AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Skrevet 9. mai Noen som har erfaring med desse burene? Skrangler de under kjøring?😬 hvilken hund har du og hvilken str på buret?🩷 Anonymkode: c99fe...dad
AnonymBruker Skrevet 9. mai #2 Skrevet 9. mai Ikke erfaring. har dette og funker bra. Det beste er at man kan justere lengden på det. Men sjekk minstemålet på lengde bagasjerom! https://www.felleskjopet.no/kjaeledyr/hund/hundebur-og-transport/mim-variocage-sl-burenkel-0036-50346871/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DH_KJÆLEDYR_PMAX&utm_id=19878067654&utm_term=&utm_content=&utm_source_platform=Google+Ads&gad_source=1&gad_campaignid=19877484374&gbraid=0AAAAADcD6QZdYiYjBjCns5e7QBBSlTvqJ&gclid=CjwKCAjwz_bABhAGEiwAm-P8YfxrzNYRVtPJSvm83pxhbBbScJ8ukLZyOfXF-L4JyBF0u7a5oRRN8hoCsvYQAvD_BwE Anonymkode: ead88...5f2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Skrevet 9. mai Variocage er nr 2 på lista😄 er så mange som klager over skrangling på de burene…. så derfor vurderer jeg Thule, men de er ganske nye og ikke utstilt overalt enda😬 Anonymkode: c99fe...dad
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Skrevet 9. mai ok-🤗 har ikke sett Thule. Om du skal teste skrangling må du nesten få kjørt en tur med buret da på forskjellige veier. Angående Vario C er skrangling noe jeg ikke har merket bortsett fra når vi kjører på humpete sideveger etc. Anonymkode: ead88...5f2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #5 Skrevet 9. mai Ikke vært borti Thule, men ikke noe skrangling i mitt variocage compact-bur. Jeg har en stille hund i tillegg, så av og til lurer jeg på om jeg har den med 😛 Anonymkode: 5eb1d...bf1
Arx Skrevet 9. mai #6 Skrevet 9. mai Jeg jobber i dyrebutikk og får flere tilbakemeldinger på at Variocage skrangler og knirker 🙈 Har det selv og mitt er intet unntak. Ikke prøvd Thule da jeg bruker dobbeltbur
AnonymBruker Skrevet 9. mai #7 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke vært borti Thule, men ikke noe skrangling i mitt variocage compact-bur. Jeg har en stille hund i tillegg, så av og til lurer jeg på om jeg har den med 😛 Anonymkode: 5eb1d...bf1 Me too🤣 Anonymkode: ead88...5f2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai Arx skrev (På 9.5.2025 den 18.41): Jeg jobber i dyrebutikk og får flere tilbakemeldinger på at Variocage skrangler og knirker 🙈 Har det selv og mitt er intet unntak. Ikke prøvd Thule da jeg bruker dobbeltbur Har man sånn kreativ hund(valp) som spiser på de beskyttelse ringene på spilene hvor buret skyves inn og ut, så skrangler det 10 ganger mer. Snakker erfaring. Anonymkode: f2cdc...f4f
AnonymBruker Skrevet 13. mai #9 Skrevet 13. mai Har også variocage, og de har gummiplugger og filtputer som en plasserer rundtomkring under montering. Så hos oss så er det buret helt lydløst. Det eneste aberet er at det er tungt å flytte på, men det er sjeldent vi har behov for å ta det ut av bilen da. (Thule er også tunge bur) Hos oss ble det Variocage fordi de hadde bur som best passet til bilmodellen vi har. Har hørt mye bra om Thule også da, så tror det er hip som hap hva en velger. Selve konstruksjonen/konseptet til burene er det samme, i forhold til kollisjonssikring og rømningsvei. Et hundebur i bilen bør være "minst mulig", dvs at hunden skal ha det behagelig i buret og både kunne stå og legge seg komfortabelt, men ikke så stort at den vil bli unødvendig kastet rundt i det hvis uhellet er ute. Altså ikke XXL bur til en chihuahua. (Veiledninger sier at buret bør være så høyt som mankehøyde + 10 cm) Vi har størrelse L+ til en hund på 27 kg og har en mankehøyde på 64, men det er i minste laget i forhold til høyde. (69 cm og 70x90 cm bunn) Vi trodde rett og slett ikke at han skulle bli så stor. 😆 Anonymkode: cb52f...d0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå