AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Det skjærer meg i hjertet. Min lille hund og mange andre er redde for lyder som fyrverkeri eller spenning ved bygging i nabolaget. Min hun blir turkis redd, og kommer da stadig for p være tett, tett inntil oss mennesker. Og så skal vi la dem være igjen når bombene hagler? Anonymkode: a4fc5...ff4 1 2 2
Populært innlegg mommyaka Skrevet 9. mai Populært innlegg #2 Skrevet 9. mai Vel om.det er barna mine eller hunden min går barna først. 57 2 21
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Jeg hadde tatt med meg mine to, hva skal folk liksom gjøre? Det kommer ikke til å stå vakter utenfor hvis bombene regner ned, og folk kommer til å presse seg inn og ha nok med seg selv. Det er ulovlig å forlate dyr i farlige situasjoner, så da får man velge hvilken lov man vil bryte. Anonymkode: a3dc9...b11 6 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai Populært innlegg #4 Skrevet 9. mai selvsagt er det ikke lov med dyr der.. et sted må grensene gå dessverre Anonymkode: 49a06...c93 64 32
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai Populært innlegg #5 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde tatt med meg mine to, hva skal folk liksom gjøre? Det kommer ikke til å stå vakter utenfor hvis bombene regner ned, og folk kommer til å presse seg inn og ha nok med seg selv. Det er ulovlig å forlate dyr i farlige situasjoner, så da får man velge hvilken lov man vil bryte. Anonymkode: a3dc9...b11 Ingen vakter nei, men det er andre mennesker der som søker tilflukt og får de ikke plass fordi tilfluktsrommet er full av kjæledyr så vil andre mennesker gjøre det som må gjøres i desperasjon slik at andre mennesker får plass. Anonymkode: 40456...6a7 48 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai Populært innlegg #6 Skrevet 9. mai Det er jo ikke plass til alle mennesker engang. Anonymkode: 82de0...a3d 42 15
Populært innlegg BobbySocks Skrevet 9. mai Populært innlegg #7 Skrevet 9. mai Sånn er det med krig. Man må prioritere. Da går mennesker først. Dog står du fritt til å bli utenfor med hundene dine. 58 41
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai Populært innlegg #8 Skrevet 9. mai Det er ingen som nekter deg å være igjen med hunnen din. Men det er ikke noen bomberom for oss her i landet, så det er i hvertfall ikke plass til kjæledyr. Mange er også allergiske og redde for hunder og andre dyr. Å hvis det skulle åpnes opp for å ta med kjæledyr, hvor skal grensen settes. Katter, kaniner, marsvin, edderkopper, slanger, høner, griser, kuer, hester. Hvor skal grensen går? Anonymkode: 3d9af...216 32 26
binders11 Skrevet 9. mai #9 Skrevet 9. mai Jeg har selv hund, så denne traff meg rett i hjerte. Men med tanke på at det er for lite tilfluktsrom må det dessverre bli slik at kjæledyr ikke kan bli med. Vondt som det er. 18 2 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai #10 Skrevet 9. mai Er ikke plass til oss i et bomberom likevel, der vil de du ikke ønsker å ta plass sammen med være først. De som ringte politiet under koronaen på naboer som fikk besøk på døra de vil storme dette rommet å ta all plass. Så bygg ditt eget eller finn ett trygt sted samme deg og hunden. Jeg forlater ikke hunden, tror barna hadde nektet å forlate hunden vår også Anonymkode: 24e0d...2b4 4 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #11 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): selvsagt er det ikke lov med dyr der.. et sted må grensene gå dessverre Anonymkode: 49a06...c93 Hvorfor er det selvsagt, så lenge det ikke fører til at mennesker ikke får plass? Anonymkode: a4fc5...ff4 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai #12 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen som nekter deg å være igjen med hunnen din. Men det er ikke noen bomberom for oss her i landet, så det er i hvertfall ikke plass til kjæledyr. Mange er også allergiske og redde for hunder og andre dyr. Å hvis det skulle åpnes opp for å ta med kjæledyr, hvor skal grensen settes. Katter, kaniner, marsvin, edderkopper, slanger, høner, griser, kuer, hester. Hvor skal grensen går? Anonymkode: 3d9af...216 "Nok bomberom" skulle det stå. Anonymkode: 3d9af...216
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai Populært innlegg #13 Skrevet 9. mai At dette i det hele tatt er en debatt synes jeg er merkelig. Selvfølgelig skal ikke dyr ta opp plass i et tilfluktsrom! Skjønner at folk er glad i dyrene sine, jeg har dyr selv, men de er til syvende og sist DYR og skal på ingen måte prioriteres over mennesker. Hvor skal liksom grensa gå? Skal bonden ha med kyrne sine, skal noen komme drassende med 15 katter, skal folk måtte flytte seg for å lage plass til et akvarium?? Anonymkode: 15ac3...7e2 47 1 17
AnonymBruker Skrevet 9. mai #14 Skrevet 9. mai Det ikke plass til 40 prosent av Norges befolkning en gang 😅 Så ta kan du heller tenke deg hvor mange som får klare seg selv. Det går nok så greit TS. Har selv dyr så tar gladelig vare på dem. Har barn også de reiser med faren eller mormor hvis noe skulle skje. Anonymkode: 2dc5a...ad4 16
AnonymBruker Skrevet 9. mai #15 Skrevet 9. mai Hadde tatt seg ut med en hel haug med hunder som driter og lukter og man kanskje skal sitte i det bomberommet med den luften i en uke? Anonymkode: 7d709...3b7 11 8
Hoppetaujenta Skrevet 9. mai #16 Skrevet 9. mai Det er bråkete nok og utfordrende nok med mange redde mennesker samlet på et slikt sted, så jeg forstår at dyr ikke kan bli med. Hadde jeg hatt dyr, så hadde jeg blitt igjen med dem der vi bodde. I gode og onde dager hadde vi levd som vanlig så lenge det lot seg gjøre og om nødvendig dødd sammen om bomben falt på oss. Hvis mitt dyr hadde lidd av krigssituasjonen, så hadde jeg måttet avlive det, hvis jeg hadde hatt våpen. Kanskje gjort slutt på mitt eget liv også om troppene rykket nærmere og allverdens elendighet sto for tur, enslig kvinne som jeg er... 12 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #17 Skrevet 9. mai Vi vurderer å bygge hus og da vil vi i så fall bygge eget tilfluktsrom og ha plass til familien og kjæledyrene våre. Jeg skjønner at man i felles tilfluktsrom må prioritere mennesker over dyr. Det skjærer selvsagt i hjertet, men mennesker "trumfer" i det offentlige tilfluktsrommet. Anonymkode: 8c68b...f7d 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #18 Skrevet 9. mai Hunden min døde tidligere i år, og dette med tilfluktsrom er en av grunnen til at jeg venter litt med å skaffe ny hund. For en umulig situasjon å stå i, enten må du forlate dyret eller risikere å bli drept liksom... Anonymkode: 93158...e20 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #19 Skrevet 9. mai Leste akkurat den saken på VG, med den lille hunden min på fanget, og instinktet mitt sa med én gang at om ikke hunden min får komme inn i et bomberom, kommer ikke jeg inn heller. Sender mann og barn inn i sikkerhet, og så får jeg og hunden prøve å finne beskyttelse et annet sted. Hunden min er pelsbabyen min, finnes ikke noe levende vesen jeg har mer kontakt med enn med henne. Anonymkode: 0617a...a9b 6 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai #20 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde tatt seg ut med en hel haug med hunder som driter og lukter og man kanskje skal sitte i det bomberommet med den luften i en uke? Anonymkode: 7d709...3b7 Du tror ikke mennesker også driter i løpet av den uka? Anonymkode: 93158...e20 7 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå