Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det bare slik mange menn er?

Var på hjemmebesøk hos en jeg har datet noen ganger. Veldig flott fyr!

Men det jeg la merke til.
I entreen var det en hel haug med sko som ikke var ryddet/organisert. Faktisk vanskelig å ikke tråkke på noen av de. 
På kjøkkenet var deler av benken helt dekket/stablet med oppvask som var skylt (han har ikke oppvaskmaskin). 
På soverommet lå det en stor haug med klesvask som ikke var brettet og satt inn i skap. Så ut som det til sammen var ihvertfall 3-4 klesvasker. Ellers var det generelt endel støv i toromsleiligheten. Det luktet godt, men fordi han hadde duftfrisker..

På badet hadde dusjkabinettet som var i klart glass så skittent at det så ut som frostet glass. Vasken bar preg av å ikke ha vært vasket på en god stund. Det så ut som han hadde brukt klor vask nedi toalettet (hvitt og fint) men resten av toalettet var ikke vasket. 

La også merke til han hadde endel kaktuser som levde, mens et par planter som trenger jevnlig vanning var døde.

Utenfor leilighetsdøren hadde han satt fra seg en knyttet pose med restavfall som han sikkert planla å kaste når han skulle ut.  Noe jeg synes er et dårlig tegn. Hvorfor ikke bare laste det med en gang?

Er jeg for renslig og ryddig av meg og bør la det ligge?

Anonymkode: 6108a...656

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det er jo veldig sært at han antageligvis anser dette som ryddet (for han ryddet vel til du kom?) 

Min date har ét glass og en tomboks stående på kjøkkenbenken, det er alt. Aldri sokker utenfor skittentøyskurven en gang.

Anonymkode: 87826...fe4

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Når det er så ille etter at han åpenbart har forsøkt, så ville jeg løpt faktisk.

Anonymkode: 9ad50...59c

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du er en ryddig person som alltid har det strøkent hjemme - og denne fyren synes det var ok å ta med en date hjem til en leilighet i den tilstanden, så tror jeg dere kan få noen konflikter der. Nå er jo det å rydde etter seg ganske trenbart da. Det finnes vanskeligere forskjeller å slite med i et parforhold. Men du vil jo ikke flytte sammen med ham før du ser at han har skjerpet seg. 

Jeg har det 95% av tiden strøkent nok til at jeg kan motta gjester på impuls uten at det er pinlig, og stort sett ryddigere enn hun jeg dater har hjemme hos seg, og hun er heller ikke en rotekopp. Men av og til kan jeg også gi litt slipp på meg selv og la det bli litt rotete før jeg tar meg sammen. Sånn er vel vi alle? 🤷‍♂️

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sett for deg samboerskap, så vet du nå hvem som må ta husarbeidet.  Når han ikke gidder å vaske å rydde før du kommer, så er han nok heller ikke så veldig interessert i deg.

Søppelpose utenfor døren viser at han ikke tar hensyn til naboer eller har omtanke for andre. Der ser du hva slags menneske han er.

Anonymkode: afe53...be9

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i forhold med en slik mann, og han var ikke grisete men fikk aldri tid til å ordne.

Han hadde adhd og det var nok grunnen.

Vi var særboere i mange år og det fungerte utmerket, for da kunne jeg gå hjem til mitt eget.

Jeg er ikke spesielt ryddig, men takler ikke andre sitt rot/skitt 

Anonymkode: b74ea...dad

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker at jeg ikke ville bodd med en sånn kjæreste. Nå vet jeg ikke hvilke planer du har om det.

Jeg er over 50 år, og har en kjæreste som er litt rotete hjemme hos seg selv, og har slett ikke mine krav til å ha det rent og ryddig.  Heldigvis veldig ryddig av seg når han er hos meg.

Han er verdens beste kjæreste. Men jeg kunne ikke tenke meg å bo sammen. Heldigvis har vi økonomi til å bo hver for oss. Vi er veldig mye sammen, men det godt at jeg jeg ikke føler noe ansvar for hvordan det er hjemme hos ham. Det er godt å være hjemme og ha mine ting her.

Endret av exictence
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan ha det rotete, men det du beskriver der grenser til at det kanskje har gått litt over stokk og stein og at han må orden på seg selv før et forhold. Du kommer til å bli bitter på alt rotet og mangel på hygiene senere i et forhold/samboerskap/ekteskap. 

Anonymkode: dd746...890

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer ikke til å endre seg til bedre, nei. Snakker dessverre av erfaring.

Anonymkode: a94c2...5f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han kommer ikke til å endre seg til bedre, nei. Snakker dessverre av erfaring.

Anonymkode: a94c2...5f4

Din erfaring, ja...  

Å rydde eller rote er ikke noe som ligger i DNA'et eller vår dypere psykologi. Det er dårlige vaner og dårlig oppdragelse. Unntaket er om man er en stresset og ustrukturert person. Noen mennesker trives faktisk bedre med rot rundt seg. "Min" erfaring er dog at dette er et fenomen hos enkelte kvinner og ikke så mye menn, med unntak av en og annen "gal professor" type.  Menn derimot lider av dårlige vaner og dårlig oppdragelse.  Hvis vi skal snakke DNA, så er det mulig kvinner generelt er mer detaljorienterte enn menn og sånn sett litt mer nøye med en del stell i huset. Det er mulig. 

Den eneste muligheten jeg ser er å gjøre vedkommende oppmerksom på problemet og si klart å tydelig at dette her duger ikke. Men utover det ville jeg ikke gjort noe forsøk på å oppdra ham. Du er ikke moren hans og du burde aldri gå inn i en mor/oppdrager rolle.  Men han får få klar beskjed og så er det opp til ham å finne ut av det og utvikle ferdighetene sine. Klarer han ikke eller vil han ikke det, så er det åpenbart hva slags partner han er. 

Anonymkode: e64f7...b26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj. Ja. Du kommer til å bli hushjelpen hans om dere bor sammen. Dette blir aldri bedre.

Anonymkode: 1c826...119

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem om det bare er for sex, kanskje på sikt kjærester, men ville ikke bodd med en som var sånn.

Anonymkode: 63017...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Hvor interessert er han i deg hvis han ikke engang rydder første gang du skal besøke han??

Jeg panikkrydder før venner kommer innom..

Anonymkode: bff8a...1d5

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig tegn. Leiligheten til kjæresten min var veldig ryddig og rent første gangen han inviterte meg på besøk. Jeg anser han som normalt ryddig, og ting er ikke helt strøkent når jeg er på besøk lenger - noe jeg syns er deilig og avslappende bare:) 

Anonymkode: 3b730...642

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rydder før besøk hvis ikke han er 14

Anonymkode: c1bc7...36c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg stiller det samme spørsmålet om kvinner. Kommer du uanmeldt så ser det ikke ut i måneskinn. 

Anonymkode: ad2f9...9ae

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg glir det lett ut, men jeg ville ryddet om jeg skulle ha besøk. Da jeg var gift, så var jeg veldig ryddig. Ønsker ikke å belaste andre med mitt rot.

Anonymkode: 44743...5e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Var på hjemmebesøk hos en jeg har datet noen ganger. Veldig flott fyr!

Men det jeg la merke til.
I entreen var det en hel haug med sko som ikke var ryddet/organisert. Faktisk vanskelig å ikke tråkke på noen av de. 
På kjøkkenet var deler av benken helt dekket/stablet med oppvask som var skylt (han har ikke oppvaskmaskin). 
På soverommet lå det en stor haug med klesvask som ikke var brettet og satt inn i skap. Så ut som det til sammen var ihvertfall 3-4 klesvasker. Ellers var det generelt endel støv i toromsleiligheten. Det luktet godt, men fordi han hadde duftfrisker..

På badet hadde dusjkabinettet som var i klart glass så skittent at det så ut som frostet glass. Vasken bar preg av å ikke ha vært vasket på en god stund. Det så ut som han hadde brukt klor vask nedi toalettet (hvitt og fint) men resten av toalettet var ikke vasket. 

La også merke til han hadde endel kaktuser som levde, mens et par planter som trenger jevnlig vanning var døde.

Utenfor leilighetsdøren hadde han satt fra seg en knyttet pose med restavfall som han sikkert planla å kaste når han skulle ut.  Noe jeg synes er et dårlig tegn. Hvorfor ikke bare laste det med en gang?

Er jeg for renslig og ryddig av meg og bør la det ligge?

Hadde lett droppet han der.

Jeg droppet en fordi han aldri klippet neglene sine, så jeg er vel ekstra sær.

Krever at de har boevne og kan stelle seg før de møter ei dame, jeg gidder ikke å lære opp noen. 

Anonymkode: b8148...1e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du kan leve med å ha en slik standard rundt deg, er det bare å løpe så fort du bare kan. Ingen vits å kaste bort tiden din. 

Anonymkode: cae8a...cdd

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har datet denne mannen også. Droppet ham etter første hjemmebesøk. 

Nei alle menn er ikke slik. Noen kvinner er dessuten slik. De får helst finne hverandre tenker jeg. 

Anonymkode: f782b...bea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...