Gå til innhold

Typen viser en helt annen interesse etter vektreduksjon og jeg kjenner jeg blir fornærmet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
337 skrev (På 9.5.2025 den 2.18):

Absolutt ikke dumt – det du kjenner på er både naturlig og forståelig. Følelser som disse dukker ofte opp når vi har gjort en stor endring i oss selv, spesielt en så fysisk og synlig endring som vektnedgang. Du har gjort en utrolig reise – ikke bare fysisk, men også mentalt og emosjonelt. Det er klart at du begynner å se relasjonen din med nye øyne når dynamikken endrer seg.

La oss bryte det litt ned:

🧠 Kanskje følelsene er slik fordi at: 

• Du har forandret deg selv på innsiden og utsiden, og ser kanskje nå i retrospekt at det var perioder hvor du følte deg oversett eller tatt for gitt – og det er vondt å innse.

• Når partneren din plutselig viser mer fysisk og verbal interesse etter vektnedgangen, kan det få deg til å stille spørsmål ved hvor dypt tiltrekningen hans egentlig stakk da du veide mer.

• At han nå virker mer "på" kan tolkes som et tegn på at han reagerer på hvordan du blir oppfattet av andre – altså at hans oppmerksomhet trigges av "konkurranse", og ikke bare av deg som person. Det kan føles utrygt og overfladisk.

💭 Du har kanskje tanker som:

• Ville han brydd seg like mye hvis jeg ikke hadde endret kroppen min?

• Elsket han meg fullt ut da jeg hadde mer på kroppen?

• Er oppmerksomheten hans nå basert på utseende, ikke på hvem jeg er?

Disse tankene er ikke utakknemlige eller irrasjonelle – de kommer fra et ønske om å bli sett og elsket for hele deg, gjennom alle faser.

❤️ Hva kan du gjøre?

1. Snakk åpent med ham, hvis du føler deg trygg. Ikke anklagende, men nysgjerrig og sårbar:

"Jeg har lagt merke til at du er mye mer oppmerksom og fysisk med meg nå, og selv om det er fint, så kjenner jeg også på litt usikkerhet. Det får meg til å lure på hvordan du så meg før. Kan vi snakke om det?"

2. Gi deg selv rom til å kjenne etter. Det er helt greit å være litt i ubalanse etter en så stor forandring – kroppen din er ny, men relasjonen din må kanskje "oppdateres" for å følge med.

3. Tillit bygges i ærlighet. Hvis han elsker deg for den du er, vil han lytte. Og kanskje er han ikke bevisst på hvordan dette har påvirket deg – menn er ofte dårligere på å se disse nyansene.

4. Vær stolt. Ikke bare for vektnedgangen, men for at du nå stiller spørsmål som handler om egenverd og følelsesmessig trygghet. Det er tegn på vekst.

Du er ikke urimelig. Du er klok, reflektert og tar deg selv på alvor. 
Håper du føler du har fått litt input av oss andre til å kjenne etter på hva du føler er rett for Deg! :)= 

:D

Har vi kommet dit av folk på internettforum bruker chat gpt for å skrive svarene sine? Virkelig? 

Anonymkode: 60047...7e8

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har hatt en lignende opplevelse som deg ts, og jeg kan skrive under på at det setter sine spor. Jeg elsket han like høyt, og fant han like tiltrekkende selv om han hadde litt ølmage og pappakropp. Eneste var at han ble fort sliten under sex, og ville nesten bare at jeg skulle ri han, for han orket ikke noe annet. Det er ikke så sexy. Man kan være utholdende i senga selv om man har noen ekstra kilo på kroppen, men latskap det er så usexy som det kan få blitt.

Først når jeg gikk ned 20 kg, trente mye og gikk rundt treningstights da klarte han ikke å holde fingrene av fatet. Det er ikke et oppkonstruert problem, og det er sårende. Jeg hadde ikke noe mindre selvtillit eller lavere selvbilde tidligere, men jeg fikk det nettopp på grunn av dette. Selv da mistet jeg ikke lysten på han. 

Man kan si akkurat hva man vil i forhold til preferanser o.l. Det er helt klart at selvbilde kan få seg noen sår når man opplever det slik. 

Om man har lavt selvbilde og så velger å trene så blir det noe annet. Da er det økt selvtillit som er sexy, og ikke utseende. 

Jeg følte meg ihvertfall mindre verdt som menneske, nettopp på grunn av denne erfaringen. 

Anonymkode: 47be4...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 23.52):

Du sier du nå endelig har en kropp du føler deg komfortabel i. Det er nok dermed din selvtillit som gjør at han oppfører seg mer forelsket tenker jeg 😊 Når du liker deg selv så liker andre deg bedre også. Og hva så om han synes du ser bedre ut nå? Du gjør vel sikkert det hvis du var overvektig før. Kanskje kler du deg bedre? Er mer aktiv? Skjønner ikke hva det er å være fornærmet over?

Anonymkode: 44fc5...3f8

AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 0.06):

Han er vel sjalu da, at du har  slanket deg, er vel synonymt med at du er interessert i andre menn? Klassisk manneoppførsel🙄 

Anonymkode: a3bec...829

Tviler. Menn tenker ikke som dere kvinner.

TS ser ganske enkelt bedre ut etter at hun har slanket seg.

Anonymkode: 930b0...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tatt av meg 15 kg, godt fra å være øverst i normalområdet til nederst på BMI. 
For min del så merker jeg ikke noe endring på mannen, men jeg merker stor endring på hvordan jeg responderer på oppmerksomheten hans.

Jeg trives mye bedre i min egen kropp, og tar derfor til meg oppmerksomheten på en mye bedre måte. 

Anonymkode: 522c7...8ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 23.48):

Hei! Jeg og typen har vært kjærester i 7 år, og iløpet av denne perioden hadde jeg lagt på meg 20kilo. Siden Juni i fjor la jeg totalt om livsstil og sitter her idag 30kg lettere og en kropp jeg endelig føler meg komfortabel i. Lang historie kort - jeg følte over tid at typen mistet hyppigheten for initiativ  for sex og det å gi meg komplimenter og oppmerksomhet rundt kropp og utseende (noe han gjorde mye de første årene) Tenkte dette var normalt  når man har vært sammen over lang tid, men etter jeg har gått ned i vekt så har jeg merket stor endring i dette. Han er veldig oppmerksom på meg og min kropp både muntlig og fysisk berørelse, og han har fått mer sjalu oppførsel. Først var jeg veldig glad for dette, men nå føler jeg at jeg bli fornærmet og kjenner på at jeg får vonde tanker om at han ikke var betatt av meg tidligere? og at han kanskje tenker st jeg er «attraktiv på markedet» igjen enn jeg var før. Er det dumt av meg å kjenne på dette? 

Anonymkode: a6055...22b

Det er nok så enkelt at han tenker mer på deg nå. Det er ikke så vanskelig å tenke seg frem til. Istedet for å være fornærmet over det så burde du se det som en av godene etter arbeidet du har gjort. 

Jeg har lagt på meg og jeg må si det at jeg ønsker å gå ned og føle meg mer attraktiv for det gjør jeg ikke nå. 

Anonymkode: 6e8ae...064

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Elle Melle skrev (3 timer siden):

Dette er ikke ingenting, men en reell greie. Store kroppslige endringer kan bety noe for følelser og relasjonen i et samliv.

Det er en grunn til at fedmeoperasjon også kalles "skilsmisseoperasjon". 

https://www.forskning.no/medisin-samliv-overvekt/flere-samlivsbrudd-men-ogsa-nye-forhold-etter-fedmeoperasjon/277082

Så det som egentlig skjer her er at trådstarter har økt sin markedsverdi mens kjæresten står på stedet hvil. Så nå føler hun seg for bra for kjæresten sin, og vil ut av forholdet. Men denne manglende respekten hun har for han, er egentlig en skammelig en, så nå overfører hun til en mer akseptabel en; at det er han som er overfladisk. Dermed kan hun forlate relasjonen med god samvittighet.

Hun tenker at det er han som er for overfladisk, ikke at det er hun selv som har økt i verdi og er verdt en bedre mann. 

Anonymkode: 6ded2...63c

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vi kommet dit av folk på internettforum bruker chat gpt for å skrive svarene sine? Virkelig? 

Ja, det burde være regler mot dette. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, det burde være regler mot dette. 

Jeg tror at mange bruker ChatGPT som diskusjonspartner og sannhetskilde i det daglige.

På en måte er det ikke verre enn at jeg henviser til wikipedia eller google?

Det som provoserer er at det ser ut som om brukeren har tatt seg mye tid og skrevet et tankefullt svar. Da forplikter det liksom litt å lese det også.

Anonymkode: 39170...b3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja ja.. Leter man lenge nok så klarer man alltid å finne noe feil med partneren. 

Gratulerer ts, du klarte til og med å konstruere et problem med at han har blitt mer seksuell oppmerksom på deg for at du har gått ned i vekt. 

Kudos altså.

For et juletre av et hespetre du er

Anonymkode: 145de...c9c

Tenkte akkurat det samme..

Anonymkode: 6c4cc...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Her er det du som er det.

Anonymkode: 90afd...dd0

Herregud. Finn deg en hobby

Anonymkode: 145de...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det eneste man egentlig vet med sikkerhet er at han synes du er flott.

Det betyr jo ikke at han ikke likte deg fra før? 

Nye ting er gøyere og mer spennende enn de tingene man er vant til, og nå trykker du  kanskje bare på "ny ting" knappen i hodet hans. Folk er enkle. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke dum som føler på dette.

Jeg merket heldigvis ingenting på min ektefelle når jeg endret ned eller opp i vekt - og visa versa.

Den perioden vi hadde minst sex var når vi begge var veltrente (han særdeles), fordi: vi var slitne av all treningen 😅

Men jeg merket jo enorm forskjell i hvordan jeg ble behandlet som menneske med BMI 20 kontra 26. Og hvor SYKT mye mer oppmerksomhet/ignorering jeg fikk.

Jeg var opptatt hele veien, men om jeg hadde merket dette med en partner hadde nok hjertet sunket til bunns ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (49 minutter siden):

Den perioden vi hadde minst sex var når vi begge var veltrente (han særdeles), fordi: vi var slitne av all treningen 😅

Jo bedre trent jeg er, jo mindre sex har jeg også😊

Jeg mister fullstendig lysten på sex i de periodene jeg trener mest/hardest. Jeg tenker rett og slett ikke på sex i de periodene. Har nok en sammenheng med at søvn og hvilebehovet mitt øker dramatisk når jeg trener mye og tungt samt at det meste av overskuddet og energien legges i treningen.

Anonymkode: 0ba64...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du veide 20 kg mindre når dere ble sammen, enn du gjorde før du begynte å gå ned i vekt nå. Du veier altså litt mindre enn du gjorde når dere møttes i dag. Likevel blir du fornærmet fordi hans interesse for sex dabbet av når du ble større, og nå er den tilbake fordi du har gått ned i vekt? Den forstå jeg ikke. Man har gjerne en preferanse, og selv om man elsker personen og ønsker sex med vedkommende, kan tenningen avta noe når man ikke lengre er innenfor preferansen. 

Har opplevd det samme med mannen, han ble for tynn, jeg mistet litt gnisten på sex, slik at det ble gradvis mindre. Jeg trodde også at det var grunnet lengden i forholdet. Så gikk han opp i vekt igjen og ser helt lik ut som når vi møttes, føler meg ny forelsket og er like klåfingret som når vi møttes. Har ikke tenkt over det før i ettertid, at jeg egentlig tenner mest på menn som har litt ekstra, eller om det er for at hans utseende nå tar meg år tilbake i tid. 

Tullete å bruke energi på være fornærmet for at han typ er mer giret nå enn før. Vær heller glad. 

Anonymkode: 806a2...d2f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/10/2025 at 9:48 AM, AnonymBruker said:

Uansett, det er ikke en lett situasjon å sitte i, når man føler at Intensjonen til den andre partneren ligger et annet sted enn man skulle ønske. 

Faktisk, så skal jeg fortelle deg anonymbruker, jeg er helt enig med deg. Jeg tror du ville ha likt (altså motsatt) den dama jeg var med for litt siden i snart 6å 3mnd og 2-3uker, som jeg nylig avsluttet. Fant ut at hun brukte chat gpt til å både tolke, analysere mine meldinger, til og med mens vi snakket sammen face to face, kunne hun plotte inn i den greia som jeg også har i ettertid undersøkt for å se hva greia er.  Fikk vite at hun har gjort det der i overkant av 1 år. Så det gav mer mening til hvordan hun fikk til å sende så lange meldinger på 1minutt XD ble helt utmatta av det. For alt det jeg vet, så kan det ha pågått i over 1 år også...menne det er kanskje greit å holde oss innenfor innleggets tråd og jeg divergerer kraftig nå.

Så, lenge leve latskapen, samtidig ønsker jeg ikke å fornærme noen, så håper endringer står mere i smak og stil med hva du ville satt mere pris på. Tiltross for at jeg egentlig ikke har peiling på hva det skulle ha vært utenom kommentaren din da :) 

Endret av 337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 8.43):

Jeg og min kone hadde denne samtalen etter at hun fikset puppene. 

Jeg betyr IKKE at jeg liker de opererte puppene bedre. Det betyr at jeg tenner veldig på den selvsikkerheten hun nå viser. At hun ikke gjemmer seg vekk eller prøver å gjøre seg usynlig. 

Anonymkode: f0ace...d9b

Hva om de sprekker da? Og så sitter dere igjen med to punkterte ballonger?

Anonymkode: 2b09d...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva om de sprekker da? Og så sitter dere igjen med to punkterte ballonger?

Det skal vel en del til...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å være helt ærlig med deg så tror jeg at kjærligheten deres er på det laveste nivået som finnes. Typisk horekunde og en prostiuert. Kropp er det eneste som betyr noe. Han er kanskje litt dum? En selvsikker mann elsker den han er sammen med uavhengig kroppsfasong. At han støtter deg hvis du vil gå ned i vekt er noe annet, men det er din greie. Har dere ikke noen connection uten fasade? Noen faller for terkel-typer, andre faller for kraftige. Men når dere først er sammen, så er det veldig begredelig og barnslig - og lite mandig, å oppføre seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du, ikke undervurder hvor mye selvtillit og utstråling har å si. Vi lever i et såpass overfladisk samfunn at vi glemmer noen ganger at jo, det spiller faktisk en kjempe stor rolle. 

Anonymkode: 5629c...5a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt naturlig!

Kan være litt vanskelig å holde entusiasmen oppe når kjæresten eser ut som en flodhest over tid.

Fint at du er tilbake!

492032021_BA.jpg.e90d8a446181f6448b46c24

Anonymkode: be336...e0d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...