Gå til innhold

At hunder ikke får være med i tilfluktsrommet ved krig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skjærer meg i hjertet. Min lille  hund og mange andre er redde for lyder som fyrverkeri eller spenning ved bygging i nabolaget. Min hun blir turkis redd, og kommer da stadig for p være tett, tett inntil oss mennesker.

Og så skal vi la dem være igjen når bombene hagler?

Anonymkode: a4fc5...ff4

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt med meg mine to, hva skal folk liksom gjøre? Det kommer ikke til å stå vakter utenfor hvis bombene regner ned, og folk kommer til å presse seg inn og ha nok med seg selv. Det er ulovlig å forlate dyr i farlige situasjoner, så da får man velge hvilken lov man vil bryte. 

Anonymkode: a3dc9...b11

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har selv hund, så denne traff meg rett i hjerte. Men med tanke på at det er for lite tilfluktsrom må det dessverre bli slik at kjæledyr ikke kan bli med. Vondt som det er. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke plass til oss i et bomberom likevel, der vil de du ikke ønsker å ta plass sammen med være først. De som ringte politiet under koronaen på naboer som fikk besøk på døra de vil storme dette rommet å ta all plass. Så bygg ditt eget eller finn ett trygt sted samme deg og hunden. Jeg forlater ikke hunden, tror barna hadde nektet å forlate hunden vår også

Anonymkode: 24e0d...2b4

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

selvsagt er det ikke lov med dyr der.. et sted må grensene gå dessverre  

Anonymkode: 49a06...c93

Hvorfor er det selvsagt, så lenge det ikke fører til at mennesker ikke får plass?

Anonymkode: a4fc5...ff4

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ingen som nekter deg å være igjen med hunnen din.

Men det er ikke noen bomberom for oss her i landet, så det er i hvertfall ikke plass til kjæledyr.

Mange er også allergiske og redde for hunder og andre dyr.

Å hvis det skulle åpnes opp for å ta med kjæledyr, hvor skal grensen settes. Katter, kaniner, marsvin, edderkopper, slanger, høner, griser, kuer, hester. Hvor skal grensen går?

Anonymkode: 3d9af...216

"Nok bomberom" skulle det stå.

Anonymkode: 3d9af...216

AnonymBruker
Skrevet

Det ikke plass til 40 prosent av Norges befolkning en gang 😅 Så ta kan du heller tenke deg hvor mange som får klare seg selv.

Det går nok så greit TS. Har selv dyr så tar gladelig vare på dem. Har barn også de reiser med faren eller mormor hvis noe skulle skje.

Anonymkode: 2dc5a...ad4

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt seg ut med en hel haug med hunder som driter og lukter og man kanskje skal sitte i det bomberommet med den luften i en uke?

Anonymkode: 7d709...3b7

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet

Det er bråkete nok og utfordrende nok med mange redde mennesker samlet på et slikt sted, så jeg forstår at dyr ikke kan bli med. Hadde jeg hatt dyr, så hadde jeg blitt igjen med dem der vi bodde. I gode og onde dager hadde vi levd som vanlig så lenge det lot seg gjøre og om nødvendig dødd sammen om bomben falt på oss. Hvis mitt dyr hadde lidd av krigssituasjonen, så hadde jeg måttet avlive det, hvis jeg hadde hatt våpen. Kanskje gjort slutt på mitt eget liv også om troppene rykket nærmere og allverdens elendighet sto for tur, enslig kvinne som jeg er...  :sukk: 

• Liker 12
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å bygge hus og da vil vi i så fall bygge eget tilfluktsrom og ha plass til familien og kjæledyrene våre. 

Jeg skjønner at man i felles tilfluktsrom må prioritere mennesker over dyr. Det skjærer selvsagt i hjertet, men mennesker "trumfer" i det offentlige tilfluktsrommet. 

Anonymkode: 8c68b...f7d

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hunden min døde tidligere i år, og dette med tilfluktsrom er en av grunnen til at jeg venter litt med å skaffe ny hund. For en umulig situasjon å stå i, enten må du forlate dyret eller risikere å bli drept liksom...

Anonymkode: 93158...e20

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste akkurat den saken på VG, med den lille hunden min på fanget, og instinktet mitt sa med én gang at om ikke hunden min får komme inn i et bomberom, kommer ikke jeg inn heller. Sender mann og barn inn i sikkerhet, og så får jeg og hunden prøve å finne beskyttelse et annet sted. Hunden min er pelsbabyen min, finnes ikke noe levende vesen jeg har mer kontakt med enn med henne.

Anonymkode: 0617a...a9b

• Liker 6
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde tatt seg ut med en hel haug med hunder som driter og lukter og man kanskje skal sitte i det bomberommet med den luften i en uke?

Anonymkode: 7d709...3b7

Du tror ikke mennesker også driter i løpet av den uka?

Anonymkode: 93158...e20

• Liker 7
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...