Gå til innhold

hvordan kan de uten barn være mest lykkelige?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men bare slutt nå da, jeg har ikke skrevet noe av det der. Du er utrolig frekk i måten du formulerer deg på.

ingen som er glade i barn ønsker at innbitt barnløse som virkelig ikke VIL, skal få barn. Det sier seg selv. Barn fortjener foreldre som har vilje og evner til å ta seg av dem.

Og du … KG er ikke selve livet. Folk utenfor døra er ikke som et anonymt forum på nett. Her kryr det av (tilsynelatende) tragiske skjebner. Du vet heller ikke om de «nedlatende foreldrene» faktisk er foreldre - eller om de kanskje er kvisete guttunger på 14 eller gamle sure tanter på 80. Bare sånn til info. 

Anonymkode: 07417...bf1

Nei og jeg har heller ikke skrevet det innlegget du siterte meg at det første omhandler eller var til deg personlig ab 07417...bf1.  Jeg har heller ikke skrevet noen plass at du personlig har skrevet det jeg siterte i det innlegget, jeg skriver bare at det er blitt skrevet og forholder meg til det. 

Mener du jeg er frekk så får du rapportere meg, ferdig arbeid, så den gidder jeg ikke engang gå inn på. Ønsker du jeg skal svare deg i en annen tone så får du selv slutte å skrive f.eks "Å hjelpes" og andre tøvete ting. Jeg er på ingen måte frekkere enn deg selv her så slutt å kast stein i glasshus er du vennlig, det kler deg dårlig og du blir bare meiet ned av glsssbiter i det forsøket. 

Neida som jeg har skrevet før i tråden så er jeg meget klar over at kg ikke er irl. Folk er helst litt ærligere her inne, og den ærligheten til foreldreer ganske stygg. Ikke bare i denne tråden og om temaet barnfrihet men om det meste foreldre klarer å krangle seg i mellom om.

Og selv om du har helt rett i at jeg selv kan f.eks ha 8 barn selv og det vet ingen noe om, så kan også andre innlegg være "fake", men kjære min tid, jeg gidder ikke gå rundt å være så paranoid. Jeg bruker eksempler både irl eksempler og ting som har blitt skrevet her og i andre tråder. Det er da helt normalt å gjøre i ale andre sammenhenger så at du reagerer så sterkt her er kun fordi temaet omhandler barnfrihet. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.5.2025 den 3.37):

Spørs nok hvordan det måles og når det måles. Kanskje man heller skulle spørre etter mening enn «lykke»? Etter 50 års alder er foreldre lykkeligere enn barnløse.
Barnløse dør jo for eksempel tidligere. Barnløse kvinner har hele 50% høyere dødelighet enn kvinner med to barn. Bare det å adoptere halverer risikoen for både psykiske problemer og tidlig død.

Har du en link til dette? 

Anonymkode: 6a197...07c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men bare slutt nå da, jeg har ikke skrevet noe av det der. Du er utrolig frekk i måten du formulerer deg på.

ingen som er glade i barn ønsker at innbitt barnløse som virkelig ikke VIL, skal få barn. Det sier seg selv. Barn fortjener foreldre som har vilje og evner til å ta seg av dem.

Og du … KG er ikke selve livet. Folk utenfor døra er ikke som et anonymt forum på nett. Her kryr det av (tilsynelatende) tragiske skjebner. Du vet heller ikke om de «nedlatende foreldrene» faktisk er foreldre - eller om de kanskje er kvisete guttunger på 14 eller gamle sure tanter på 80. Bare sånn til info. 

Du mener skreppamedleppa svarer deg frekt men du har selv hatt flere innlegg i denne tråden der du selv er frekk, nedlatende og ufin i debatten både mot skreppamedleppa og mot andre i måten du formulerer deg på. Synes på ingen måte skreppamedleppa ordlegger seg noe mer frekt enn det du gjør. Så kanskje noe å tenke på videre for din del.

AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 22.38):

Det virker som at enkelte har gjort denne «barnefriheten» til hele sin personlighet…. Litt komisk.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å hjelpes, du tror altså i fullt alvor at andre mennesker går rundt og bryr seg om hvorvidt du har barn eller ei.. ha ha. Nei, ingen bryr seg, og ingen ønsker at du skal få barn.
(Man kan jo lure på hvem som ikke respekterer andres velg her, som omtaler foreldre som hatske, sure, bitre, fordomsfulle, grinete… )

Jeg har flere barnløse venninner, og ingen av dem er så fiksert på denne identiteten som de som skriver i denne tråden. De er helt normale, herlige mennesker som er glade i barn og som er supre tanter og «filletanter». De går ikke rundt og gnager på hvor fantastiske liv de har, men de er ærlige på at det er fordeler og ulemper med alt. De har sorger og gleder som alle andre, og ingen av dem opplever press fra omgivelsene om å få barn.

Nå er det også sånn at de fleste barnløse faktisk er ufrivillig barnløse, så at de jobber mentalt for å forsone seg med skjebnen er helt naturlig.

og ps, det heter «misery loves company »

Anonymkode: 86f6b...eac

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er voldsomt til kampanje mot foreldre og barn som foregår her inne. Statistikk er statistikk… det sier selvsagt ingenting om enkeltpersoner eller er noe man kan basere personlige valg på. 

Det er dokumentert at barnløse har 30% høyere risiko for demens, noe som skyldes at de har færre sosiale interaksjoner, er mer ensomme, har flere psykiske problemer og større grad av risikoatferd. https://bmcneurol.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12883-025-04044-4

Betyr det at folk som ikke ønsker barn burde få? Nei, selvsagt ikke! På samme måte som at de som ønsker barn ikke ville blitt «lykkeligere» av å ikke få. Flott hvis alle er fornøyd med egne valg, ikke heng dere opp i statistikk - det er ikke noe å basere eget liv på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 23.43):

hvordan kan det ha seg at de uten barn er mer lykkelige enn de med barn, som forskningen viser, hvis det å få barn gjør at du føler på en uendelig stor kjærlighet som overgår alt annet i livet?

Det høres jo ut som oppskriften på mening og lykke, litt som å være forelsket, bare at det varer til du dør ? 

Har ikke barn, vet ikke om jeg skal ha det, og har masse tanker. 

K32

Anonymkode: ad589...9fb

Jeg elsker barna mine over alt og ville ikke vært foruten dem. Samtidig vet jeg ikke om jeg ville fått barn når jeg ser på samfunnet idag. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 23.43):

I

hvordan kan det ha seg at de uten barn er mer lykkelige enn de med barn, som forskningen viser, hvis det å få barn gjør at du føler på en uendelig stor kjærlighet som overgår alt annet i livet?

Det høres jo ut som oppskriften på mening og lykke, litt som å være forelsket, bare at det varer til du dør ? 

Har ikke barn, vet ikke om jeg skal ha det, og har masse tanker. 

K32

Anonymkode: ad589...9fb

De er late og liker å være egoister, er det ikke bra at sånne lar være å få barn? Burde vært flere som innså det samme før ungene havnet hos bv.

Anonymkode: 7beb6...072

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er voldsomt til kampanje mot foreldre og barn som foregår her inne. Statistikk er statistikk… det sier selvsagt ingenting om enkeltpersoner eller er noe man kan basere personlige valg på. 

Det er dokumentert at barnløse har 30% høyere risiko for demens, noe som skyldes at de har færre sosiale interaksjoner, er mer ensomme, har flere psykiske problemer og større grad av risikoatferd. https://bmcneurol.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12883-025-04044-4

Betyr det at folk som ikke ønsker barn burde få? Nei, selvsagt ikke! På samme måte som at de som ønsker barn ikke ville blitt «lykkeligere» av å ikke få. Flott hvis alle er fornøyd med egne valg, ikke heng dere opp i statistikk - det er ikke noe å basere eget liv på.

I følge den undersøkelsen

"Our findings suggest that the number of children—specifically being childless, having one child, or having four or more children—may influence the risk of dementia". 

Så med andre ord, de som bare har et barn, eller fire eller flere barn har også statistikken imot seg her.  

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I følge den undersøkelsen

"Our findings suggest that the number of children—specifically being childless, having one child, or having four or more children—may influence the risk of dementia". 

Så med andre ord, de som bare har et barn, eller fire eller flere barn har også statistikken imot seg her.  

Stemmer det. Det optimale er to eller tre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvem er det som har hengt seg opp i statistikken eller basert livet sitt på den? Ser ingen her inne som gjør noen av delene, verken de med eller uten barn.

Anonymkode: a6483...046

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De er late og liker å være egoister, er det ikke bra at sånne lar være å få barn? Burde vært flere som innså det samme før ungene havnet hos bv.

Anonymkode: 7beb6...072

Sånn apropos eksempler på holdninger hos _enkelte_ foreldre som gjør at vi barnløse noen ganger blir irriterte. Og sånn apropos påstanden (som kanskje var i en annen tråd) om at foreldre utvikler seg mer... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Sånn apropos eksempler på holdninger hos _enkelte_ foreldre som gjør at vi barnløse noen ganger blir irriterte. Og sånn apropos påstanden (som kanskje var i en annen tråd) om at foreldre utvikler seg mer... 

Hei. Det man velger/får i livet vil jo føre til at man utvikler seg i ulike retninger. Tenker begge "leirer" kan føle på at man har utviklet seg som person enten ved å få barn eller velge/ende opp uten barn, med alt det ulike som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det å vise til statistikker der barnløse er lykkeligere, er ikke noen kampanje mot foreldre og barn. De som ønsker seg barn er jo sikkert lykkeligere med barn enn uten. Men du har kanskje lagt merke til at noen av de mest aggressive mot foreldre i forumet er - andre foreldre. Side opp og side ned om hvor dårlige andre foreldre er hvis de gjør andre valg enn den forelderen som skriver innlegget. Bare barnebursdagstrådene alene er jo nok til å skremme folk til å tenke seg om minst en tredje gang før de vurderer barn.

Anonymkode: 77a2f...535

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er lykkelige  svarer ikke på en slik undersøkelse tenker jeg. De har andre ting på tapetet.

Anonymkode: 98a71...2b8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Folk som er lykkelige  svarer ikke på en slik undersøkelse tenker jeg. De har andre ting på tapetet.

Hvor henter folk slike påstander fra? Hva er det som gjør at man tror man kan uttale seg om hvordan mennesker man ikke kjenner tenker og handler?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe konkret svar på. Det finnes vel like mange folk i begge "leirer" som er både lykkelige og ulykkelige med livet sitt. Jeg vet at jeg hadde ikke vært lykkelig uten barn men det vil jo på ingen måte si at dette gjelder for alle. Det gjelder for meg. 

Anonymkode: 57fcf...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Etter 50 års alder er foreldre lykkeligere enn barnløse.

Fordi når barna flytter ut så får foreldre kjenne på den friheten som barnfrie har hatt hele tida. Og da er foreldrene lykkeligst 😁

Anonymkode: 956af...9f9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men den logikken er i hvert fall ingen på kg lykkelige 😁

Anonymkode: 77a2f...535

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Stemmer det. Det optimale er to eller tre barn.

ok, så det hadde ikke nødvendigvis noe med de som fikk barn og de som ikke fikk barn men antall barn å gjøre. Litt misvisende måte du la det frem på da i så måte men ok 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fordi når barna flytter ut så får foreldre kjenne på den friheten som barnfrie har hatt hele tida. Og da er foreldrene lykkeligst 😁

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 9d476...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, man får nok litt av sitt gamle seg selv tilbake igjen. Men vet også folk etterhvert savner tiden med små barn og foreldrene er de beste i verden😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...