlige situasjoner. Det var for en stund siden et opprop om å tillate dyr i bomberom i Norge. Jeg håper det skjer og at når man bygger nye bomberom f eks, tar dette med i beregningen. For mange så er faktisk kjæledyr som familie, og det er faktisk umulig for de å velge mellom familien og kjæledyr, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Det er kun plass i bomberom til noen få. Du trenger ikke frykte for at du må nekte å gå dit, ingen kommer til å tvinge deg til ett valg, kun du selv. 

Anonymkode: c457f...410

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var jo litt av et survival of the fittest prosjekt. 
halve kg dør gjerne sammen med katta og bikkja, resten prøver og holde seg i live for og kjempe for mennesker, landet og neste generasjon . 

Anonymkode: 7916d...25d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kittykat skrev (På 12.5.2025 den 18.12):

Jeg kommer til å nekte å forlate kattene våre, hvis noe skulle skje. Jeg kommer ikke til å overlate kattene til seg selv. Kattene våre er innekatter og hadde ikke klart seg selv ute. Får vi ikke komme inn i et bomberom uten kjæledyr, så får det gå som det går. Da får vi heller dra andre steder, som f eks hytten til svigermor og mannen hennes, hvis den fremdeles står da, vel og merke, Og man skal heller ikke overlate dyr til seg selv i farlige situasjoner. Det var for en stund siden et opprop om å tillate dyr i bomberom i Norge. Jeg håper det skjer og at når man bygger nye bomberom f eks, tar dette med i beregningen. For mange så er faktisk kjæledyr som familie, og det er faktisk umulig for de å velge mellom familien og kjæledyr, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Når huset ditt er bomba og taket og veggene borte, er kattene dine fortsatt innekatter? 

ja, og bo på en hytte med en kjeller er jo et alternativ, men du kan jo reise dit etter at flyalarmen har gått? Selv har jeg hund og katt og ingen barn, så de er jo familien min. Allikevel synes jeg det er helt sjukt at folk som har barn synes det er vanskelig og velge mellom ungen og dyret. Ja, hadde valgt nevøen min eller naboungene framfor katten. Er det katten som skal ta vare på meg når jeg blir gammel, som skal betale skatt og som skal ut i krigen og forsvare  landet? 

kommentarene her er helt spinnville, det er litt vanskelig og forstå at det bare er 80 år siden vi var i krig , for det virker som det er så fjernt fra folk. 

Anonymkode: 7916d...25d

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg har en katt som blir overøst av kjærlighet og kos til daglig hadde jeg ikke hatt problemer med å etterlate den. Det hadde vært vondt, men valget hadde vært latterlig enkelt: mennesker før dyr! De eneste jeg muligens hadde vært lite villig til å la slippe inn i tilfluktsrommet er de som mener at hunden deres skal gå foran andre sine barn. Det er jaggu meg verste sort!

Anonymkode: c897a...b38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2025 den 15.16):

Forståelig! Hva med oss som er redd hund eller har allergi? 

Anonymkode: e0626...a40

Dere kan bli hjemme. Tilfluktsrom er heldigvis frivillig.

Anonymkode: 93158...e20

AnonymBruker
Skrevet

Leser at mange ikke går uten hunden eller katten sin,da er det vel plass til alle oss andre snart?

Anonymkode: fdd38...e97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...