AnonymBruker Skrevet 9. mai #21 Skrevet 9. mai Hadde sendt man og unger i bomberommet og blitt igjen ute med hundene mine. Det er ikke dilemma engang, hadde ikke kunne leve videre hvis jeg viste jeg hadde forlatt de alene der ute. De er ikke redde for smell, så type trussel hadde avgjort om vi ble hjemme eller fant et parkeringshus eller lignende som tåler mer. Anonymkode: 756f6...9f7 6 2
Liljerød Skrevet 9. mai #22 Skrevet 9. mai Jeg går heller ikke inn i tilfluktsrom uten hunden, da finner jeg et annet sted. Det får gå som det går. 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #23 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det selvsagt, så lenge det ikke fører til at mennesker ikke får plass? Anonymkode: a4fc5...ff4 Én enkelt hund tar kanskje ikke opp plassen til ett menneske, men om mange tar med hundene sine, så vil jo det føre til at noen mennesker ikke får plass. Når vi vet at det ikke er plass til alle mennesker så er det en selvfølge at dyr ikke kan være med. Anonymkode: 0d65b...0b4 10 5
17.11 Skrevet 9. mai #24 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde tatt seg ut med en hel haug med hunder som driter og lukter og man kanskje skal sitte i det bomberommet med den luften i en uke? Anonymkode: 7d709...3b7 Tilfluktsrommene er ikke laget for flere dagers opphold, det er snakk om noen timer. Når det er sagt har jeg full forståelse for at man ikke kan prioritere kjæledyr, vi som har dyr må finne andre løsninger. Jeg trøster meg med at det uansett ikke er plass til alle menneskene der inne, noen må bli utenfor uansett, så jeg satser på å gjemme meg i kjelleren med bikkja. 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai #25 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tror ikke mennesker også driter i løpet av den uka? Anonymkode: 93158...e20 De setter seg på et toalett og driter. Skyller så ned. Hva gjør hundene? Anonymkode: 7d709...3b7 12 3
Rotemor Skrevet 9. mai #26 Skrevet 9. mai Da får man bli hjemme med hunden sin. Tilfluktsrom er valgfritt. 13 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai Populært innlegg #27 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Leste akkurat den saken på VG, med den lille hunden min på fanget, og instinktet mitt sa med én gang at om ikke hunden min får komme inn i et bomberom, kommer ikke jeg inn heller. Sender mann og barn inn i sikkerhet, og så får jeg og hunden prøve å finne beskyttelse et annet sted. Hunden min er pelsbabyen min, finnes ikke noe levende vesen jeg har mer kontakt med enn med henne. Anonymkode: 0617a...a9b Dette er jo bare sykt! Har du mer kontakt med bikkja enn med mannen din og barna dine??? Anonymkode: 15ac3...7e2 30 27
AnonymBruker Skrevet 9. mai #28 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor er det selvsagt, så lenge det ikke fører til at mennesker ikke får plass? Anonymkode: a4fc5...ff4 fordi vi har kun bomberom nok til 40% av befolkningen.. jeg vil selvsagt ha med hesten min.. Men et sted må liksom grensene gå.. Anonymkode: 49a06...c93 8 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai #29 Skrevet 9. mai mommyaka skrev (14 minutter siden): Vel om.det er barna mine eller hunden min går barna først. Om det er barna dine eller hunden min går også barna dine først. Anonymkode: 07bf2...72f 21 15 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai #30 Skrevet 9. mai Tror vel helt ærlig ikke at hundene kommer til å ha det noe bedre i et tilfluktsrom, det er vel beregnet rundt en halv kvadratmeter ca for hver person. Det er trangt, varmt og høylytt, så ingen hunder kommer til å klare seg bra der inne uansett. Det er jo ikke sånn at du kan si til hunden "hysj, vi skal bare være her noen timer". Bedre å la dem være ute tenker jeg, men så er jo det også en problemstilling jeg slipper å forholde meg til siden det ikke er noen tilfluktsrom her jeg bor også, kanskje jeg hadde tenkt annerledes om det var jeg som måtte gi slipp på hunden min? Anonymkode: af431...084 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai #31 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er jo bare sykt! Har du mer kontakt med bikkja enn med mannen din og barna dine??? Anonymkode: 15ac3...7e2 Fysisk kontakt, ja. Jeg er hjemmeværende, mann er på jobb, tenåringer fyker rundt på skole og aktiviteter. Skaffet meg hund nettopp fordi jeg var så mye alene da barna ble selvstendige ungdommer og mannen jobber langt over 100%. Anonymkode: 0617a...a9b 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #32 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det skjærer meg i hjertet. Min lille hund og mange andre er redde for lyder som fyrverkeri eller spenning ved bygging i nabolaget. Min hun blir turkis redd, og kommer da stadig for p være tett, tett inntil oss mennesker. Og så skal vi la dem være igjen når bombene hagler? Anonymkode: a4fc5...ff4 Min familie har kraftig allergi mot hund og katt osv, og dette gjelder mange. Mange barn vet ofte ikke at de er allergiske engang før de blir eksponert. VIl det da være mange dyr sammen med dem i ett mindre tilfluktsrom over en god del timer så kan det bli kritisk. Vil du ikke forlate dem så må du lage det ett alternativt privet, f.eks. i eget hjem. At folk blir prioritert før dyr når det ikke er tilfluktsrom til alle en gang synes jeg er en helt korrekt prioritering! Anonymkode: c23a3...052 19 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai #33 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde sendt man og unger i bomberommet og blitt igjen ute med hundene mine. Det er ikke dilemma engang, hadde ikke kunne leve videre hvis jeg viste jeg hadde forlatt de alene der ute. De er ikke redde for smell, så type trussel hadde avgjort om vi ble hjemme eller fant et parkeringshus eller lignende som tåler mer. Anonymkode: 756f6...9f7 Så det er bedre at ungene dine blir morløse? Beklager, men klarer ikke helt og se den.. Anonymkode: 7a24b...75a 29 13
AnonymBruker Skrevet 9. mai #34 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Leste akkurat den saken på VG, med den lille hunden min på fanget, og instinktet mitt sa med én gang at om ikke hunden min får komme inn i et bomberom, kommer ikke jeg inn heller. Sender mann og barn inn i sikkerhet, og så får jeg og hunden prøve å finne beskyttelse et annet sted. Hunden min er pelsbabyen min, finnes ikke noe levende vesen jeg har mer kontakt med enn med henne. Anonymkode: 0617a...a9b Samma her. Jeg forlater ikke min mest lojale kompis. Så feig er jeg ikke. Her på tråden hører jeg mye folk jeg ikke hadde stolt på under en krig. Meg -meg - meg... Anonymkode: d728f...061 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai #35 Skrevet 9. mai mommyaka skrev (17 minutter siden): Vel om.det er barna mine eller hunden min går barna først. For mange folk så ER hunden barna... For mange vil det være et umulig valg å sette en hund igjen alene og redd! Og ikke alle med hunder har barn... For mange vil dette være som å sette igjen et barn alene og redd. Anonymkode: fb71b...562 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #36 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De setter seg på et toalett og driter. Skyller så ned. Hva gjør hundene? Anonymkode: 7d709...3b7 Har du noensinne vært i et tilfluktsrom? Anonymkode: 93158...e20 15 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #37 Skrevet 9. mai Hvis valget står mellom barna mine og dyret mitt, er valget enkelt. Jeg hadde valgt barna mine, uansett. Jeg hadde valgt naboens barn også før dyra mine. Dyr er tilpasningsdyktige, og de fleste hadde klart å søke tilflukt på egenhånd. Selvfølgelig må dyra bli igjen. Og jeg synes for øvrig det er ganske sjukt å velge å bli igjen med dyra sine og risikere at barna dine blir mor-/farløs for at dyra ikke skal bli igjen alene. Sier jo noe om prioriteringene dine… Anonymkode: b2af6...de8 24 2 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai #38 Skrevet 9. mai Vi har ikke tilfluktsrom i Norge. Jonas synes det er bedre å gi pengene til det "grønne" skiftet og EU. Anonymkode: 3108d...523 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #39 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det er bedre at ungene dine blir morløse? Beklager, men klarer ikke helt og se den.. Anonymkode: 7a24b...75a Det blir et dilemma uansett! Selvfølgelig ønsker en ikke barna sine foreldreløse! Men, for mange så er hunden som et barn. Uansett, å leve med at du har forlatt en hund du elsker - og som stoler på deg - alene, sulten, skadet og redd, vil på mange måter føles som om du har valgt noen av barna dine, men du fikk ikke ta med alle. For meg hadde dette vært et mareritt. Og barna forguder hunden som noe av det største i livet. De hadde nektet å forlate hunden også. Anonymkode: fb71b...562 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #40 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så det er bedre at ungene dine blir morløse? Beklager, men klarer ikke helt og se den.. Anonymkode: 7a24b...75a Ved å bli igjen hadde vi alle i det minste hatt en sjanse, og jeg velger jo å tro at vi vil klare oss. Alene hadde ikke hundene overlevd lenge ute, alle raser er ikke av det robuste slaget. Anonymkode: 756f6...9f7 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå