AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Hva skal man gjøre i mellom tiden? Uten penger? Regninger kommer og man sliter med penger til mat fordi man venter på at de skal behandle søknad. Jeg blit helt oppgitt Anonymkode: bad45...031
AnonymBruker Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai Det er fortvilende! Det er dessverre av slike grunner det er nødvendig å ha en buffer. Anonymkode: 253d7...233 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Det er kjipt, og hjelper ikke å si det nå, men DETTE ER HVORFOR MAN HAR BUFFERKONTO! Anonymkode: 925bc...772 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai Hvorfor så lang tid? Jeg har nylig levert søknad og da tok det to dager etter jeg leverte den, så fikk jeg vedtak. Men det betinger jo at arbeidsgiver har sendt inntektsmelding. Men dersom du ikke har oppspart, så må du søke sosialhjelp. Anonymkode: a5db9...75f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #5 Skrevet 9. mai Staten er ansvarlig for at du har penger til mat, regninger og andre utgifter. Så du trenger ikke være bekymret. De tar vare på deg. Anonymkode: ad9a6...d87
AnonymBruker Skrevet 9. mai #6 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor så lang tid? Jeg har nylig levert søknad og da tok det to dager etter jeg leverte den, så fikk jeg vedtak. Men det betinger jo at arbeidsgiver har sendt inntektsmelding. Men dersom du ikke har oppspart, så må du søke sosialhjelp. Anonymkode: a5db9...75f De sier at npr man først er sm tar det 8 uker. Det er drøyt. Anonymkode: bad45...031
AnonymBruker Skrevet 9. mai #7 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Staten er ansvarlig for at du har penger til mat, regninger og andre utgifter. Så du trenger ikke være bekymret. De tar vare på deg. Anonymkode: ad9a6...d87 Veldig ved å bruke 8 uker på å behandle søknad Anonymkode: bad45...031
AnonymBruker Skrevet 9. mai #8 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er fortvilende! Det er dessverre av slike grunner det er nødvendig å ha en buffer. Anonymkode: 253d7...233 Jeg har ikke råd til bufferkonto Anonymkode: bad45...031
AnonymBruker Skrevet 9. mai #9 Skrevet 9. mai Det er dessverre sånn når det ikke er tilstrekkelig med ressurser til å saksbehandle. Om det er krise så må du søke om sosialhjelp. Anonymkode: b1698...c56 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #10 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke råd til bufferkonto Anonymkode: bad45...031 Jeg forstår problemet, tro meg, jeg har vært der selv. Men en bufferkonto er noe man må ta seg råd til å bygge opp. (Se bare på luksesfellen. Der tar de alltid minst 500 kr fra gjeldsposten til sparing) Men det hjelper ikke deg nå. Nå må du kontakte NAV sosial for å forhøre deg om mulighetene du har hos dem. Anonymkode: 253d7...233
AnonymBruker Skrevet 9. mai #11 Skrevet 9. mai Min arbeidsgiver utbetaler sykepenger, så jeg vet ikke hvor lang tid det tok med behandlingen. Men, jeg tror dette er litt diagnoseavhengig. Er det en kreftdiagnose går det til automatisk behandling, og godkjennes fort. Er det mer komplekst eller ikke omfattes av automatisk behabdling tar det lengre tid. https://www.nav.no/automatisk-behandling#hvilke Anonymkode: 12696...20f
AnonymBruker Skrevet 9. mai #12 Skrevet 9. mai Er helt idiotisk, og vært slik siden februar. Samboer er sykemeldt, og det er helt fortvilende. Fikk attpåtil utgifter på bilen Anonymkode: 5042b...61f 1
Jeanett87 Skrevet 9. mai #13 Skrevet 9. mai Jeg var igjennom det samme i hele 2024. Helt grusomt. Det ble aldri noe særlig lettere heller. De brukte aldri under 12 dager på hver søknad. Innimellom måtte jeg vente opptil 2 mnd etter innsendt søknad. Var et helt forferdelig år. Gikk endelig over på AAP i januar i år og det er hvertfall veldig regelmessig. Du kan søke sosial støtte i mellom tiden. Hilsen en som heller ikke hadde mulighet for buffer konto. 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #14 Skrevet 9. mai Jeg forstår ikke hvorfor i vår digitale verden at det kan ta så lang tid. Jeg var sykemeldt da jeg var ung, da måtte jeg fysisk sende inn eller levere sykemeldingen min på nav. Siden de aldri mottok den første leverte jeg den fysisk inn. Sykemelding ble da behandlet på dagen, nå 20 år senere 8 uker!! Min behandles på dagen som regel, jeg får betalt av arbeidsgiver, kan det være årsaken? Føler med deg ts, søk sosialhjelp så lenge. Anonymkode: 10719...c17 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #15 Skrevet 9. mai En ting er jo at man bør ha en bufferkonto, en annen ting er at man bør velge arbeidsgiver med omhu. Arbeidsgivere som ikke forskutterer sykepenger bør unngås så langt det er mulig. Anonymkode: 12367...133 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai #16 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke hvorfor i vår digitale verden at det kan ta så lang tid. Jeg var sykemeldt da jeg var ung, da måtte jeg fysisk sende inn eller levere sykemeldingen min på nav. Siden de aldri mottok den første leverte jeg den fysisk inn. Sykemelding ble da behandlet på dagen, nå 20 år senere 8 uker!! Min behandles på dagen som regel, jeg får betalt av arbeidsgiver, kan det være årsaken? Føler med deg ts, søk sosialhjelp så lenge. Anonymkode: 10719...c17 Ja det er ganske sykt. Skrev til dem at jeg sliter om de kan se på det før,men fikk en link at det tar 8 uker. For et system vi har Anonymkode: bad45...031
AnonymBruker Skrevet 9. mai #17 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er dessverre sånn når det ikke er tilstrekkelig med ressurser til å saksbehandle. Om det er krise så må du søke om sosialhjelp. Anonymkode: b1698...c56 Nettopp. Anonymkode: 04e33...ac1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #18 Skrevet 9. mai Da jeg ble sykmeldt så tok det 4 mnd å få svar. Og jeg var helt alene med 2 barn. Og jeg hadde studert i 4 år, før dette. Rakk bare å jobbe i 8 uker før jeg ble syk. Men jeg fikk beskjed om å søke om sosialhjelp, men det brukte de 8 uker på. Anonymkode: dbe84...637
AnonymBruker Skrevet 9. mai #19 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor så lang tid? Jeg har nylig levert søknad og da tok det to dager etter jeg leverte den, så fikk jeg vedtak. Men det betinger jo at arbeidsgiver har sendt inntektsmelding. Men dersom du ikke har oppspart, så må du søke sosialhjelp. Anonymkode: a5db9...75f Var dette ny søknad eller forlengelse av sykefraværet? Anonymkode: a18b6...8d8
Christina82 Skrevet 9. mai #20 Skrevet 9. mai Ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå